יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן אופניים מרידה 120-400. להתחיל לרכוב ברצינות מבלי לשבור את קרן ההשתלמות. רק 4,200 שקלים ואתם בעסק. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים מרידה 120-400. להתחיל לרכוב ברצינות מבלי לשבור את קרן ההשתלמות. רק 4,200 שקלים ואתם בעסק. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים מרידה 120-400

זה לא סוד גדול שאופני הרים עם גלגלי 26 אינץ' כבר אינם במרכז מוקד ההתעניינות של רוכבי השטח. אחרי ההיסטריה של גלגלי 29 הגדולים, אשר השאירה מקום גם ל-26, הגיעה שריפת הקוצים של גלגלי 27.5 אינץ' (או 650B כפי שהפיוריסטים אוהבים לכנותם) ולא השאירה אחריה צ'אנס ל-26. וזה לא שנוצרה כאן קטגורייה נוספת – אלא שהאופניים עם 26 אינץ' נזנחו כמעט לחלוטין על ידי הלקוחות.

וכמו בדברים רבים אחרים בשיווק, גם כאן נוצרה הזדמנות להפוך את הלימון ללימונדה.

 

מבחן אופניים מרידה 120-400. להתחיל לרכוב ברצינות מבלי לשבור את קרן ההשתלמות. רק 4,200 שקלים ואתם בעסק. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים מרידה 120-400. להתחיל לרכוב ברצינות מבלי לשבור את קרן ההשתלמות. רק 4,200 שקלים ואתם בעסק. צילום: תומר פדר

מרידה 120-400

גרסה 400 של המרידה 120 מוגדרת כאופני שבילים. וזה בגדול אומר שהאופניים האלו מיועדים לשימוש כללי ולא אגרסיבי מדי בשטח. זו גרסת הכניסה של הדגם ובהתאם לא תמצאו כאן את פריטי האיבזור מהמדפים הגבוהים ביותר. ולמרות זאת, האופניים עשויים מאלומיניום שעבר עיצוב בהידרופורמינג. למתלה האחורי, 4 זרועות ומהלך שך 120 מ"מ. הגימור נאה מאד באפור מט ותמצאו בה גם פריטים "אופנתיים" כמו מיסבי היגוי קוניים.

המתלים מגיעים מ-SUNTOUR. מאחור יש קפיץ אוויר שניתן לכיוון, למזלג כיוון חיצוני לקפיץ סליל פנימי, כיוון שיכוך ונעילת מהלך מהכידון. הבולם האחורי מסדרת RAIDON, נטול כיוונים (למעט לחץ אוויר) ועם נעילת מהלך. קיט מתלים תכליתי למדי אם כי נחמד לגלות שיש אפשרות כלל להתעסק עם כיולם.

מבחן אופניים מרידה 120-400. 30 הילוכים ומעביר אחורי שימאנו עם מצמד - הפתעה מאד חיובית במבחן הזה. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים מרידה 120-400. 30 הילוכים ומעביר אחורי שימאנו עם מצמד – הפתעה מאד חיובית במבחן הזה. צילום: תומר פדר

בתחום העברת הכוח תמצאו סט מלא של שימאנו ממשפחת ד'אור. עם 30 הילוכים ומעביר ד'אור אחורי חדש עם מצמד (שלמדנו לאהוב מאד בסדרות הגבוהות יותר של הרכיבים). גם זרועות ההנע ונאבות הגלגלים של שימאנו.

על הבלימה מופקדים מעצורים הידראוליים מ-TEKTRO. אלו נושכים דיסק של 180 מ"מ בחזית ו-160 מ"מ מאחור. בידיות של אלו אין אפשרות לכיוון מרחק או חופש.

כל יתר האיבזור ההקיפי ממותג "מרידה" וזה כולל הפעם גם את חישוקי הגלגלים והצמיגים ברוחב 2.1. התאמת הצבעים והאיכות הכללית של הרכיבים האלו בהחלט שמיישרים קו עם הרמה של השלדה והם יוצרים יחד חבילה הוליסטית ואחידת מראה ואיכות.

מרידה 120-400 איזנו את המאזניים שלנו על 15.5 ק"ג והם עולים ברוזן מינץ 4,179 שקלים.

 

רכיבה

בגיאומטריה של השלדה, ובתנוחת הרכיבה עליהם, האופניים מרגישים ומתנהגים כמו אופני הדור-האחרון. תמוכות שרשרת קצרות, מוט עליון ארוך וזווית היגוי שכאן, על גלגלי 26 אינץ' יכולה להיות חדה יחסית עם 69 מעלות, ללא חשש מפיתול הגלגל.

לכידון יש רייז גבוה והוא גורם לרוכב לחוש כאילו הוא "בתוך" האופניים בניגוד ל"מעל". אחרי כידונים רבים ברוחב 700 מ"מ ומעלה – הוא פתאום הרגיש לי צר מדי עם 645 מ"מ מקצה לקצה. סידור הקוקפיט טוב למדי, עם התוספת של כפתור הנעילה למזלג ובונוס של חיווי למעבירי ההילוכים בשיפטרים מ-ד'אור.

