יום חמישי , 28 מרץ 2024
אחרי תקופת הדממה, בה עתיד החברה לא היה ברור, מתחילה סאנגיונג את הקמבק עם רכב פנאי חדש בעל שם מוכר – קוראנדו

מבחן דרכים – סאנגיונג קוראנדו

 

הרבה תהפוכות, מתחים ואי בהירות עברה סאנגיונג בשנים האחרונות. אצלנו, זה התבטא בעיקר כפעילות מינימאלית של המותג, אשר לחלק מדגמיו יש אוהדים רבים. ואם יש דבר אשר גרם לרכבי הפנאי והשטח של סאנגיונג לבלוט מעל העדר, היה זה מראה ה…לא שגרתי.

אבל כל זה מאחורינו עכשיו וסאנגיונג נערכת למתקפה עולמית חדשה, תחת כנפיה של מהינדרה ההודית. זו, אחת מענקיות הרכב של חצי היבשת ההודית, ויש לה לא מעט תכניות לגבי סאנגיונג (אגב, אין שום קשר לקטנועי סאן-יאנג הקוריאניים), ברמה הגלובאלית וכן לשוק ההודי הצומח במהירות.

וזה היה ברור לכולם שכדי לקלוע לטעם המערבי, יהיה על סאניונג לגייס מישהו שיודע לצייר יפה מכוניות, כדאי שיהיה לו כבר רקורד מוכח של דגמים חשובים – נאמר פנינפארינה.

סאניונג קוראנדו במבחן שטח. פנינפארינה עיצב. רואים? צילום: פז בר

גם מתחת למראה המעודכן יש פיזיולוגיה חריגה בנוף של סאניונג – אין שלדת סולם, אין סרנים חיים ואין תיבת העברה עם LOW לשטח. אפילו ההנעה הכפולה הפכה להיות אופציה.

ובשורה התחתונה מיישרת סאניונג קו עם יתר סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים – זונחת את עקרונות העבר, לטובת מכירות העתיד.

• חשוב לכם לדעת האם סאניונג קוראנדו מתאים לכם?

לדרך

רכב המבחן צויד בהנעה כפולה וכן במנוע טורבו דיזל מתקדם בנפח 2.0ל' המפיק 175 כ"ס וכמעט 37 קג"מ. מדובר במנוע חדש אשר סאניונג השקיעה בו משאבים רבים כדי שיהיה חלק פעולה ויתאים לתקני זיהום האוויר העתידיים. לתיבת ההילוכים האוטומטית שישה יחסי העברה ומצב ידני המופעל על ידי אגודל ימין. לתיבת ההילוכים מחשב פיקוד חכם הדוגם את אופי הנהיגה ומתאים את העברות ההילוכים לטמפרמנט של הנהג.

ההנעה הכפולה משתמשת במצמד חשמלי כדי לחבר או לנתק את הגלגלים האחוריים. אין דיפרנציאל מרכזי ואין אפשרות לנעילות דיפרנציאל. ההנעה הכפולה יכולה להתחיל תנועה במצב "נעול" אולם היא תשתחרר ב-40 קמ"ש (ותשתלב חזרה אוטומטית כשהמהירות תרד).

נוחות הנסיעה טובה מאד בעיקר בזכות כיול רך של מתלי מקפרסון בחזית ורב-חיבוריים מאחור (תמהיל מקובל בסגמנט…). תחושו בכך בעיר, על דרכי עפר כבושות וגם משובשות. אולם הנעימות הופכת לרכות יתר אם תנסו להוציא עוד כמה קמ"שים מהקוראנדו. שם, כשהעומסים גדלים יש למתלים שילוב מוחץ של רכות ומחסור בריסון שיחד גורמים לנידנודים לא נעימים.

סאניונג קוראנדו במבחן שטח. תא הנוסעים מעוצב למשעי ועשוי היטב. גם האיבזור נחמד, חבל רק שהמושבים לא נוחים. צילום: פז בר

תא הנהג וסביבת הנוסעים גם הם מיישרים קו עם כל רכב פנאי מהדור האחרון. והאמת תיאמר שאילו היה מוסר הסמל של סאניונג מחרטום הרכב ומגלגל ההגה לא היינו מנחשים באיזה מותג מדובר. ואפשר להבין זאת איך שרוצים.

