יום שלישי , 23 אפריל 2024
טנדר פורד F150 עם חניה אוטומטית. לא רק נראה טוב גם יודע לחנות בעצמו! צילום: פורד
טנדר פורד F150 עם חניה אוטומטית. לא רק נראה טוב גם יודע לחנות בעצמו! צילום: פורד

וידאו: רוורס עם עגלה בלי לגעת בהגה

כתב: ניר בן זקן

עם קצב ההתפתחות של מערכות הנהיגה האוטומטיות נראה כי לא רחוק היום בו מכוניות ייסעו בכבישים וינהגו את עצמם ללא מגע יד אדם. פורד חשפה מערכת ייחודית וראשונה מסוגה לסיוע ברוורס עם נגרר, משימה שנחשבת מורכבת למדי שכן הנגרר פונה באופן הפוך לכיוון הפניית ההגה וביצוע מדוייק מהווה בקרב קהלים מסוימים (קיבוצניקים ומושבניקים בעיקר) את מקור הגאווה הגדול ביותר.

אל תחכו למבצעים! העסקות הטובות ביותר לרכב חדש ב"שטח"

מבחן רכב פורד קוגה

המערכת תוצע לראשונה בטנדר הפופולארי ביותר בעולם, ה-F150 החדש שהוא בעל כושר הגרירה הטוב בקטגוריה, 5,534 ק"ג. היא מתבססת על מערכת לסיוע בחניה המזהה חלל פנוי ומחנה את הטנדר בצורה אוטומטית לחלוטין, אבל פונקצית הסיוע לרוורס עם נגרר דורשת פיקוד ושליטה ידנית. באמצעות מצלמת החניה וחוגה הנמצאת מימין להגה, הנהג מכוון את הנגרר לכיוון אליו הוא מעוניין לנסוע והמערכת מכוונת את ההגה של הטנדר כך שהוא יתאים לזווית הרצויה של הנגרר. בכך היא חוסכת את הצורך לחשב את כיווני ההגה המסובכים הדרושים כדי לבצע רוורס עם עגלה ולדברי פורד המערכת מקלה באופן משמעותי את משימת הנגרר עבור נהגים שלא מנוסים בכך ואפילו מאפשרת קיצור זמן הנסיעה לאחור עבור נהגים מיומנים.

טנדר פורד F150 עם חניית עגלה אוטומטית. המתג הזה ישמש אותך לכיוון הנגרר - הטנדר יעשה את כל השאר. צילום: פורד
טנדר פורד F150 עם חניית עגלה אוטומטית. המתג הזה ישמש אותך לכיוון הנגרר – הטנדר יעשה את כל השאר. צילום: פורד

מערכת הסיוע לרוורס עם נגרר מצטרפת לשורה ארוכה של מערכות עזר שיוצעו ב-F150 החדש כמו שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על אי שמירת מרחק עם בלימה אוטומטית, חניה אוטומטית ומצלמות היקפיות.

Check Also

חלום כחול: פורד מוסטאנג בישראל

החל ב-425 אלפי שקלים. הדור האחרון של פורד מוסטאנג מגיע בחודש מאי לישראל בייבוא ישיר ועם V8 רועם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + nineteen =