יום חמישי , 18 אפריל 2024
יונדאי סונטה היברדית. עם מחיר ואיבזור נכונים האם יכבוש את טעם הקהל? צילום: יונדאי
יונדאי סונטה היברדית. עם מחיר ואיבזור נכונים האם יכבוש את טעם הקהל? צילום: יונדאי

יונדאי סונטה היברידית – היפוך מגמה?

רוני נאק

כאשר הגיע יונדאי טוסון לראשונה לישראל, לפני עשור לערך, אסטרטגיית השיווק של היצרן מיקמה אותו כמתחרה ותחליף (זול ואופנתי) למכונית מקבוצת המנהלים. באותה תקופה, ימי הזוהר של רכבי השטח, כולם רצו "ג'יפ" או דמוי ג'יפ – ועם תג מחיר של 139 אלפי שקלים הזניק יונדאי טוסון את סגמנט הנישה הקטן שבו היו רק שלושה שחקנים (סובארו פורסטר, טויוטה ראב-4 ו-הונדה CR-V) מנפח של כ-400 יחידות בשנה לקרוב ל- 2,000. וזאת רק בשנתו הראשונה כשהטוסון מסמן קרוב ל-1,400 יחידות שנמסרו ללקוחות בישראל בשנתו הראשונה אצלנו.

חבילות האיבזור כוללות עזרי בטיחות רבים וגם מולטימדיה מקומית עתירת קישוריות ואפליקציות. צילום: יונדאי
חבילות האיבזור כוללות עזרי בטיחות רבים וגם מולטימדיה מקומית עתירת קישוריות ואפליקציות. צילום: יונדאי

בעשור שחלף השתנו הטעמים והאופנות, תקנות זיהום האוויר הפכו מחמירות מתמיד – טוסון כבר שני דורות אחרי – וסגמנט המנהלים הפך לנישה קטנה בת כ-8,000 יחידות מתוך שוק של מעל 200 אלף מכוניות פרטיות בשנה.

עתה מציגה יונדאי ישראל את הסונטה ההיברידית – אשר ייבואה התעכב מעט בעקבות ריענון הדגם – והיא מציעה חבילה טכנולוגית מעניינת מאד אבל לא רק. שכן במחיר כניסה של 159 אלפי שקלים (לגרסת פרימיום) היא מתומחרת מתחת לגרסאות הכניסה של רכבי הפנאי כמו פורסטר, ראב-4, ואחרים. המהלך הזה נוצר, כך לפי קברניטי יונדאי, בעקבות זיהוי המגמה של מעבר מרכבי פנאי ושטח למכוניות כביש קטנות-אך-מצוידות עם זיקה לפרימיום. ולפי יונדאי יש בסונטה החדשה את ה"מודרן פרימיום" שהלקוח העדכני מחפש: חבילות אבזור עשירות, טכנולוגיות בטיחות מהדור האחרון וטכנולוגיות הנעה חכמות וחסכוניות בדלק.

יונדאי סונטה היברידית. החל מ-159 אלפי שקלים. מרגיש כמו אחת העסקאות המעייניינות בשוק היום. צילום: יונדאי
יונדאי סונטה היברידית. החל מ-159 אלפי שקלים. מרגיש כמו אחת העסקאות המעייניינות בשוק היום. צילום: יונדאי

לפי יונדאי יש בסונטה את הדור האחרון והמתקדם ביותר של מערכות ההנעה ההיברידיות ברכב. זאת, ביחס לטויוטה קאמרי שאליה הם מתייחסים כמתחרה העיקרית ובמידה פחותה להונדה אקורד ההיברידית אשר מיובאת ביבוא מקבל על ידי אלבר. (180 ו-200 אלף שקלים בהתאמה).

