יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן רכב סובארו אאוטבק. הדור החמישי של הדגם ובינתיים המרשים מכולם. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. הדור החמישי של הדגם ובינתיים המרשים מכולם. צילום: תומר פדר

מבחן רכב סובארו אאוטבק

כתב: רוני נאק צילומים:תומר פדר צולם בחניון רעים

דור חמישי לדגם

בסיס מכאני B4 מעודכן

החל מ-199,990 שקלים

8.0 ק"מ/ל' במבחן

7 כריות אוויר

פאק אני זקן! בעודי יושב מאחרי ההגה עתיר המיתוג של סובארו אאוטבק החדש, נפל לי פתאום האסימון שעוד הספקתי לבחון את הדור הראשון שלו, שהגיע אלינו בסוף שנות ה-90'. כבר מאז אהבתי את הקונספט, אשר הקדים את עידן הג'יפים המסוקסים, ועתה גם שרד אותם אחרי שאלו כמעט ונכחדו. על סיפונו היו לי הרפתקאות רבות בכביש ובשטח, הצלה מרשימה אחת כצמיג התבקע במהירות גבוהה (מדי…) והרבה שעות, קילומטרים וימים בשטח. חוויות אשר קנו לדגם הזה פינה חמה בליבי.

 

מבחן רכב סובארו אאוטבק. כמעט אותה פיזיולוגיה של B4 למעט מרווח גחון, מרכב מעובה ואיבזור נוסף. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. כמעט אותה פיזיולוגיה של B4 למעט מרווח גחון, מרכב מעובה ואיבזור נוסף. צילום: תומר פדר

אאוטבק 2015

כאשר סובארו הציגה את הדור החדש של רכב המנהלים B4, מיד ידעתי שהאאוטבק יגיע די במהרה בעקבותיו. ואכן לא חלף זמן רב כאשר התגלגל אאוטבק נוצץ דרך עננת השקה צבעונית מוקף בהבזקי מצלמות. כמו קודמיו גם האאוטבק הנוכחי משתמש בשלדה של הפרייבט כאשר ההבדלים מתרכזים במרווח הגחון המוגדל, צורת המרכב וחבילות האיבזור.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. לא "סתם" שטיישן אפילו שיש לו 512 ליטרים של נפח בתא המטען. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. לא "סתם" שטיישן אפילו שיש לו 512 ליטרים של נפח בתא המטען. צילום: תומר פדר

בסיס הגלגלים לא השתנה ונותר 274 ס"מ, האורך הכללי 481 ס"מ והרוחב 184 ס"מ. שינויי המידות מזעריים וכך גם המשקל אשר נותר סביב 1650 ק"ג לגרסאות 2.5ל'. אבל המספרים לא מספרים את ההבדלים העצומים במגע ובמראה של הדור החדש. בעבר הייתה לאאוטבק יומרת פרימיום אשר עתה נראה כי היא הכי קרובה לזה שרק אפשר מבלי לגבות מחירי פרימיום.

31831_610x141

הביצוע של תא הנוסעים הוא הטוב ביותר שראינו מעולם בסובארו, עם משטחים רכים, משקל מצוין למיתוג, מסך מולטימדיה נהדר בהיר צבעים, עם רזולוציה גבוהה, מידות נדיבות וממשק לכל סוג טלפון. רכב המבחן ברמת XS צויד גם בחישוקי 18 אינץ', ריפודי עור, דלת אחורית חשמלית, התנעה ללא מפתח, תאורת אמביאנס משתנה, חלון גג ועוד. אאוטבק תמיד היה מאובזר, אבל הפעם הוא עוד יותר.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. עור, עץ, תאורת אמביאנס, מסך מולטימדיה גדול עם חזית זכוכית ועוד פריטים מעולם הפרימיום. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. עור, עץ, תאורת אמביאנס, מסך מולטימדיה גדול עם חזית זכוכית ועוד פריטים מעולם הפרימיום. צילום: תומר פדר

בתחום הבטיחות יש לאאוטבק ציון מירבי במבחני הריסוק באירופה וארה"ב. כאן תמצאו 7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, התקני ISOFIX, מלשין חגירת חגורות ועוד.

