יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה
מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה

מבחן דרכים – טויוטה קורולה

רוני נאק

הדור ה-11 של קורולה, כאשר הוצג לפני קצת יותר משלוש שנים, היה זינוק משמעותי לפנים. הרבה יותר גדול ממה שציפיתי שיקרה בדגם כה חשוב של טויוטה השמרנית. ולא הייתי צריך לנהוג יותר משעתיים ברכב ההוא כדי להבין שיש כאן משהו אחר – משהו שהמתחרים הישירים מקוריאה ויפן יתקשו להדביק. בהמשך הסתבר שגם אתם חשבתם כמוני והשילוב המוחץ של מוצר טוב ממותג חזק (מוניטין אמינות ובעיקר שמירת ערך וסחירות ביד השניה) הפכו את הקורולה לרבת מכר אצלנו – זאת בקרב הפרטיים אבל גם חברות הליסינג שקיבלו רכב נחשק הן בשלב הליסינג והן בשל המכירה שלו אחרי (ערך גרט טוב).

מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה
מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה

עידכוני קורולה

עתה מוצג אצלנו הדור ה-11.5 של הקורולה. עידכון אשר מגיע קצת מעל לשלוש שנים אחרי החידוש המוחלט של הדגם וככל הנראה כזה שיישאר עימנו בשלוש שנים הקרובות.

מן החוץ קל להבחין בחזית החדשה; פגוש, פנסים ושבכה אשר מקרבים את הקורולה למראה המותגי העדכני של המותג. מאחור יש פנסי עם LED ומסביב נגיעות של כרום ופלסטיק כסוף יחד עם עיצוב חדש לחישוקי הגלגלים.

תא הנהג והנוסעים עבר שינוי עמוק יותר. מדובר בעיקר בשימוש בחומרים יותר איכותיים למגע ומראה – פתחי המיזוג הם עתה עגולים ומערכת המולטימדיה המקורית מקבל מסך מעט גדול יותר (7 אינטש) ומחופה בכיסוי זכוכית אשר משתלב נהדר עם העיצוב הרענן של הפס המרכזי (האופקי) בדשבורד. מחשב דרך צבעוני חדש ממוקם במרכז לוח המחוונים ומספק מידע רב על מצב הרכב וקריאת התמרורים. יש מפתח חכם, בקרת שיוט, בקרת אקלים ואפילו תאורת אמביאנס משופרת בתא הנוסעים. זה האחרון עדיין נותר מרווח מאד (בסיס גלגלים של 270 ס"מ ותקרה גבוהה עושים את זה).

מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה
מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה

הבשורה מגיעה בתחום הבטיחות כאן שילבה טויוטה את מה שמכנה TSS. זה מערך בטיחות מתקדם המשלב: התראת התנגשות, התראה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים והחלפת אורות גבוהים אוטומטית. זאת, בנוסף ל-7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה ועוד. טויוטה קורולה קיבלה 5 כוכבים במבחן NCAP ואצלנו משרד התחבורה נתן לקורולה 7.5 נקודות בדירוג הבטיחות וזה עושה אותה למשפחתית הבטוחה ביותר בישראל.

דווקא בצד המכאני אין בשורות. יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי. מנוע בנזין 1.6 ל' עם תזמון שסתומים משתנה מפיק 132 כ"ס ו-16.3 קג"מ והוא מוריד את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת חלוקה ל-7 הילוכים במצב ידני. אין משוטים בגב ההגה. נעשו עוד עדכונים בכיול המתלים לשיפור נוחות הנסיעה ומערכת הניהול של ההיגוי החשמלי קבלה מיפוי מחדש.

המחירים השתנו אך במעט – עליה של כ-1,000 שקלים בלבד. רמת גימור SUN אוטומטית תעלה 129 אלפי שקלים וה-GLI המאובזרת יותר תעלה 132 אלפי שקלים. ל-GLI גם גרסה ידנית במחיר של 126 אלפים.

מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה
מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה

נהיגה

ושנייה אחת קודם, לפני ההתנעה כשלוקחים צעד אחד לאחור וסוכמים את כל העדכונים שנעשו בטויוטה קורולה החדשה, מתגלה מכנה משותף אחד. והוא ניסיון להרים את הקורולה גבוה יותר בתחושת הפרימיום והאיכות של הלקוח. וזה מתבטא היטב ב"לוק אנד פיל" ביחס לדגם היוצא – מהחוץ ומבפנים אבל גם ברשימת האיבזור הארוכה יותר וברכיבים שתמצאו זה. האם זה מתורגם גם בנהיגה?

