יום חמישי , 28 מרץ 2024

הצד של יובל וקיד

המילים נכתבו בגוף ראשון על ידי יובל שרון ומובאות כלשונן ללא שינוי או עריכה:

"לא מעט כתבות פורסמו אודות המירוץ ממנו שבנו רק אתמול, אך נדמה שאף לא אחת מהן משקפת לעומק את אשר ארע ואת החוויה שחווינו. לפיכך ברצוני להוסיף מספר מילים המשקפות נקודת מבט פנימית על המירוץ ממי שחווה בו חוויה מדהימה ומרגשת.

יובל שרון ונמרוד אופיר בתוך הקומנדר ובידיים של צוות רסטה4X4. צילום: עדי (כפרה) שפרן
יובל שרון ונמרוד אופיר בתוך הקומנדר ובידיים של צוות רסטה4X4. צילום: עדי (כפרה) שפרן

כאמור, עם הגיענו ליוון ובשיתוף והתייעצות עם צוות המארגנים, החלטנו לעבור מקטגוריית הטרקטורונים אל קטגוריית הג'יפים הבכירה יותר. חשוב לציין שהמעבר לקטגוריה היה משום שאני והנווט המדהים, קיד אופיר, והצוות הנפלא שהגיע (8 במספר), ספורטאים ותחרותיים מאוד. היות ובקטגוריה היה מתמודד בודד חשנו שאין בכך אתגר ספורטיבי אמיתי והחלטנו לעבור להתחרות באמת.
המירוץ החל בתקלה מקרית ונדירה של שבר במזרק הדלק. למרות הבעיה החמורה, הקומדר לא ויתר ונסע על בוכנה אחת עד לנקודת התדלוק, שם חיכה לנו צוות can-am יוון שהביא את החלק לשטח ישירות מאתונה (תודה רבה גם להם). החלק הוחלף וסיימנו את הסטייג'
היות והיה עיכוב, צוות המארגנים אישר לצוות להתכונן היטב למקצה הלילה ולצאת באיחור.

היציאה לסטייג' הלילה הייתה החלטה קשה מאוד היות והקומדר אמנם שוייך לקטגוריית הרכבים אבל נבדל מהם בכך שהוא היחידי שפתוח. המארגנים לא הזניקו בכלל רכבים פתוחים לסטייג' זה – לא טרקטורונים ולא אופנועים, מה שהותיר אותי ואת קיד לבד במלחמה מול פגעי הטבע הבלתי אפשריים ממש מקרוב.
למרות הקור הבלתי נתפס סיימנו את הסטייג' כולו ובזמנים מעולים. הסטייג' היה הקשה ביותר במירוץ והחוויה לבצע אותו ברכב פתוח הייתה קשה מעבר ליכולת הגופנית של שנינו. שנינו בעלי נסיון קודם במירוצים ומחוצה להם, של התמודדות עם תנאי קיצון ואיננו מהנשברים ועל כן סיימנו את הסטייג' הבלתי יאומן הזה. ההתמודדות היחידה שלנו במירוץ היתה הקור העז. תנאי הדרך היו מאתגרים אך לגמרי אפשריים. המסלול היה מגוון ומתאים בצורה מושלמת לקומנדר הקשוח. ברור שהתמודדות עם תנאי המסלול ברכב סגור במסלול שכזה, כמו כל המתמודדים במירוץ, שונה ואולי אפילו לא ברת השוואה.
מה ששבר אותנו וגרם לנו לא לצאת לסטייג' האחרון הוא ביטול הסטייג' הכל כך משמעותי הזה (השני).

יובל שרון ונמרוד אופיר בתוך הקומנדר ובידיים של צוות רסטה4X4. צילום: עדי (כפרה) שפרן
יובל שרון ונמרוד אופיר בתוך הקומנדר ובידיים של צוות רסטה4X4. צילום: עדי (כפרה) שפרן

החלטנו לסיים את המירוץ בכבוד ובעזרת הלקחים שהופקו והנסיון הנוסף שצברנו- להגיע להתמודדות הבאה מוכנים ונחושים.
אני מברך את רז והלל ואת שי שמעוני ומיקי יוחאי על הצלחתם והתנהגותם הספורטיבית לאורך כל הדרך. אשמח תמיד לצאת למירוצים שכאלו מלווה בחבורת ספורטאים מסוגם.

לסקירת מירוץ 24 השעות של יוון

ז'קט רכיבה לאופניים מגורטקס במבצע

אני מודה לצוות הנפלא שליווה אותי בגשם, בקור, בקושי, בעצב ובחוויה – צדי מלר, חיים כהן, פיני זומרפלד, שחר גואטה, עדי (כפרה) שפרן, ניסים קצב, ערן ערבה ונחמיה זמוש ומעל לכל לנווט והחבר האמיתי שרכשתי בדרך – נמרוד קיד אופיר".

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − four =