יום שלישי , 19 מרץ 2024
טנדר ניסאן נבארה עם מנוע - משופר - של GTR. התפוקה 800 כוחות סוס. יעבור אצלנו טסט? צילום:SVM
טנדר ניסאן נבארה עם מנוע - משופר - של GTR. התפוקה 800 כוחות סוס. יעבור אצלנו טסט? צילום:SVM

טנדר ניסאן נבארה GTR?!

תומר הדר

השם "גודזילה" יכול בהחלט לגרום לילדות יפאניות עם קוקיות להימלט בצרחות אימה אל הסושיה הקרובה ולהתחבא מתחת לטאמאגו עד יעבור זעמה של המפלצת הרדיואקטיבית. השם "גודזילה" יכול לגרום גם לחובבי רכב להימלט בצרחות אימה בסגנון ילדות עם קוקיות – והם יודעים מדוע. "גודזילה" הוא הכינוי שהוצמד לניסאן סקייליין, בהתחלה באוסטרליה ואחר כך בכל העולם. למה? מכיוון שהסקייליין, או GTR בגלגול הנוכחי, היא מכונית שאוכלת אספלט וצמיגים ויורקת בקלות 300 קילומטרים בשעה. אך מה קורה כשלוקחים את ליבה המדמם של גודזילה ומכניסים אותו אל תוך בהמת משא תמימה? בשלב הראשון, הבהמה מתבלבלת קלות. לאחר מכן היא מתרגלת ללב החדש- והופכת לחיית טרף.

כך נראה טנדר ניסאן נבארה הדש - אשר אגב צפוי להגיע גם לישראל בקרוב. צילום: ניסאן
כך נראה טנדר ניסאן נבארה הדש – אשר אגב צפוי להגיע גם לישראל בקרוב. צילום: ניסאן

טנדר ניסאן נבארה בקרוב בישראל

איזה קרוסאובר הכי משתלם?

וזה בדיוק מה שעשו אנשי SEVERN VALLEY MOTORSPORT – השוכנת בשרופשייר, חבל ארץ שידוע בעיקר בגידול כבשים. בשלב הראשון התגנבו אנשי SVM אל הנבארה התמימה ושלפו ממנה את מנוע הדיזל המקורי, לא פראייר בפני עצמו, בנפח 2.3 ליטרים, שהפיק 190 כוחות סוס. לאחר מכן דחסו אנשי SVM במאמץ רב מנוע טווין טורבו של ניסאן GTR, בנפח 3.8 ליטרים.

הנה ביצוע מ-2007 של אותו הרעיון הפעם מידידינו שמעבר לגדר:

במקור מנוע ה-GTR מפיק 565 כוחות סוס, נתון חביב עבור ניסאן GTR סטנדרטית, אך ב-SVM הוחלט לשכנע את המנוע לגדוש, לינוק ולפלוט באופן הרבה יותר יעיל, מה שגרום לנבארה בסופו של דבר להוריד אל האספלט הבריטי 800 כוחות סוס. המהירות הסופית, לפי SVM היא מעל 300 קילומטרים לשעה. ויש גם בונוס: כושר הגרירה עלה לשלוש טונות.

Check Also

ניסאן תזרוק גלגל הצלה לפיסקר הכושלת

למי יש 400 מיליון דולר מיותרים? לניסאן! במה שעשוי להיות מהלך WIN WIN - ניסאן בוחנת אפשרות להשקיע 400 מיליון דולר בפיסקר הכושלת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 + 14 =