[pro_ad_display_adzone id="63"]

את המנוע הזה – 2.5ל' – כבר פגשנו בדור היוצא של סובארו אאוטבק. יש ליצרן מנהג לשלב את מנועי הדור הבא בדגמים שלקראת סוף מחזור החיים שלהם כך שיצא לנו כבר לבלות עם המנוע אי אלו מאות קילומטרים לפני כשנה. מדובר במנוע בוקסר מהדור החדש של סובארו – FB25 למי שזה חשוב לדעת – עם תפוקה של 175 כ"ס ו-24 קג"מ (אותו המנוע המשרת גם את ה-B4 החדש). המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם שרשרת (בדומה לתיבות הרציפות באודי) ומשם למערכת ההנעה הכפולה של סובארו בה ברירת המחדל של העברת הכוח היא 60% לפנים.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. מישהו בסובארו לקח את ההנחיה למקם מיתוג על גלגל ההגה יותר מדי ברצינות. התוצאה, מפגן עושר שיוצר עומס יתר. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. מישהו בסובארו לקח את ההנחיה למקם מיתוג על גלגל ההגה יותר מדי ברצינות. התוצאה, מפגן עושר שיוצר עומס יתר. צילום: תומר פדר

אפשר לשלוט בהעברת ההילוכים על ידי משוטים בעמוד ההגה ואפשר לבחור בין שתי מפות ניהול של מערכת ההנעה בלחיצת מתג – Si Drive. זה לא משפיע על כוח המנוע אבל מעלה את האגרסיביות של העברת הכוח ומחדד את התגובות.

מי שיבחר לנצל את היכולת בשטח ישמח לדעת שיש מרווח גחון של 20 ס"מ, מתג X-mode אשר משנה את מאפייני העברת הכוח, בקרת המשיכה, ועוד כדי להתמודד עם האתגרים הצפויים מעבר לכביש. יש גם מערכת בקרת מהירות במורד אשר מונעת דרדור לפנים ועזר לזינוק בעליה. כל מה שצריך כדי למקסם את האחיזה. גם בקרת היציבות אינה ניתנת לניתוק מוחלט אלא מאולחשת כדי לאפשר לך לנצל מעט יותר מהיכולת של הפלטפורמה ועדיין לשמור על הבטיחות.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. החל מ-200 אלף שקלים, רכב המבחן עולה 225 אלפים. ויש גם צבעים אחרים חוץ מהכחול הזה...צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. החל מ-200 אלף שקלים, רכב המבחן עולה 225 אלפים. ויש גם צבעים אחרים חוץ מהכחול הזה…צילום: תומר פדר

מחיר סובארו אאוטבק XS שנבחנה עומד על 225,000 שקלים וגרסת X תעלה 200 אלף שקלים עגלגלים. לשתיהן מכאניקה זהה וההבדלים הם באיבזור.

610x141-1

נהיגה

קחו את כל מה שאתם מכירים על אאוטבק וזרקו מהחלון (שכבר יש לו מסגרת…). האאוטבק החדש חד ומהודק הרבה יותר מכל מה שקדם לו. זה מתחיל בתא הנהג שמרגיש ממש פרימיום, ממשיך במגע של גלגל ההגה השמנמן ועטוי העור ונגמר בתחושות שעוברו מהישבן. כן, דרך אותו מכשיר מדעי ומדוייק אשר מסוגל למדוד דקויות של כיול מתלים ואיכות אספלט. וכאן הוא מזהה מתלים מהודקים ו"סגורים" הרבה יותר מהדורות הקודמים. כבר לא נידנוד חסר ריסון אלא הידוק ודיוק שלא הכרנו בעבר באאוטבק. וזה עוזר מאד לחיבור בין מכונית לנהג ומאפשר לצאת לכביש ולזלול קילומטרים בקצב ראוי ובתיאבון גדול. שכן האאוטבק נועד לכסות מרחקים וכאן חווית הנהיגה היא פנטסטית. אפילו בכביש מפותל, היכן שלא הייתם מצפים מקרוסאובר עם מרווח גחון של 20 ס"מ להבריק, יש לכלי הזה יכולת מאד מרשימה, עם תגובות שלדה נכונות, ריסון רוחבי נהדר, והיגוי מדויק גם אם כי מעט חסר משוב (תגבור חשמלי…). נראה שאפילו הבלמים הספוגיים והחלשים אשר אפיינו את סובארו מ-DL ועד STI הפכו לנחלת העבר.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. יכולת דינאמית מעולה, מרווח גחון שימושי ורמת אחיזה גבוהה שיוצרת בטיחות אקטיבית יוצאת דופן.צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. יכולת דינאמית מעולה, מרווח גחון שימושי ורמת אחיזה גבוהה שיוצרת בטיחות אקטיבית יוצאת דופן.צילום: תומר פדר

