יום שלישי , 23 אפריל 2024
המשטרה פושטת על תערכות SEMA. והנה מבזק החדשות: הסינים מזייפים גם שיפורי רכב. צילום: SEMA
המשטרה פושטת על תערכות SEMA. והנה מבזק החדשות: הסינים מזייפים גם שיפורי רכב. צילום: SEMA

המשטרה פושטת על SEMA

תומר הדר

תערוכת SEMA, יודע כל חובב שטח או מכוניות שרירים היא מקום שמח במיוחד, מקדש של שיפורים בו מוסטאנגים חיים בשלום לצד קאמארו. ג'יפ רועה לו בנחת לצד טויוטה ו-GTR נחה בניחותא לצד אבולשן. אך לפעמים, יש מי שעובר את הגבול. וכשזה קורה, יש בלאגאן.

באקט נדיר ביותר של הפגנת כוח, הגיעו שוטרים ומארשאלים לתערוכת SEMA ופשטו על דוכני התצוגה של שתי חברות סיניות שמציגות שיפורים לרכבי שטח אמריקאים והחרימו את מרכולתן בגיל הפרה של זכויות יוצרים. בסך הכול, השבוע הוגשו צווים לשמונה חברות סיניות בגין הפרת זכויות יוצרים, שש מתוכן אומנם לא נכחו בתערוכת SEMA  אך נכחו בתערוכת Automotive Aftermarket Products Expo הסמוכה.

החשד לזיופים, מסביר האנק ואן דונגן, מנכ"ל omix ada, ארגון העוסק בשיווק והפצה של חלפים, שיפורים ואביזרים לרכבי ג'יפ, התעורר זמן רב לפני SEMA  – אך לא הייתה כל יכולת לתפוס את נציגי החברות הללו בסין ונדרשה המתנה עד להגעתם לארה"ב. עיקר החלקים שנתפסו ב-SEMA  היו זיופים של שיפורים של מותגים אמריקאים מוכרים לרכבי שטח, בעיקר של ג'יפ.

לדברי ואן דונגן, הסינים שנתפסו היו בעיקר מופתעים לנוכח ההאשמות וחלקם ניסו לארוז ולהשמיד את הראיות. לדוגמה, חלק מן המוצרים שנתפסו היו העתקים של מוצרי RUGGED RIDGE המייצרת בין היתר בטנות לארגזי טנדרים. לפי המארשאלים, חברות אלה מכרו במשך שנים העתקים סינים זולים של מוצרים מוכרים באתרים מקוונים כדוגמת איביי ואמאזון בלי כל הפרעה. וכעת, מכיוון שיתכן שמעט התבאסתם מהסיפור, הנה גלריה חביבה של מה שהסינים הספיקו כנראה לראות בSEMA  לפני שעלו לזינזאנה הפדראלית.

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + ten =