יום שלישי , 19 מרץ 2024
משרד התחבורה מצמיד את כשר הגרירה לתקן האירופאי ולהוראות היצרנים. הללויה! צילום: crickettrailer
משרד התחבורה מצמיד את כשר הגרירה לתקן האירופאי ולהוראות היצרנים. הללויה! צילום: crickettrailer

חדשות: משרד התחבורה מעדכן את כשר הגרירה

מערכת שטח

כמה משקל הרכב שלי יכול לגרור? אחרי שנים ארוכות שבהן כלי רכב השוקל מתחת ל-2,200 ק"ג הורשה לגרור נגרר במשקל שאינו עולה על 750 ק"ג – למרות שיצרן הרכב מאפשר לו לגרור משקל גדול מזה – יצאה לאחרונה הוראת נוהל חדשה (בתחילת מאי) אשר מגדירה מחדש את אופן החישוב של כשר הגרירה של כלי רכב מקבוצות N1, N2 M1 וגרורים O1 ו-O2.

לפי הוראת הנוהל החדשה כשר הגרירה למכוניות שנרשמו אחרי ה-1 לאפריל 2008 (השנה בה בוטל רישום "שנת היצור" ברשיון הרכב) והרכב עומד בתקן האירופאי – כשר הגרירה יהיה כשר הגרירה שקבע היצרן.

להצעת המחיר הטובה ביותר לרכב חדש!

מבחן רכב ניסאן קשקאי

במכוניות שנרשמו לפני ה-1 לאפריל 2008 כשר הגרירה ייקבע על ידי מעבדה מוסמכת בארץ בהתאם למדיניות הקודמת לפי נוסחאות המתבססות על משקלו הכולל של הרכב חלקי קבוע הנתון מראש.

הוראת נוהל קביעת כושר גרירה ברכב מסוג N1 N2 M1 עדכון מאי 2015

הוראת הנוהל מפרטת במדויק את התהליך שבו משרדי הרישוי, יבואני הרכב, מתקיני הווים ויצרני/יבואני הגרורים צריכים לעבור כדי ליישר קו עם התקנות הנ"ל. העדכון של כשר הגרירה יאפשר גרירת גרורים כבדים יותר מבעבר – בהתאם למגבלות שקבע יצרן הרכב ולא לפי נוסחה מיושנת שכבר לא תקפה שנים רבות.

והגורר הטוב ביותר הוא:

Check Also

מיסוי המדינה מתנגש עם עצמו

יש לך רכב פלאג-אין? יתכן שתשלם כפל מס: דלק וגם מס נסועה. המדינה רוצה את הכסף הזה - אבל יש התנגדות - לא בטוח שזה מה שיעצור את ההחלטה הסופית

6 comments

  1. תודה כל הכתבה
    איפה אני יכול למצוא פירוט של כושר הגרירה של הרכב שלי?

    • הנתון אמור להופיע ברשיון הרכב – במידה ולא פנה לחטיבת השירות של היבואן

  2. סמי ביטון

    שלום.ייש לי קראוון שהמשקל שלו טונה וחצי ורשום לי ברשיון שצריך להיגרר על ידי רכב ששןקל 2880 קילו פניתי למשרד התחבורה ולמשטרת התנועה והם אמרו שלא צריך להתייחס למשקל הרכב אלא לרכב שיכול לגרור 1500 קילו ללא התייחסות למשקל הרכב.האים זה בסדר ואיך אני פותר את זה מול שוטר תנועה שמבקש מסמכים.תודה מראש אם תוכלו ליצור קשר ולהסביר לי.0504227517

    • לפי הוראת הנוהל החדשה כשר הגרירה למכוניות שנרשמו אחרי ה-1 לאפריל 2008 כשר הגרירה יהיה כשר הגרירה שקבע היצרן. רכבים שנרשמו לפנה 1 לאפריל 2008 כושר הגרירה יהיה לפי משקל הרכב לדוגמה עם המשקל הכולל של הרכב הוא 2500 קג אז החישוב הוא 50% מהמשקל הכולל פלוס 5% התוצאה שיצאה זאת אומרת 1250 ועוד 62 קג זה יוצא שמותר עד 1312 קג אבל ברשיון הרכב לא רושמים את זה ולא רושמים בכלל משקל אבל זו הנוסחה לדעם כמה מותר לגרור

  3. עומר בן גיגי

    איזה מידת אורך מקסימלית מותר לי לגרור עם רכב פרטי? ואיזה שטח מקסימלי לעגלה מותר לי לגרור עם רכב פרטי? יש משמעות ל2 סרנים?
    יש לי רכב שמורשה לגרור 1600 ק"ג לפי היצרן.

  4. שלום רב,

    אבקש לדעת האם התקנות הטכניות לוו גרירה מחייבות לאבטח את הנגרר לרכב עם 2 שרשראות המתחברות כל אחת לעין נפרדת , או שניתן לאבטח לרכב עם עין אחת בלבד ?
    בברכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen − 12 =