איכות החומרים בתא הנהג טובה למדי ובוודאי שאינה נופלת ממה שאנו מכירים מיונדאי, קיה ואפילו סוזוקי. עדיין תמצאו אקצנטיות במיתוג החלפת ההילוכים שעל גלגל ההגה ומתג האגודל שעל ידית ההילוכים. כל השאר סטנדרטי למדי. ואם היונדאי iX35 הוא מוביל הסגמנט הרי שלקוראנדו יתרונות של חלל פנים כמעט בכל פרמטר.

יונדאי iX35 מלך סגמנט הפנאי

בשטח

לקוראנדו יכולת טובה למדי על כל שביל כבוש ומסודר. המתלים הרכים מקנים נוחות נסיעה טובה, ומערכת ההנעה הכפולה מצליחה למצא אחיזה בקלות רבה. ראוי לציין את ההילוך הראשון ה"קצר" והשימושי בשטח, את העובדה שאי אפשר לבטל לגמרי את בקרת היציבות אלא רק לאלחש אותה ולפעמים היא מתבלבלת כשהשביל מאד קמצן באחיזה. הצצה לגחון תחשוף מיכל דלק נמוך מאד ופגיע מאד אשר משווע למיגון.

נסיעת השטח לקחה אותנו לשבילים הארוכים של הנגב המערבי, עם מכשולי חוואר מזדמנים, וקטעי חול ארוכים. זו פחות-או-יותר הגדרת המשימה של הקוראנדו והוא לא איכזב. על הכביש עד הירידה לשטח באיזור אופקים וכמה עשרות קילומטרים אחר כך כשיצאנו מהשטח סמוך לטללים, הקוראנדו התגבר על כל המכשולים שבדרכו – ללא דרמה כלל.

מקטרים

אז ככה. מי שיטרח להרים מכסה מנוע, יגלה מגדש טורבו שמוקם בין בלוק המנוע לקיר האש. זה סידור מצויין לחובבי נהיגה המעדיפים לשמוע טורבו שורק על פני שרית חדד (האמת גם אני במקרה הזה) – אחרים יפסיקו ליהנות מזה די מהר.

המושבים הקדמיים קצרים מדי וחסרים תמיכה צידית. הישיבה עליהם מעייפת והופכת ללא נעימה אחרי זמן קצר להפתיע. ההגה המוגבר באמצעות חשמל, משקל טוב ומקל על החיים בעיר אבל מחוצה לה הוא מעורפל למדי ולא מדוייק וזה מתבטא בעבודת היגוי מיותרת לעיתים. והבלמים על אף עוצמת נשיכתם, ספוגיים ומהלך הדוושה מעט ארוך לטעמי.

סאניונג קוראנדו במבחן שטח. מהלך המתלים קצר, למרות רכותם, זוויות המרכב טובות לנהיגת שטח. צילום: פז בר

משבחים

צריכת הדלק הממוצעת הייתה טובה למדי 10.1 ק"מ/ל' במבחן ועם מיכל דלק של 57 ליטרים יעבור זמן רב עד שתבקרו שנית בתחנת התדלוק. בתא הנוסעים תמצאו שלושה גופי תאורה, אשר יחד עם תאורת חניה ממראות הצד, שבו את ליבי. והעיצוב שהוא אנונימי כמו סופגניה-בלי-כלום באמצע מגש סופגניות ברולדין – וזה יקסום לרבים אך גם ירתיע את מי שמחפש ייחוד ואינדיבודואליזם (את זה סאניונג ניסוי בסיבוב הקודם…)

סיכום

יריית הפתיחה של המערכה לכיבוש אירופה נורתה והיא פגעה פגיעה ישירה. העיצוב נכון מן החוץ ומבפנים, מערכת ההנעה חזקה-אך-סביבתית, נעלמה המוזרות של פעם אשר הוחלפה בנכונות של היום. וגם המחיר נכון. החל מ-170 אלף שקלים לגרסת ההנעה הקדמית ועד 180,000 שקלים לגרסת הנעה כפולה אשר מממשת את הפוטנציאל הטמון ברכב פנאי.

הקוראנדו החדש הוא רכב פנאי מודרני, בעל חן רב, מתומחר נכון אשר מעלותיו עולות על מגרעותיו המעטות. הוא מתמודד ראויה בהחלט בסגמנט מול מותגים קוריאניים ויפניים מבוססים ומוסיף לנו – כצרכנים – אופציה ראויה נוספת להתלבט בה.

 

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 + four =