יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי

 

  • דור 4.5 של טויוטה ראב-4
  • מנוע חשמלי 141 כ"ס/27.5 קג"מ
  • מנוע בנזין 2.5ל' 155 כ"ס/21.4 קג"מ
  • דירוג בטיחות 5 כוכבים מ-2013
  • 190,000 שקלים

רוני נאק

הדור הרביעי וחצי של טויוטה ראב 4 הגיע אלינו ובאמתחתו עדכון מראה קל למדי אבל גם תוספת של גרסה היברידית להיצע. הגרסה ההיברידית מצטרפת לראב-4 בנזין בשתי רמות איבזור; GLI ו-פרימיום – שתיהן עם מנוע 2.0ל' המפיק 152 כ"ס ועם הנעה כפולה. להיברידי מנוע 2.5ל' עם 155 אשר יחד עם מנוע חשמלי מפיקים יחדיו 200 כ"ס אבל אין הנעה כפולה. מצוידים בגרסת הפרימיום, האופציה ההיברידית היחידה ועם השקט הנפשי של מקדם זיהום 3 מול ה-10 של הבנזין – יצאנו לדרך.

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. מתבקשת קומפוזיציה בתחנת תידלוק. לא? צילום: רוני נאק

עדכונים

זו תהיה פסקה קצרה במיוחד. תא הנוסעים נותר בגדול ללא שינויים. הוא עדיין מרווח למדי, הרצפה שטוחה גם מאחור ותא המטען גדול עם הסתייגות של החלל ש"גונב" גלגל חלופי מהרצפה. מפערי הדלתות גדולים ומאפשרים כניסה ויציאה קלים ואין מדרגת סף מהותית בין ספי הדלתות לרצפה. האיכות הכללית של התא היא טובה גם אם כי לא מצטיינת – מכוניות כמו מאזדה CX-5 עושות שם עבודה טובה יותר והדור האחרון מקוריאה (יונדאי טוסון וקיה ספורטאג') כבר נוכחים לגמרי ברמת האיכות.

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. "מדרגה" בתא המטען מסתירה גלגל ספייר בגודל מלא. צילום: רוני נאק

השוני הוויזואלי העיקרי נמצא בחזית אשר קבלה את המראה המותגי העדכני. את השינוי מסכמים פגוש, שבכה ופנסים. כל השאר ללא שינוי ורק תוספת תגי "HYBRID" ילמדו את העוברים והחולפים כי מדובר בבן כלאיים.

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

הנעה

וזו הסיבה שלמענה התכנסנו כאן היום. כמו הפלטפורמה של טויוטה המשמשת בגרסאות שונות את דגמי, אוונסיס, אוריס קורולה ואחרים, גם מערכת ההנעה מוכרת לקוראינו מטויוטה קאמרי ומלקסוס NX. למנוע הבנזין נפח של 2.5ל' ותפוקה של 155 סוסים ו-21 קג"מ – המנוע החשמלי מוסיף עוד כ-140 סוסים ו-27 קג"מ. ההספק המשולב – כך לפי טויוטה עומד על 200 כ"ס. וזה עושה את טויוטה ראב-4 לא רק להיברידית היחידה בסגמנט שלה אלא גם לבעלת ההספק הרב ביותר.

ההנעה היא כאמור קדמית בלבד כאשר הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה – CVT.

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. קבינה ממוזגת אין מזרן גומאוויר. יש מחשב דרך אנרגטי מאד. צילום: רוני נאק

איבזור

להפתעתנו לא מצאנו כאן את הדור האחרון של מערכות העזר המתקדמות – יותר. יש חבילת בטיחות בסיסית למדי עם מצלמת חניה, חיישני לחץ אוויר ו-DRL. באיזור הנוחות תמצאו דלת אחורית חשמלית, חישוקי סגסוגת, חיישני אורות וגשם, תאורת דרך LED, מולטימדיה עם מסך מגע המוכרת של טויוטה – בקרת אקלים וקרוז קונטרול.