בכל הקשור להסעת נוסעים ונשיאת ציוד המושב האחורי מרווח בכל מימד אבל מעט נמוך וקצר. הבסיס לא יספק נוסעים כבדים אבל כל השאר יהנו. תא המטען עצום: 512 ליטרים אשר ניתנים להגדלה על ידי משיכת מנוף שמפילה את משענות המושב האחורי. יש אוזני קשירה ושקעי מתח הממוקמים מצוין. בגרסת XS  הדלת האחורית חשמלית ויש לה גם זיכרון כדי למנוע פגיעה בתקרה של חניון-נמוך-תקרה.

קוטר הסיבוב טוב ומאפשר תימרונים קלים בעיר ובחניה צפופה, לזה אפשר להוסיף את מצלמת החניה המקורית (ללא קווי הנחיה אקטיביים לצערי…) ואת מרווח הגחון הגדול אשר מונע את הגירוד המעצבן של תחתית הפגוש באבני שפה ומדרכות גבוהות. הראות החוצה מצוינת, מיקום מראות הצד והמשך החלון המשולש הקטן מפנים את שדה הראיה בפניות ויחד עם תנוחת נהיגה גבוהה מקנים ראות טובה מאד החוצה ושליטה מצוינת במרחב שסביב הרכב.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. האחוריים פחות בולבוסיים מאשר בדור היוצא, יש דלת אחורית חשמלית, וכאן חישוקי הסגסוגת 18 אינץ' בוהקים באור הראשון של הנגב המערבי. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. האחוריים פחות בולבוסיים מאשר בדור היוצא, יש דלת אחורית חשמלית, וכאן חישוקי הסגסוגת 18 אינץ' בוהקים באור הראשון של הנגב המערבי. צילום: תומר פדר

ממה פחות התלהבנו? עומס המיתוג על גלגל ההגה מוגזם ממש. עד כדי כך שסובארו היו צריכים להוסיף למשטח כדי ליצור עוד מקום. לי זה הזכיר את קאסיו ג'י-שוק גדול, בולבוסי ועתיר מתגים – משהו בז'אנר של סרט סיי-פיי יפני. אפשר לנקות את גלגל ההגה, או לפחות להחליף את המיתוג הרב בשני משטחי טאצ' קטנים.

ברמה האוטומוטיבית ה-NVH לא מבריק. מעל 3,000 סל"ד רעש המנוע נוכח. נוכח מדי. ומכיוון אנו מדברים כאן על בוקסר 4 ציל' מעומם עד זרא, גם הצליל שעובר לתא הנוסעים לא הכי…מעורר. גם רעשי כביש חודרים-מדי לתא. וזה מורגש בכבישים משובשים ו/או בעלי שטח פנים מחוספס. על כביש 6 למשל אין שום בעיה. בסובארו לא וויתרו גם על רעשי רוח. אלו נוכחים מקורה A ומהמראות כבר ב-120 קמ"ש. יאמרו טהורי הדם כי "זה עוזר לנהג להתחבר ולקבל תחושה של מהירות", אבל ברכב עם כזו יכולת דינמית מרשימה – זה נראה ונשמע לא ראוי.

להצעת המחיר הטובה ביותר לסובארו חדש צרו קשר!

אולי בכל זאת עדיף סובארו פורסטר טורבו?

