יום חמישי , 28 מרץ 2024
טנדר ניסאן נבארה. אצלנו בתחילת השנה הבאה עם דיזל עד 190 כ"ס. צילום: ניסאן
טנדר ניסאן נבארה. אצלנו בתחילת השנה הבאה עם דיזל עד 190 כ"ס. צילום: ניסאן

טנדר ניסאן נבארה בקרוב בישראל?

כתב: ניר בן זקן

ניסאן חשפה את הדור השני של הנבארה כבר לפני יותר משנה, בשוק היעד העיקרי לבעלי ארגז ובמקום החביב ביותר על ישראלים לנופש – תאילנד. כעת היא חושפת את פרטים ראשונים על הגרסה האירופאית שתיוצר בספרד (אחת מעשר מדינות עם פס יצור לטנדר של ניסאן) ותשמש גם בסיס לטנדר החדש של מרצדס.

העיצוב החיצוני נותר זהה לגרסה שכבר הוצגה; יחידות תאורה גדולות ומשולבות לד, גריל ניקל בולט, תפיחות על מכסה המנוע ובתי גלגלים מודגשים מקנים לו את הופעה נאה ומודרנית שלרוב אינה מנת חלקם של חברי הסגמנט. גם תא הנוסעים נראה איכותי ומעוצב מבעבר ומזכיר את זה של הקשקאי. הוא גם מאובזר בדומה לקרוסאובר הפופלארי; מסך מגע בגודל 7" עם מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם וגם אבזור בטיחות כמו מערכת בלימה אוטונומית המגבירה את עוצמת הבלם במצבי חירום.

טנדר ניסאן נבארה. אצלנו בתחילת השנה הבאה עם דיזל עד 190 כ"ס. צילום: ניסאן
טנדר ניסאן נבארה. אצלנו בתחילת השנה הבאה עם דיזל עד 190 כ"ס. צילום: ניסאן

בחזית יחידת כוח חדשה בנפח 2.3 ליטר בשתי רמות הספק; טורבו דיזל המפיק 160 כ"ס או טווין טורבו דיזל המפיק 190 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסים או אוטומטית עם שבעה והנעה אחורית 2X4 או כפולה לא קבועה. יחידת ההנעה צפויה להיות חסכונית ב-24 אחוזים בהשוואה למנוע 2.5 ליטר טורבו דיזל היוצא. חידוש נוסף הוא קפיצי סליל בסרן האחורי (סרן חי) האמורים לתרום לנוחות הנסיעה, בשונה ממרבית הטנדרים ובכללם הנבארה הקודם שעושים שימוש בקפיצי עלה מאחור. למעשה רק סאניונג אקטיון ספורט הקוריאני וראם 1500 האמריקאי עושים שימוש בתצורה מתלה דומה.

טנדר ניסאן נבארה. אצלנו בתחילת השנה הבאה עם דיזל עד 190 כ"ס. צילום: ניסאן
טנדר ניסאן נבארה. אצלנו בתחילת השנה הבאה עם דיזל עד 190 כ"ס. צילום: ניסאן

מבחינת יכולת עבודה כושר הגרירה עומד על 3.5 טון ותא המטען בגרסת הקבינה הכפולה התארך ב-6.7 ס"מ עם 157.8 ס"מ בסך הכל, הנתון הגדול בסגמנט.

טנדר מיצובישי טריטון

מסלול טיול רטוב לקיץ
למרות חוסר ההצלחה של הדגם הקודם, בקרסו היבואנית רוצים להביא את הנבארה החדש לישראל וככל הנראה הוא יגיע בתחילת שנה הבאה. הוא יתמודד במכרז הרכב הממשלתי מול איסוזו דימקס, מיצובישי טריטון טויוטה היילקס ואם יצליח להיכנס אליו כמו התווספות גרסת 2X4 בסיסית עם תיבה אוטומטית, יש לו סיכוי להשאיר חותם גדול מקודמו על הסגמנט.

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − 12 =