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. תבקרו כאן הרבה יותר ממה שאתם מצפים. צילום: רוני נאק

נהיגה

ציפינו ליותר. בוודאי ביחס למחיר בוודאי ביחס למתחרים החדשים. וגם כי אולי זו טויוטה. כי ככל שנקפו הקילומטרים – והיו הרבה מחוץ לעיר ובתוכה, התעצבנתי. רציתי מאד שתיהיה בשורה אמיתית עם טויוטה ראב-4. אבל התאכזבתי. מערכת ההנעה רועשת מאד ונוכחת מאד. אם זה ברעש המנוע המוגזם בתאוצה כאשר ה-CVT מאפשר לסל"ד מנוע הבנזין הגדול לטפס למעלה. מהצד השני, כשעוברים לגלישה טעינת המערכת החשמלית מלווה ביבבה בטון גבוה אשר קדח לי באוזן הפנימית כאילו מדובר בטרנספר שחוק של לנדרובר מהסיירת. גם הבלימה הרגנטטיבית – זו המנצלת בחכמה את האנרגיה המתבזבזת בבלימה כדי לטעון את המצבר – יוצרת חוסר עקביות בדוושת הבלם ולבלימות לא רציפות או מדויקות. וזה לא רק בתנאי "מבחן" של עיתונאי רכב – כל מי שיודע לתת פקודה קולית ל-SIRI יחוש בזה.

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. 11.2 ק"מ לליטר בממוצע – לא הרשים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל

מנשא אופניים YAKIMA

המכונית עומדת מאחרי ההצהרה של "הכי חזקה בקטגוריה" ולא רק על הנייר – 8.3 שניות ל-100 קמ"ש לפי טויוטה (והדיסקליימר שבתחתית העמוד). אלא שניצול הכוח הזה מגיע עם בונוס של רעש רם ולא נעים ופשוט לא כיף. נבירה עמוקה יותר בדף הנתונים מלמד על משקל גבוה ב-105 ק"ג מגרסת הבנזין וגם מרווח גחון גבוה יותר ב-14 מ"מ. מעניין…

נוחות הנסיעה בעיר סובלת בנוסף מכיול מתלים נוקשה ומחסור בריסון מאחור – ואותו הדבר משפיע גם על הנוחות של האמיצים והמעטים אשר יעזו להרחיק נדוד לשבילי עפר מסורקים. ההיגוי מדוייק ועם משקל טוב ושדה הראיה בסדר גמור. בנסיעה מחוץ לעיר המכונית נוחה ונעימה. רעשי הרוח מזעריים, כמו גם רעשי הכביש ואפשר לכסות קילומטרים רבים בנוחות רבה ובמהירות. וזה אירוני כי דווקא בתנאים הללו אין למערכת ההיברידית יתרון מהותי על פני גרסת הבנזין.

מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה ראב-4 היברידי. חטיף חשמלי עם השגות ב-190 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

אני מפוצל בסיכום הזה כמו המכונית. היא הייתה צריכה להביא עימה בשורה אמיתית – היברידית ראשונה וחזקה בסגמנט מתפתח וצומח במהירות – אלא שביצוע בינוני צריכת דלק גבוהה במפתיע ותג מחיר תמיר של 190 אלפי שקלים, הורידו לי ממנה. מצד שני זה כנראה רק אני שכן אם תרצו לקנות היום טויוטה ראב-4 היברידית יהיה עליכם להמתין זמן רב עד למסירת המכונית אשר נחטפה ממחסני הערובה כמו חבילות של דורסל בערב וולנטיינז.

 

Check Also

טויוטה לנד קרוזר מיני?

ממדים של טויוטה קורולה קרוס, שלדת סולם ומנוע בנזין אמין ומוכח - האם לנד קרוזר FJ יהיה הלנד קרוזר שכולנו נוכל לרכוש? דגם שבהחלט עשוי להתגלות כרב המכר הבא מטויוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 + 3 =