יום חמישי , 28 מרץ 2024
דיפנדר השני מיליון נמכר ב-2.3 מיליון שקל. כאן לצד סדרה 1 על רקע בית המכירות בונהמס. צילום: לנד רובר
דיפנדר השני מיליון נמכר ב-2.3 מיליון שקל. כאן לצד סדרה 1 על רקע בית המכירות בונהמס. צילום: לנד רובר

דיפנדר השני מיליון נמכר ב-2.3 מיליון שקל

ניר בן זקן
2015 תיזכר כשנת הייצור האחרונה של אחד מרכבי השטח המפורסמים בעולם, לנד רובר דיפנדר. מאז הגיח לאוויר העולם לפני 67 שנים כתשובה הבריטית לג'יפ, הוא נמכר ביותר בשני מיליון עותקים, כ-75 אחוזים מהם עדיין בשימוש כיום. שנתו האחרונה של האייקון לוותה באינסוף גרסאות מיוחדות שוודאי יהפכו בעתיד לפריטי אספנים מבוקשים, חלקם מקוריים של לנד רובר וחלקם של סדנאות חיצוניות שהאמירו למחירים בכפולות של שלוש מזו של הגרסה המקורית.

תגית על האחוריים עם ציון המספר הסידורי. צילום: לנד רובר
תגית על האחוריים עם ציון המספר הסידורי. צילום: לנד רובר

כעת נחשף כי הדגם השני מיליון שיוצר, נמכר במכירה פומבית של בית המכירות המפורסם בונהמס (Bonhams) בלונדון בעבור 400 אלף פאונד (כ-2.3 מיליון שקלים לפני מיסים) סכום גבוה פי 16 מזה של דיפנדר סטנדרטי שנתרם לקרן של הצלב האדום ולקרן נולד לחופש.
פרט לייחוס, הדיפנדר המדובר סטנדרטי לחלוטין; עם מנוע "פומה" 2.2 ליטר טורבו דיזל, 122 כ"ס ותיבה ידנית עם 6 הילוכים. הבידול הוא בצבע שחור מבריק לגריל מלפנים, הגג, כנפוני הגלגל והחישוקים צבועים שחור, תגית עם סימול מספר הייצור מאחור, איור של מפת של רד וורף באי (Red Wharf Bay) שבאנגלסי ויילס, המקום בו הגה מהנדס הרכב מארק וילס את הקונספט של לנד רובר לראשונה בשרבוט על החול לפני כמעט 70 שנים, על דופן שמאל ועל המושבים ולוחית רישוי המסומלת S90 HUE כהומאז' ללוחית הרישוי של הלנד רובר הראשון שירד מפס הייצור ב-1948.

מושבים ברקמת רד וורף באי, המקום בו נולד הקונספט של לנד רובר לראשונה, בשרבוט על החול לפני כמעט 70 שנים. צילום: לנד רובר
מושבים ברקמת רד וורף באי, המקום בו נולד הקונספט של לנד רובר לראשונה, בשרבוט על החול לפני כמעט 70 שנים. צילום: לנד רובר

 

 

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 4 =