והתשובה היא…כן! בכל שלב הקורולה החדשה נוחה ונעימה יותר מקודמתה. המאמץ לצמצם NVH נוכח לכל רוחב הספקטרום; מכבישים עירוניים משובשים ועד שיוט מהיר+ על כביש 6. רעשי הכביש מופחתים, רעש מנוע נוכח רק בתאוצה וכמעט שלא תשמעו רעשי רוח. רעשי כביש עוברים לתוך התא אבל ובעיקר רק על אספלט מאד מחוספס או מגורד.

מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה
מבחן דרכים טויוטה קורולה. תוספת בטיחות משמעותית והרמת איכות כללית מציבים את טויוטה קורולה החדשה כמשפחתית הטובה בישראל. צילום: טויוטה

תא הנהג מאד נעים להיות בו ולמיזוג יכולת מופלאה להותיר את הקיץ הישראלי מחוץ לרכב – גם באותה נסיעה ארוכה לבקעת הירדן כשמד החום יודע לספר על 42 מעלות בחוץ. הקורולה מעולם לא הייתה "מכונת נהיגה" באופן שבו חובבי הנהיגה אוהבים – אבל הדור הזה לא מגלה סימנים שליליים בהיבט הזה ומתנהג באופן צפוי ונכון תחת-לחץ. וזה מרגיע לדעת שהרכב איתכם אם תקרה טעות.

מערכות הבטיחות החדשות נוכחות בכל שלבי הנהיגה. חיווי התמרורים עובד נהדר אבל אזהרת הסטייה מתקשה כאשר הכביש אינו מסומן באופן ברור מאוד ולא הצלחתי להפיק תגובות עקביות ממערכת הבלימה האקטיבית אפילו שהייתי בתוך הפרמטרים של פעולתה. בכל מקרה עצתי לכם, הישארו באוטו כשאתם נוהגים ואל תסתמכו על המערכות הללו כחלק אינטגראלי מנהיגה. אולי רק כגלגל הצלה כשאתם עסוקים בפוקימון.

נתוני צריכת הדלק הרשמיים לא השתנו מאלו של 2013 ועומדים לפי טויוטה על 17.8 ק"מ לליטר – וגם ממוצע צריכת הדלק במבחן שלנו לא השתנה וניצב על 12.0 ק"מ/ל' ריאליים יותר.

מבחן דרכים טויוטה קורולה 2013

עם טויוטה היילקס לשלג ברמת הגולן

סיכום

מעל 200,000 טויוטה קורולה נמכרו בישראל מאז תחילת שיווק הדגם אצלנו. אחוז גדול מאותם 200,000  נמכר מאז הצגת הדור ה-11 של המכונית ב-2013. ועתה מציעה טויוטה קורולה את החבילה המוכרת – שאתם כלכך אוהבים – אבל עם שידרוג מורגש מאד במימד של בטיחות, איכות כללית, חווית הנהיגה ותחושת הפרימיום שיוצרת לנוהג בה. מההכרות עם ההיצע בישראל, מדובר כיום על המשפחתית הטובה בישראל.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

One comment

  1. רכשתי טויוטה קורולה בנובמבר 2018. לצערי הרכב לא נוח , המרווח לנהג צר , קשה להיכנס ועוד יותר קשה לצאת מהרכב. המרווח לרגליים למושבים האחוריים צר למדי. המכונית נמוכה יחסית והנהיגה לא נוחה.
    מערכת השמע בעייתית כל קפיצה של הרכב על "במפר" מפעילה את הרדיו ואת מערכת המולטימדיה.
    חודש וחצי אחרי הקנייה פגע בנו רכב מאחור. אנחנו עמדנו ממש. מהירות הנסיעה לא עלתה על 10-15 ק"מ בנתיבי (איילון) . רכב פולקסוואגן ג'טה 2009 פגע בנו מאחור.
    הפגוש האחורי התרסק ממש . ( על פניו נראה שעשוי מבקליט דק מאד ( כמו קרטון ) בנוסף התפרקו כל החיישנים , וחלקים נוספים. כמו כן הייתה פגיעה בכנף השמאלי ובוצעה עבודה רבה. תיקון עלה 16,000ש"ח כולל 800ש"ח לשמאי.
    הפגוש של הג'טה לא הראה פגיעה משמעותית.
    יש לי אכזבה גדולה מהרכב ומרגיש שעשיתי טעות בקנייה מכיוון שהסתמכתי על הביקורות הטובות והמשבחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × one =