האם יונדאי תצליח בשנית לקלוע לטעמו ולכיסו של הישראלי? כיצד התימחור הנ"ל יבוא לידי ביטוי בציי הרכב הגדולים אשר מרכיבים כ-50% מהשוק בישראל? האם ההנחה בשווי השימוש להיברידיות יהווה גרום משיכה מספיק חזק? והאם יונדאי תבשר, בשנית, את השלב האבולוציוני הבא בשוק הרכב הישראלי?

 

להלן ההודעה המלאה לעיתונות

כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל משיקה את הסונטה ההיברידית; הדגם המאובזר, המפואר, הירוק והטכנולוגי ביותר של יונדאי שהושק עד היום בישראל ואשר מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר בעולם אשר מאפיינות רכבי פאר. המערכת ההיברידית בסונטה מאופיינת בנסיעה שקטה, באיכות גימור, חלקים והרכבה ייחודיות בקטגוריה והחל ממחיר של 159,000 ₪ .

הסונטה ההיברידית המיוצרת בקוריאה עם תקינה אמריקאית משלבת מנוע חשמלי עם סוללת ליתיום-פולימר עם מנוע בנזין 2 ליטר GDI ארבעה צילינדרים בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. תיבת ההילוכים מחוברת למנוע החשמלי החזק בעל הספק של 38 קילוואט אשר בשילוב עם מנוע הבנזין בעל הספק של 154  כ"ס ב- 6000 סל"ד, מגיע להספק של 193 כ"ס ב- 6000 סל"ד ומומנט של 32.3 קג"מ ב-1800 סל"ד. הסונטה ההיברידית מאיצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 9.3 שניות ומגיעה למהירות מקסימלית של 192 קמ"ש. למערכת ההיברידית והסוללה אחריות של 7 שנים או 150 אלף ק"מ.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן בבדיקות מעבדה  בדגם הפרימיום עומדות על 17.5 ק"מ לליטר בעיר, 17.8 ק"מ לליטר משולב ו – 18.8 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. בדגם הלימיטד 16.6 ק"מ לליטר בעיר, 17.5 ק"מ לליטר משולב ו- 18.5 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. לסונטה ההיברידית ציון ירוק 2 ופליטת CO2- 113 גרם לק"מ.

אבזור:

לסונטה ההיברידית אבזור עשיר המאפיין רכבי יוקרה  הכולל בדגם ה- PREMIUMפתיחת תא מטען מבוססות מפתח קרבה ללא מגע יד, כניסה לרכב ללא מפתח ובחירה בין 3 מצבי נהיגה המתאימים להרגלי נהיגה משתנים – רגיל, אקולוגי, או ספורטיבי. בסונטה ההיברידית  חיישן אורות, הגה וידית הילוכים מצופה עור, מראות צד חשמליות, בקרת אקלים, נורות LED פנימיות, בקרת שיוט, כניסת לAUX® – ו-USB כסטנדרט וקישוריות Bluetooth.

דגם ה- LIMITED כולל בנוסף, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט הכוללת יכולת עצירה מלאה- SMART CRUISE CONTROL, מושב נהג בעל זיכרון לתנוחת הישיבה, מושבים קדמיים חשמליים עם 8 מצבי כוונון במושב הנהג ו- 6 במושב הנוסע, פתחי מיזוג לספסל האחורי, גג שמש פנורמי, מראה מתכהה אוטומטית נגד סינוור, אפשרות קיפול 2 מושבים אחוריים ליצירת מקום רב יותר למטען גלגל הגה מחומם, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, AUTO HOLD לזינוק בעליה, תאורת בי-קסנון קדמית, דיפוני נוי מהודרים דמויי עץ, ווילונות בחלונות צד מאחור.

 

מערכת ה- Connected Car

הסונטה ההיברידית מצויידת במערכת ה- Connected Car כסטנדרט עם מסך מוגדל של 8 אינטש, המאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם וליהנות מגלישה ברשת. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו Nobex אינטרנטי, ניווט הכולל מערכת WAZE , חניה באמצעות אפליקציית סלופארק ופנגו. עוד על גבי המסכים פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר בלחיצת כפתור ניתן לנווט או להתקשר אליהם וספר רכב אינטראקטיבי המופיע בצורה דיגיטלית על המסך.

