יום שישי , 19 אפריל 2024
היו זמנים בשוודיה. השפעה תעופתית חזקה, מנועי 2 פעימון קלים-חזקים ומזהמים ואופי ייחודי אשר ליווה את היצרן הזה עד לסגירתו. צילום: סאאב

יושבים? סאאב חוזרת!

עוף החול הסקנדינבי שב לחיים. שוב. כשנה אחרי פשיטת הרגל העצובה של סאאב, ושנתיים לערך לאחר שהופסק למעשה ייצור המכוניות הללו, חוזר אתר האינטרנט של מכוניות סאאב (www.saabcars.com) להתקיים.

סאאב חוזרת עם דגם 9-3 משפחתי, בעלים סינים וידיים עובדות שבדיות. אחרי תחילת היצור יעבור המיקוד למכוניות חשמליות. צילום: סאאב

החזרה לחיים נראית כאילו סאאב נלקחה לאיזשהו יקום מקביל. בעלי השליטה החדשים בסאאב הם סינים (NME Holdings Ltd) והמנכ"ל סיני, אבל היו"ר שבדי וגם הניהול היומיומי של סאאב מתקיים בעיירה השבדית המיתולוגית, טרולהטן (Trollhättan), שם המחקר והפיתוח ושם גם צפוי הייצור. אכן, פסי הייצור של מכוניות סאאב עוברים שימון וחוזרים לנוע.

אבל לא כמו שאפשר היה לחשוב. סאאב חוזרת לחיים כיצרנית של מכוניות חשמליות. אלו לא צפויות להיות המכוניות היחידות של החברה המתעוררת. השלב הראשון, כבר במחצית השנייה של השנה הזאת, צפויה לחזור לחיים סאאב 9-3, המשפחתית, בגרסאות סגורות ופתוחות. לייצור המוקדם הזה יש כמה מטרות – לחזור ולעבוד על מערך הייצור וההפצה וגם לממן את הדבר האמיתי: ההסבה לייצור של כלי רכב חשמליים.

היו זמנים בשוודיה. השפעה תעופתית חזקה, מנועי 2 פעימון קלים-חזקים ומזהמים ואופי ייחודי אשר ליווה את היצרן הזה עד לסגירתו. צילום: סאאב

אז כן, סאאב החדשה צפויה להיות יצרנית סינית של מכוניות חשמליות, אבל כדי להמתיק את החששות מפני תוצרת סין, הם מדגישים שהמשך הדרך מלווה בתשתיות שבדיות, הן טכנולוגיות והן גאוגרפיות.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 2 =