יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו

רוני נאק

אהבתי. אהבתי מאד. ולא רק בגלל המראה הנקי והכותרת "danish design" (כמו לשים מדבקת "זהו מזלג" על מזלג – אבל לא משנה) אלא בעיקר בזכות הביצוע השונה והמקורי לכלי התחבורה שקיבל אצלנו את הכינוי "אופניים חשמליים" שזה בעצם אופניים עם מנוע עזר  – פחות סקסי תודו.

ואם רוב האופניים החשמליים המזמזמים בציון נראים כמו שכפול אחד של השני – הדיאוולו האלו – אשר משווקים על ידי ריסייקלז הם באמת משב רוח רענן של תכליתיות יצירתית.

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

על האופניים

במבט ראשון הם כמעט נראים כמו רוב החשמליים – אבל לא כך במבטים הבאים. השלדה היא שלדת אלומיניום בחתך מלבני – ללא אפשרות קיפול אבל עם החורים הנדרשים להתקנת אביזרים נוספים כמו סבל או כנפיים. את מקום המתלה הקדמי תופס מזלג קשיח עבה ומאסיבי למראה וגם את מוט הכידון המתקפל לרוב, מחליף מוט אחוד.

610X141

במבט השני תגלו שאין הילוכים – בכלל. "סינגל ספיד" וזה מנקה את המראה של החלק האחורי של האופניים. גם מעצור אחורי רגיל אין אלא מעצור רגל – "טורפדו" בסלנג – כמו באופניים של פעם. את הגלגל הקדמי יבלום מעצור V ברייק משוך כבל.

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

כבר הבנתם בשלב הזה שהאופניים לא מתקפלים ולכן גם הדוושות לא מתקפלות. אלו רחבות ומצופות בגומי האוחז היטב בסוליות הנעליים ואפילו תואמות בצבע את הגריפים הרחבים והנוחים שעל הכידון הגבוה.

גם מנוע העזר החשמלי מינימאליסטי בהוויתו. מנוע 180W ו-24V בתוך הטבור של הגלגל הקדמי. מספק סיוע ודחף אבל אינו גדול או כבד מדי. המנוע מוזן מסוללת ליתיום עם קיבולת של 6.75 אמפר/שעה וכמובן 24 וולט.

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

כל זה מתגלגל על חישוקי 20 אינץ' כפולי דופן מאלומיניום ועליהם צמיגי שוואלבה מצוינים עם פסים מחזירי אור בשני הצדדים.

באותה רוח מינימאליסטית אין מפתח, אין צג מידע עתיר פונקציות או פנסים מסוג כל שהו. נקי, נקי ועוד פעם… נקי.

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

המטרה היא לא רק אסטטית אלא גם להגיע למשקל עצמי נמוך יחסית. כזה אשר מאפשר, למשל, להרים את האופניים במדרגות לקומה השלישית ולדירה שלי מבלי לקבל חמש פעמים קילה בדרך.

המשקל אמנם קל כ-13 ק"ג (כמעט 10 ק"ג פחות מאופניים חשמליים 20 אינץ' רגילים) אבל המחיר כבד למדי: 6,500 בחנות או 4,900 שקלים באתר של ריסיילקז – אאוץ'

 

רכיבה

חששתי בתחילה מהמחסור בהילוכים. אבל החשש התפוגג מהר מאד. בחירת יחסי העברה חכמה, המשקל עצמי הנמוך של האופניים וכניסה זריזה של הסיוע החשמלי גרמו לי לחשוב עד כמה בעצם מיותרים ההילוכים באופניים הללו. שהרי המנוע החשמלי מסייע כמעט מההתחלה וממילא ב-25 קמ"ש הסיוע מפסיק (אם אתם אזרחים שומרי חוק. כמובן) ולא תנועו מהר מזה.

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

הדיאוולו – כאופניים – אינם יוצאי דופן. היציבות שלהם סבירה במהירות שיוט. ההיגוי חד ומהיר מאד ואפשר לתמרן בקלות יתירה היכן ומתי שצריך. אהבתי את המבנה המוצק של השלדה והגלגלים (להם יש שפיצים עבים במיוחד) אשר נוסכים בטחון ויוצרים תחושה אחודה ומוצקה מהאוכף. זה האחרון, רחב ומרופד בנדיבות ונוח מאד.

היצרן טוען לזמן טעינה של 4 שעות. בפועל זה לקח קרוב ל-3 שעות להגיע לטעינה מלאה ממצב של נורה אדומה עד לחיווי מלא. בסדרת הרכיבות שעשיתי עברתי מקפיצות מהירות של סידורים בעיר ולמרחק מצטבר של 3 קילומטרים ועד מסעות ארוכים יותר של כ-8 קילומטרים לכל כיוון (מצטבר 16 ק"מ)  – ללא חשש כלל מהתרוקנות של הסוללה. עם נפח של 6.75 אמפר/שעה – הייתי נמנע ממסעות שאפתניים לטווחים ארוכים – אפילו שהיצרן מעיד על טווח של 30 קילומטרים.

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

מבחן אופניים TREK FUEL EX 8 29

• מבחן אופניים Charge cooker 0

לגבי הבלמים התחושות מעורבות. הבלם הקדמי – נקודתי ולא מספיק חזק. בהיותו מבוסס גומי הוא נתון להחלשות ממים או לכלוך. מעצור הרגל הזכיר לי את ילדותי ולקח לי די הרבה זמן להתרגל להשתמש בו מבלי לנעול גלגל בחריקה נוראית-אך-מהנה. באותן הזדמנויות גם גיליתי שיש השהייה ארוכה מדי מהרגע שמפסיקים לדווש עד שהמנוע החשמלי מפסיק את פעולתו. כך שנוצר מצב שבו בעת בלימה עם הגלגל האחורי, המנוע ממשיך למשוך לפנים. זה לא רק מעצבן זה גם מאריך את מרחק הבלימה ולבטח שלא בריא למנוע. בלימה עם שני המעצורים יחדיו תניב תגובה מצויינת.

אהבתי את הקוטן של הסוללה. וזה מחיר בטווח שאני מוכן לשלם כדי שלא לסחוב סוללה גדולה וכבדה. היא ננעלת לשלדה עם מפתח חיווי קטן של 4 LED מורה על רמת הטעינה וזהו. בסיסי, נקי וחכם.

מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר
מבחן אופניים חשמליים דיאוולו. קונספט נהדר, עיצוב מינימאליסטי וביצועים טובים. המחיר מעט גבוה וממקם את האופניים האלו בנישה ייחודית. צילום: פז בר

סיכום

הקונספט של דיאוולו מבריק ובמידה רבה הוא הביטוי הנכון ביותר שעד היות נתקלתי בו לאופניים חשמליים אורבניים. משקל עצמי קל, מבנה פשוט וחסון ותכליתיות טהורה יחד עם עיצוב מינמאליסטי שיידבר ללב כל היפסטר.

אבל הביצוע לא מושלם. אופני 20 אינץ' שלא מתקפלים יהיו בנחיתות ביחס לכל האחרים שכן. מערכת ההנעה צריכה עוד "פיין טיוניניג" כדי למנוע פעולה במקביל לבלימה אבל הפיל שבחדר הוא המחיר המאד גבוה אשר מרים את הדיאוולו גבוה מדי מעל למכנה המשותף הרחב ביותר.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

One comment

  1. חחח, הצחקת אותי! קונינג אופניים חשמליים מתקפלים לא רואים אותם ממטר, סוללה פנימית, מתקפלים, קלים ומחיר אש 🙂
    הקונינג שוקלים מ 14 ק"ג
    http://www.koning.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 + ten =