יום שישי , 29 מרץ 2024
נהיגה ראשונה בסיטרואן C3 החדשה. סופסוף סיטרואן מחזקת את הזהות החדשה שלה עם מוצר מיינסטרים כמו שהוא ייחודי ויוצא דופן. צילום: סיטרואן
נהיגה ראשונה בסיטרואן C3 החדשה. סופסוף סיטרואן מחזקת את הזהות החדשה שלה עם מוצר מיינסטרים כמו שהוא ייחודי ויוצא דופן. צילום: סיטרואן

השקה סיטרואן C3


רוני נאק

התפרסם במקור בגלובס

אחרי 3.5 מיליון יחידות מה c3 שסיטרואן יצרה (משנת 2002) הייתם מצפים שסיטרואן כבר תדע לייצר מכונית סופר מיני ראויה. ובכן – אם לזה ציפיתם – לא תופתעו, שכן ה-C3 החדשה מדברת באותה השפה ומשדרת את אותו האופי הייחודי, ויוצא הדופן, שבזכותו אהבתי את הקקטוס – שהביא לשולחן בשורה מסוג אחר. וכאן אתם מקבלים את אותו הייחוד – באריזה קומפקטית יותר ופחות…ווירדית.

 

סינופסיס

על פלטפורמה A של קבוצת PSA – זו המיועדת למכוניות קטנות עם הנעה קדמית שוכן עתה מרכב חדש. יש לציין כי זו אינה פלטפורמה "כל חדשה" אלא עדכון של הקיימת. העדכון כולל דמוי-תמוכות מקפרסון בחזית וקורת מתח מאחור.  בסיס הגלגלים הוארך ב-8.0 ס"מ ביחס לדור השני של הדגם. גם האורך והרוחב צמחו בס"מ בודדים אולם הגובה צנח ב-4.0 ס"מ. המשקל העצמי נותר די דומה לדגם היוצא באזור ה-1,000 ק"ג.

סיטרואן C3 החדשה. מצאה את שמחת החיים והייחוד שאיפיין את סיטרואן של פעם. צילום: סיטרואן
סיטרואן C3 החדשה. מצאה את שמחת החיים והייחוד שאיפיין את סיטרואן של פעם. צילום: סיטרואן

המרכב עצמו שואב השראה משפת העיצוב החדשה של סיטרואן – ולדברי בכירי החברה אשר נכחו במצגת; הם רואים בה כנציגה השנייה, אחרי הקקטוס, של "סיטרואן החדשה" כולל פגושי הגומי – air bump – אשר יגיעו בחלק מהגרסאות. המראה מאד ייחודי ומזוהה גם אצלנו.

כחלק מאסטרטגיית המוצר – של התאמה אישית – סיטרואן מציעה 36 שילובים שונים של צבעים, חישוקי וגוונים שונים. חופש ביטוי, הבעה עצמית ועוד ביטויים דומים נשמעו במצגת. בשורה התחתונה יש ללקוח הרבה יותר אפשרויות ושילובים לבחור מהם. מה מזה יגיע אלינו – עדיין לא ידוע.

תא הנוסעים ממשיך את השפה של המרכב. משטח הדשבורד אופקי ודומיננטי – מחזק את תחושת המרכב, צורות מלבניות-מרוככות מאפיינות את פתחי המיזוג (הממוקמים מצוין), טבור גלגל ההגה, והטבעות ההיקפיות סביב המתגים שעל ההגה ולוח המחוונים. תמצאו את "רצועות העור" בתפקיד ידיות הדלתות בסגנון קקטוס. במרכז הדשבורד בולט מסך מגע 7 אינטש עם קישוריות מלאה, פונקציות מירור, מצלמת חניה ועוד. חידוש חמוד הוא מצלמת רכב מקורית אשר מסוגלת לתעד אירוע תאונתי בו הרכב מעורב אבל גם מאפשרת לנהג לצלם ווידאו קצר או סטיל ולהעלות אותו ישירות למדיה חברתית. סימפטיקו.

סיטרואן C3 החדשה. מצאו כמה מלבנים יש כאן. פשוט ומקסים - ומבוצע טוב למדי. מושבים נוחים וחווית נהיגה נעימה וכמובן איבזור בטיחות אקטיבי חדש ומועיל. צילום: סיטרואן
סיטרואן C3 החדשה. מצאו כמה מלבנים יש כאן. פשוט ומקסים – ומבוצע טוב למדי. מושבים נוחים וחווית נהיגה נעימה וכמובן איבזור בטיחות אקטיבי חדש ומועיל. צילום: סיטרואן

המושבים מרווחים למדי והישיבה מאחרי ההגה עמוקה ויוצרת תחושה כאילו מדובר ברכב גדול משהוא באמת. מאחור לעומת זאת הספסל האחורי מספק אבל לא יותר. יש חלל פנימי סביר לגוף ולכתפיים אבל מעל 180 ס"מ יחסר מקום לפדחת. קו החלונות מאחור נמוך וכך גם משקוף הדלת ויש ממש להתכופף כדי להשתחל פנימי והחוצה. בקצה שמאחור תמצאו תא מטען בנפח 300 ליטרים – שזה מהגדולים בקבוצה.

