יום שישי , 29 מרץ 2024
קריאת תיקון (ריקול) לג'יפ גרנד צ'רוקי, צ'ירוקי וקרייזלק 300C. צילום: פז בר
קריאת תיקון (ריקול) לג'יפ גרנד צ'רוקי, צ'ירוקי וקרייזלק 300C. צילום: פז בר

ג'יפ גרנד צ'ירוקי בישראל למוסך

תומר הדר

פרשת ידיות ההילוכים של ג'יפ גרנד צ'רוקי מגיעה לישראל. כזכור, השנה נחשף כי בג'יפ גרנד צ'רוקי קיים פגם תכנוני: ידית ההילוכים האוטומטית אינה ידית "מכאנית", אלא רק בקר שליטה אלקטרוני אשר מיועד להביא את הרכב להילוך הרצוי בלחיצת כפתור. אלא שלא כל לקוחות קונצרן קרייזלר הצליחו להבין את מה שבחברה רצו: לדוגמה, השחקן ההוליוודי אנטון ילצין, הזכור מ"מסע בין כוכבים" הגיע לביתו בלוס אנג'לס, החנה את רכבו במה שחשב שהוא הילוך PARK ויצא לנעול את שערי החניה, ששכנו בתחתית גבעה. הגרנד צ'רוקי של ילצין הידרדר ומחץ אותו למוות. משפחתו של ילצין תבעה את קרייזלר והתביעה עודנה נידונה בבית משפט בארה"ב.

קריאת תיקון (ריקול) לג'יפ גרנד צ'ירוקי, צ'ירוק - נדרש תיכנות מחדש לידית הילוכים. צילום: פז בר
קריאת תיקון (ריקול) לג'יפ גרנד צ'ירוקי, צ'ירוק – נדרש תיכנות מחדש לידית הילוכים. צילום: פז בר

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי

לצאת למדבר על ג'יפ גרנד צ'ירוקי

לפני מספר חודשים הודיעה קרייזלר בתגובה על ריקול שכלל מיליוני מכוניות – שמגיע כעת לישראל. על פי הודעתה הרשמית של מכשירי תנועה יזומנו בעלי גרנד צ'רוקי משנות המודל 2014 ו-2015 לעדכון תוכנה לידית ההילוכים. בנוסף, במפתיע ידרשו גם בעלי צ'רוקי מן השנים 2014 עד 2016 להגיע לריקול נפרד: התקנת מגן לבתי הגלגלים. לצד אלה יזומנו גם בעלי קרייזלר C300 מן השנים 2012 עד 2014 לעדכון תוכנה בידית ההילוכים.

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen + eleven =