בשטח

הצצה מתחת לרכב מגלה תכנון גחון מבריק – לא פחות. מערכת ההנעה מסודרת למופת ומכונסת בתוך השלדה, הגחון חלק ואחיד ואין זיז בולט אחד שעלות להיתפס בשטח או לפרוע את זרימת האוויר מתחת רכב. זרועות המתלים מאסיביות ביותר – הרבה יותר ממה שבאמת צריך, בולמי הזעזועים מעוגנים במקומות מוגנים בתוכן ואפילו המוט המייצב מתחיל בתוך ועולה גבוה מעל לכל מקום שבו הוא עלול להיפצע מהשטח. בסובארו יודעים ומבינים שטח וכאן זה בא לידי ביטוי באופן כי ישיר.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. אם אתם משתמשים במנשא אופניים אחורי תשמחו לדעת שהספויילר עשוי בבסיסו ממתכת ומאפשר התקנה של מנשא כזה. בכלל - סובארו אאוטבק תמיד היה טוב בלסחוב דברים ואף זכה בכתר ה"גורר" הטוב בקבוצה שלו בארה"ב. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. אם אתם משתמשים במנשא אופניים אחורי תשמחו לדעת שהספויילר עשוי בבסיסו ממתכת ומאפשר התקנה של מנשא כזה. בכלל – סובארו אאוטבק תמיד היה טוב בלסחוב דברים ואף זכה בכתר ה"גורר" הטוב בקבוצה שלו בארה"ב. צילום: תומר פדר

תיבת ההילוכים הרציפה הזו מצליחה להתחפש הכי טוב לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה. העברות ההילוכים מדורגות, התגובה חדה מאד וכמעט שאין את עליית הסל"ד המעצבנת-אך-אופיינית למכוניות בעלות CVT (תיבת הילוכים רציפה). היא תחזיק קו אדום במצב ידני, והחלוקה של ההילוכים באותו המצב מצוינת.

אם יש משהו שהאאוטבק אוהב זה לגהץ שבילי שדות ו"שבילים לבנים". שם לזוויות המרכב השטוחות אין ממש משמעות. הורדת הכוח לעפר התחוח מרשימה מאד, האחיזה מופתית וגם נוחות הנסיעה מצוינת. אפילו האטימה מענן האבק שהפודרה הקיצית שלנו מייצרת, טובה מאד.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. הצלבה? לא דרמה! בקרת המשיכה יודעת לטפל בזה מבלי לבזבז חצי שניה של סיחרור גלגלים. אפשר לראות את הניתוב הזהיר של המוט המייצב האחורי, תכנון הגחון מבריק. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. הצלבה? לא דרמה! בקרת המשיכה יודעת לטפל בזה מבלי לבזבז חצי שניה של סיחרור גלגלים. אפשר לראות את הניתוב הזהיר של המוט המייצב האחורי, תכנון הגחון מבריק. צילום: תומר פדר

למצב X-Mode אין את כל האופציות שלמדנו להכיר מ"טריין ריספונס" של לנד רובר, אבל למרות שאין אבחנה בין "סלעים" ל"חולות" ול"שלג/קרח", במבחן התוצאה – המערכת משפרת מאד את העבירות ואת היכולת של האאוטבק להתמודד עם מגוון רחב של מכשולים, במסגרת השימוש הסביר כמובן. המגבלות העיקריות נוגעות לזוויות המרכב השטוחות, ובעיקר לסרח העודף שיש לפנים אשר מאד מגביל בשטח משובש.

צריכת הדלק הייתה רחוקה למדי מהמוצהר בקטלוג הצבעוני של סובארו. עם ממוצע כל-מבחני של כ-8.0 ק"מ לליטר.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. הדור החמישי של הדגם ובינתיים המרשים מכולם. צילום: תומר פדר
מבחן רכב סובארו אאוטבק. הדור החמישי של הדגם ובינתיים המרשים מכולם. צילום: תומר פדר

סיכום

הדור הזה, החמישי במספר, הוא ללא ספק האאוטבק הטוב ביותר שהיה לסובארו עד היום. ולאורך השנים אהבנו את כולם, אבל את זה הכי הרבה. מדוע? בזכות הדינאמיות שלו, אשר מעודדת אותך לנהוג ולא רק לחייל להגעה ליעד, בזכות הקפיצה קדימה באיכות החומרים ובאיכות הכוללת, בזכות מחיר שמאפיל אפילו על הפורסטר שאמור להיות זול ממנו (בפועל רק בגרסאות הבסיס…). והוא לא מושלם, בידוד הרעשים טעון שיפור, צריכת הדלק גבוהה לטעמנו וזוויות המרכב שטוחות ומגבילות את היכולת הפנטסטית של מערכת ההנעה הכפולה. ובכל זאת – סובארו אאוטבק – חמש דורות אחרי, רלוונטית יותר מאי פעם. ציפור קטנה לחשה לי כי נשקלת האפשרות לייבא גם את גרסת הטורבו (240 כ"ס ו-37 קג"מ) וזה כבר יכול להעיף את האאוטבק למחוזות אחרים לגמרי.