 

עיצוב
העיצוב המלוטש ברוח הפיסול הזורם של הסונטה ההיברידית מודגש על ידי סדרה של שינויים פונקציונליים בחזית ומאחור המדגישות את יעילותה ואת הטכנולוגיה המתקדמת. שינויים חזותיים אלה גרמו גם להקטין את מקדם הגרר הנמוך במיוחד ל-0.24; הנמוך ביותר בקטגוריה וזהה לשינויים החזותיים של הטסלה בדגם S.

השינויים החיצוניים כוללים סבכה גדולה ופגושים קדמיים ואחוריים ייחודיים, כמו גם הפנסים בפגושים הקדמיים והאחוריים ופיתוחי כרום בצד.

 

בטיחות
הסונטה ההיברידית מגיעה כסטנדרט עם 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכי הנהג. מערכת בקרת משיכה TCS, מערכת בלמים עם ABS, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, איתות בבלימת חירום ESS, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים TPMS עם תצוגה  חכמה לכל גלגל ומצלמה אחוריות. ציון בטיחות 2 של משרד התחבורה.

דגם ה- LIMITED מגיע גם עם מערכת שמירה על נתיב, מערכת התראה לבלימת חירום למניעת תאונות, התראה על רכב בשטחים מתים (BSD), מערכת עזר אוטומטית לעמעום אור גבוה כאשר מגיע רכב מלפנים (Automatic High Beam Assist). ציון בטיחות 8 של משרד התחבורה.

מערכת "השטחים המתים" (BSD) נועדה להתריע על רכב מתקרב בנתיב המקביל במידה והאיתות מופעל. מדובר במערכת ייחודית בקטגוריה. המזהה רכב ומהירות בנתיב אחר ומתריאה את הנהג ויזואלית וקולית על רכב ב"שטח מת" על ידי חיווי מהבהב במראות הצד או צפצוף חזק במידה והרכב בנתיב האחר נוסע במהירות גבוהה.

מערכת התראת סטיית מנתיב משתמשת גם במצלמה הקדמית לזיהוי סימני הנתיב. אם המערכת מזהה שהרכב עומד מחוץ לקווים, יקבל הנהג התראות קוליות ובתצוגה. התראת תנועה מאחורי הרכב (Rear Cross-traffic Alert) היא תכונה. נוספת הנגזרת ממערכת ה"שטחים המתים". המערכת סורקת את הצדדים כאשר יוצאים מחניה ברברס. אם המערכת מזהה רכב אחר מתקרב מהצד, תתקבל התראה קולית.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין "כי הסונטה ההיברידית ממחישה  את תכניות  הקונצרן להגביר את שילובם של  דגמים חשמליים והיברידיים למערך הדגמים הרחב המוצע בעולם. יונדאי מציגה בשנים האחרונות ומכריזה על כוונותיה להיות יצרנית רכב מובילה בתחום ההנעה האלטרנטיבית הכוללת דגמים חשמליים, היברידיים ותאי מימן פרי פיתוחה אשר כבר נמכרים בשווקים שונים.

הסונטה ההיברידית הינו הדגם הבטיחותי, המאובזר, הטכנולוגי והירוק ביותר שהושק עד כה על ידי יונדאי בישראל ומהווה צעד ראשון ודריסת רגל של היצרן בישראל בתחום זה. אנו מאמינים כי הסונטה ההיברידית מביאה את החבילה המלאה והמושלמת ומעניקה ערכים מוספים רבים יותר לקהל לקוחותיה", הוסיף פיאמנטה.

טבלת ממדים:

אורך 4855
גובה 1470
רוחב 1865
בסיס גלגלים 2805
נפח תא מטען 440
נפח מיכל דלק 60 ליטר

 

מחירים:

דגם מחיר
PREMIUM 159,000
LIMITED 179,000

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 + twenty =