יום רביעי , 24 אפריל 2024
ג'ינרל מוטורס וצבא רה"ב יחשפו רכב טקטי המונע בתאי דלק בתחילת אוקטובר. צילום: GM
ג'ינרל מוטורס וצבא רה"ב יחשפו רכב טקטי המונע בתאי דלק בתחילת אוקטובר. צילום: GM

הנעת מימן לצבא

תומר הדר

בזמן שבצה"ל ממשיכים לנסוע בדיפנדרים ישנים ובסופות ששרדו את פגעי הזמן, בצבא ארה"ב מתכוננים לדבר הבא: רכבי תא דלק. רכב תא דלק הוא רכב שנוסע בכוחו של חשמל – שנוצר באמצעות ריאקציה כימית של מימן אשר מייצרת חשמל, שנאגר בתורו בסוללה, לרוב ליתיום איון – ומוזן אל מנוע חשמלי שאחראי על הנעת הרכב.

שברולט קולוראדו - דודן של איסוזו דימקס שלנו - יהיה הבסיס האזרחי לרכב הצבאי מונע תאי הדלק של הצבא. הפרוייקט יספק מידע חשוב ל-GM לגבי אפליקציות מיוחדות למערכת החשמלית. צילום: GM
שברולט קולוראדו – דודן של איסוזו דימקס שלנו – יהיה הבסיס האזרחי לרכב הצבאי מונע תאי הדלק של הצבא. הפרוייקט יספק מידע חשוב ל-GM לגבי אפליקציות מיוחדות למערכת החשמלית. צילום: GM

איזה טנדר 4X4 הכי טוב בישראל?

מבחן לאופני הרים חשמליים KTM

בעוד כחודש צפויה ג'נרל מוטורס, בשיתוף עם TARDEC – מרכז ההצטיידות ההנדסי של צבא ארה"ב לחשוף אב טיפוס ראשון לרכב בעל הנעת תא דלק מבוססת מימן, שיתבסס בעצמו על מכלולים של טנדר שברולט קולוראדו – אותו טנדר שחולק שלדה ועוד מספר מכלולים עם איסוזו די מקס. על פי פרסומיה הרשמיים של ג'נרל מוטורס, שמפרסמת תמונה רשמית בודדה של הרכב החדש, העסקה לפיתוח הרכב הקרבי החדש נחתמה בין ג'נרל מוטורס ובין TARDEC בשנת 2015 – ואפשר ל-TARDEC לעשות שימוש במכלולים מוכחים של ג'נרל מוטורס.

הניסויים ברכב החדש יחלו באופן פורמאלי בשנת 2017, במטרה לבדוק את ההיבטים הכרוכים בשימוש ברכבים קרביים בעלי הנעת מימן. לדברי פול רוג'רס, מנכ"ל  TARDEC- "השימוש בהנעת מימן כמקור לכוח מכיל פוטנציאל לשימוש ביכולות בעלות ערך רב. אנחנו מצפים שהרכב יהיה שקט, ויותר מכך, יוכל לשמש גם כספק של חשמל לצרכים שונים של חיילים מחוץ לרכב. לאור ההתקדמות בפיתוח הטכנולוגיות הלו, הגיע הזמן לבדוק את מידת הכדאיות שלהן בשימושים צבאיים".

Check Also

נכנסת לשטיפה עם טסלה סייברטראק? איבדת אחריות

אסור לשטוף את הסייברטראק באור שמש ישיר, אסור לשטוף מבלי להעביר ל"מצב שטיפה" אם כן - אתה עלול לאבד אחריות - על כדור הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − thirteen =