מבחן רכב סובארו אאוטבק. 21 שנים והוא היום רלוונטי מתמיד. הדור הראשון של סובארו אאוטבק משנת 1994 צילום: SUBARU
מבחן רכב סובארו אאוטבק. 21 שנים והוא היום רלוונטי מתמיד. הדור הראשון של סובארו אאוטבק משנת 1994 צילום: SUBARU

מפרט טכני סובארו אאוטבק XS

מנוע: 2.5 ל' בוקסר בנזין משקל עצמי: 1655 ק"ג
הספק/מומנט: 175 כ"ס/24 קג"מ 0ל-100 קמ"ש: 10.1 ש'
אXרXג: 481X184X160 מיכל דלק: 60ל'
מרווח גחון: 20 ס"מ בטיחות: 7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה

 

Check Also

BYD טאנג מוסיף 25% לסוללה

הסוללה צומחת ב-25%, המשקל עולה, מהירות הטעינה משתפרת וגם הטווח עולה ל-530 ק"מ. BYD TANG מתעדכן באמצע השנה

10 comments

  1. כתבה יפה.רק לתקן בבקשה במפרט הטכני.המנוע הוא 2.5 ליטר ולא 2.0 כמו שרשמתם.

  2. מרווח גחון 20 ס"מ?
    האם מדובר בטעות או בדגם מיוחד לארץ שכן בכל העולם מגיע עם מרווח גחון של 8.7 אינצ', הווה אומר 22 ס"מ, בדיוק כמו של הפורסטר

    • היי גדעון, אלו הנתונים שהתקבלו מיבואנית סובארו. יתכנו הבדלים בשל התקינות השונות – ישראל בכל מקרה אחידה עם האיחוד האירופאי בעניין הזה. תפנק אותנו עם סימוכין?

      • לפי כל האתרים, במדינות שונות יש נתונים שונים של מרווח הגחון, אני לא יודע אם אלו הבדלים טכנים או רק הבדלי מדידה
        אבל בארצות הברית, לאאוטבק יש מרווח גחון 22 סנטימטר
        באוסטרליה וניו זילנד 21 סנטימטר
        ובאירופה ובישראל 20 סנטימטר.

        אפשר לראות את הנתונים באתר הרישמי של סובארו בכל מדינה או סתם במבחני רכב שנעשו רבים בכל מקום.

  3. מר גדעון צודק.לינק לקישור: http://www.subaru.com/vehicles/outback/models-specs.html > להיכנס לאאוטבק לכרטסת EXTERIOR ורשום שם "GROUND CLEARANCE 8.7 INCHES" שזה 22 ס"מ.מוזר כי ל XV ולפורסטר השאירו בארץ את אותו מרווח הגחון כמו בחו"ל.

    • מה הסיכוי שיבואן ״התעצל ״ להפריד בין מרווח הגחון השונה בין
      הדגמים עם החישוקים השונים , והסתפק בפרסום מרווח הגחון בדגם הבסיסי עם חישוקי 17׳ ?

      • שלומי, זה שקוטר החישוק משתנה מ 17" ל18" לא אומר בהכרח שגובה הרכב או מרווח הגחון משתנה ישנה עוד מידה והיא חתך הצמיג. שניהם יחד קובעים את הקוטר הסופי של הצמיג שהוא לדעתי, ללא בדיקה זהה.

  4. האם ניתן להגביה B4 לגובה של האוטבק והאם אז נתוני הB4 יהיו למעשה זהים לאוטבק ?

    • אנחנו מכירים גרסת אאוטבק של הלגסי סדאן בארה"ב – הייתה כזו בעבר. לגבי נתונים כמו יחסי העברה וכ"ו – אין לנו נתונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 2 =