רכבי ההדגמה צוידו במערכות בטיחות מתקדמות: התראת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התראת עייפות ובלימת חירום אוטונומית. כל זה בנוסף לעיגוני ISOFIX, בקרת משיכה ויציבות סיוע לזינוק בעליה.

היצע המנועים מגיע מהארסנל המוכר של סיטרואן: בנזין עם 68, 82 ו-110 כ"ס כולם עם 3 צילינדרים. ודיזל עם 75 ו-100 כ"ס. העברת הכוח היא באמצעות תיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסי העברה או תיבת הילוכים אוטומטית פלאנטרית עם 6 הילוכים אשר זמינה רק עם מנועי הבנזין.

סיטרואן C3 החדשה. רחבה וגבוהה ממרבית המתחרים שלה היא מצעיה תא מטען גדול וחלל טוב לנוסעים מאחור. צילום: סיטרואן
סיטרואן C3 החדשה. רחבה וגבוהה ממרבית המתחרים שלה היא מצעיה תא מטען גדול וחלל טוב לנוסעים מאחור. צילום: סיטרואן

נוחות והתנהגות

הנסיעה נוחה ונעימה באופן מפתיע לטובה. עדיין לא הסיטרואן ההיא של פעם אבל בהחלט שיפור ניכר של בידוד הנוסעים מרעשי דרך, מנוע ורוח. כיול מתלים נכון גם הוא מאפשר לסיטרואן הקטנה לגהץ יפה מהמורות של רחובות העיר ברצלונה המשתפצים להם, כמו גם כבישי כפר לא אחידים המתפתלים בגבעות הסובבות וסוגרות על העיר שעל שפת הים.

בנהיגה נמרצת יותר מרגישים היטב את השלדה עובדת תחתיך, עם רכינה בפניות והתגובות מחודדות להעברת המשקל. זה לא מאד הפריע לי לנהוגה מהר – להיפך עזר לי להתחבר יותר ו"להרגיש" את המכונית ועל כבישים פחות ממושלמים מתלים רכים זו ברכה. גם מערכת ההיגוי מפתיעה בדיוק ובמשוב שלה – ויחד עם מעצורים טובים והשלדה המתקשרת (משתדל שלא להשתמש בביטוי הזה אבל אני נשבע לכם שהיא אמרה לי " גרינגו מאס מאס!") אפשר ליהנות מהפרי האסור של כביש מפותל.

סיטרואן C3 החדשה. שפה עיצובית חדשה, דור מנועי טורבו מתקדם וכיול מתלים נוח אך מתגמל לנהיגה - סיטרואן בדרך הנכונה. צילום: סיטרואן
סיטרואן C3 החדשה. שפה עיצובית חדשה, דור מנועי טורבו מתקדם וכיול מתלים נוח אך מתגמל לנהיגה – סיטרואן בדרך הנכונה. צילום: סיטרואן

בנהיגה בין עירונית תברכו על יחסי ההעברה הארוכים של תיבת ההילוכים – אשר מורידים את הסל"ד ומאפשרים שיוט חסכוני – וצריכת דלק ממוצעת של כ-16.0 ק"מ לליטר בתנאים מהם ניהננו בפרזנטציה הזו. הילוך שישי חסר לתיבה הידנית והיה משפר את צריכת הדלק ומוריד סל"ד ו-ויברציות "על הדרך".

 

סיכום

לסיטרואן C3 החדשה 36 שילובי צבע מרכב ועוד 4 רמות איבזור לתא הנוסעים. ומאחר שהתאמה אישית הוא אחד מארבעת עמודי התווך של המוצר הזה – יהיה על לובינסקי היבואנית לשקול היטב את מהלכיה טרם הגעת המכונית אלינו (כבר בשבוע הבא).

עיצוב הוא עמוד תווך נוסף ולפחות בכל האמור למראה המרכב ותא הנוסעים הם קלעו נהדר עם מכונית שנראית כמו חתונה מוצלחת בין קקטוס למיני קופר. יש דיסוננס קל בין המראה לאיכות הכללית של תא הנוסעים והכניסה למושב האחורי דורשת התכופפות של יחסי מרות.

נוחות הנסיעה – עמוד התווך השלישי – מצוינת. ובהקשר שלנו המתלים המקוריים יקלעו בול לפיסות הכביש המגורדות מאיילון ועד כביש הצפון שעדיין נושא את צלקות חיספוס הטנקים של לבנון השנייה.

החבילה הטכנולוגית – כן זה הרביעי – טובה וגם מרשימה. כשמצלמת רכב זה נחמד, מולטימדיה עם קישוריות היום היא כבר מתבקשת ומערכות הבטיחות החכמות (כמו שקיה נירו הראתה לכולנו) יכולות להימצא גם במכוניות עממיות. הכל כבר יהיה כלול גם במפרט הישראלי

בשורה התחתונה. אהבתי את שמחת החיים – במראה, באופי ובדינאמיות. את הזהות המעורפלת של אנדרוגינוס שאינו ג'יפון ואני פרייבט – סיטרואן בהחלט מביאה בשורה לסגמנט והיא מגיעה עם חיוך רחב וסלפי על רקע של קיר מכוסה גרפיטי.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 + fifteen =