היה עליי להתעסק די הרבה עם הסט-אפ של המתלים. המזלג היה רך מדי וחסר שיכוך – עם אפקט מינמאלי של הבורר. בעוד שהבולם הרגיש "דביק" והתקשה להתחיל לנוע. לבסוף מצאתי את האיזון כשגלשתי מעבר ל-30% SAG בבולם (מהלך השקיעה הראשונית), ועם תוספת לחץ אוויר בחזית. כך הגעתי לתוצאה בה המתלים היו אקטיביים מאד וסיפקו נוחות וספיגה טובים.

מבחן אופניים מרידה 120-400. המתלים רכים ונוחים, המחיר בובינג כשמדוושים בעוצמה. עם 15.5 ק"ג המשקל מורגש ברכיבה ארוכה ומעלות. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים מרידה 120-400. המתלים רכים ונוחים, המחיר בובינג כשמדוושים בעוצמה. עם 15.5 ק"ג המשקל מורגש ברכיבה ארוכה ומעלות. צילום: תומר פדר

המחיר היה בובינג מורגש מאד – בעיקר בשל העדר פלטפורמה יציבה ומחסור בשיכוך. כאן מתגי הנעילות היו מועילים מאד. והחליפו את הרכות המתנודדת בנוקשות קופצנית כשהיה עליי לדווש ביעילות. יחד עם זאת, יכולתי למצא את הכיול המתאים לשבילים הפתוחים (שבילים לבנים) עליהם רכבתי, כמו גם לגיחות סינגלים נמרצות יותר. כאן עם 120 מ"מ של מהלך אפשר ליהנות מגיהוץ טוב וספיגה של קפיצות מתונות. אבל לא צריך להגזים. תלחצו חזק ותרגישו את המזלג מתעוות תחת בלימה או סיבוב, והציר הקדמי הדקיק מתקשה לאחוז איתן ברגליים המפותלות של מזלג XCR של SUNTOUR. אפשרי, אבל תזכרו שלא להגזים.

כבר פגשנו בעבר מעצורים של TEKTRO ולרוב המפגשים היו טובים. הפעם הביקורת מעורבת, בעיקר בשל מחסור בעוצמה ונשיכה. יש מהלך מצויין בידיות הארוכות, יש מינון מעולה ומשוב מדוייק – אבל חסרה נשיכה איתנה – משהו שעל גלגלי 26 אינץ' לדיסק 180 מ"מ לא אמור להיות בכלל בעייתי. העוצמה השתפרה ככל שנקפו הקילומטרים והרפידות נשחקו יותר לתוך הדיסקים, אבל גם אחרי כעשרה ימי רכיבה וכמה עשרות קילומטרים לא קיבלנו את העוצמה לה ייחלנו.

הפתעת המבחן הזה היה קיט העברת הכוח של שימאנו. ד'אור היא סדרה שהפכה כמעט לברירת מחדל כשרוצים לבנות אופניים ב"תקציב". אלא שהמערכת שפגשנו הפעם, עם המצמד מאחור, תפקדה נהדר וללא דופי. מביאה עימה את מנעד היכולת שיש ל-30 הילוכים, יחד עם העברת הילוכים נקיה ורהוטה, על פני תחום עומסים רחב מאד. כאן יש לי רק תשבחות.

קומפלימנטים נוספים מגיעים גם לצמיגים של מרידה. אלו מאזנים יפה בין אחיזה טובה לבין יכולת להתגלגל בקלות למרות הקוביות שעל הסוליה. הם אינם רחבים מדי "רק" 2.1, אבל ימצאו אחיזה בסוגי שטח רבים ולא יענישו אם תחליטו בוקר אחד לרכוב על האופניים האלו לעבודה.

 

מבחן אופניים מרידה 120-400. שורה תחתונה? עשינו הכל, נהנינו ולא הוצאנו יותר מדי כסף. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים מרידה 120-400. שורה תחתונה? עשינו הכל, נהנינו ולא הוצאנו יותר מדי כסף. צילום: תומר פדר

השתפרתם? בדקו MERIDA 140!

עוד יותר בזול? מרידה 27,5 אינץ' עם זנב קשיח

סיכום

במימד שלא אוהבים להודות בו, על מנשא הרכב, המרידה 120-400 לא נראים זולים. ורק מביני דבר יזהו כי באופני כניסה עסקינן. מצד המעשי תוכלו לעשות על האופניים האלו הרבה מאד. דיווש יהיה יעיל אם תנעלו את המתלים, תרצו נוחות שחררו אותם לפעול. העברת ההילוכים מפנקת – לא פחות. ורק הבלמים חסרי עזוז אבל אולי שנכונים וממתנים בחבילה המיועדת לרוכבים אשר מגששים את תחילת דרכם בעולם המופלא של אופני ההרים. ובמחיר שיחזיר לכם עודף מ-4,200 שקלים תוכלו לצאת  ולחוות כמעט כל דבר שיש לשטח להציע, ללמוד לרכוב, לשפר את הכושר ואז להתקדם לאופניים עם מכללים טובים יותר ומשקל נמוך יותר. אז מה אם הגלגלים 26 אינץ'.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × two =