יום חמישי , 28 מרץ 2024
Zotye-SR8-Macan- - לא רק רולקס ולואי וויטון...הסינים מחקים גם מכוניות של פורשה - לפחות במראה. צילום: ZOTYE
Zotye-SR8-Macan-12 - לא רק רולקס ולואי וויטון...הסינים מחקים גם מכוניות של פורשה - לפחות במראה. צילום: ZOTYE

הם מחקים גם מכוניות

תומר הדר

זוטיה הסינית החלה לשווק באופן רשמי את ה-SR8, רכב כביש שטח חדש. בתכלס, אין לנו שום סיבה עלי אדמות לבשר לכם על תחילת שיוקו של רכב כביש שטח חדש , של יצרנית רכב סיני, בסין, פרט לעובדה אחת משעשעת: אם מסתכלים מרחוק, כלומר נגיד ממרחק חמישה מטרים, בזוטיה SR8, ניתן בהחלט לחשוב שמדובר בפורשה מקאן. וזה לא מקרי: האנשים הטובים בזוטיה לא ממש הראוי יותר מדי יצירתיות כשצוותי העיצוב שלהם תכננו את ה-SR8 – ויש מצב שלמעשה אולי הם רכשו איזה פורשה מקאן כדי שיתן להם את ההשראה. ניחא.

וזה המקור: פורשה מקאן 2016. צילום: פורשה
וזה המקור: פורשה מקאן 2016. צילום: פורשה

לנד רובר תובעת יצרן רכב סיני על העתקת ריינג' רובר איווק

בייקמוביל סקודה פאביה

המפרט הטכני של ה-SR8 כמובן אינו מצליח, וגם אינו מנסה, לשכפל את המפרט הטכני של המקאן: היצע המנועים כולל מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים, אשר מפיק 190 כוחות סוס. גם המנוע אינו ממש מקורי: הוא של מיצובישי, אך הפעם האנשים בזוטיה לפחות משלמים עבור העיצוב וזכויות היצור…של המנוע. מחירו של הזוטיה הוא 170 אלף יואן, או 26 אלף דולר, בערך שליש ממחיר של פורשה מקאן, שעולה בסין 588 אלף יואן (או 91 אלף דולר).

בוודיאו מוצג ה-600 שנראה דומה למדי ל…פולקסווגן טיגואן:

פורשה, יש לציין, לא ממש מתרגשת. לא בגלל שהיא כועסת, אלא בגלל שהיא לא יכולה לעשות הרבה. החוק הסיני מעניק כיום ליצרנים מקומיים, במיוחד כאלה שאוהבים להעתיק, זכויות כמעט אינסופיות ביחס ליצרנים זרים – ומערכת המשפט הסינית אינה נוחה להעניק לזרים הטבות.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − three =