יום חמישי , 28 מרץ 2024

מדור חדש! בייקמוביל! קיה סיד סטיישן

קיה – וזה כמה ממש לא סוד – היא חלק מקונצרן יונדאי, עם כל היתרונות ומעט החסרונות שמגיעים עם זה. לנו זה חשוב כי קיה נהנית מההיצע הטרי ביותר של הטכנולוגיות שיש לענקית הקוריאנית וקיה מגישה לנו את התבשיל הזה בתיבול וטעם אחרים מיונדאי. עניין של מיצוב, התאמה לקהל יעד אחר וכאלו – אתם יודעים.

בייקמוביל קיה סיד סטיישן. עם איכות כוללת משופרת, צריכת דלק של 17 ק"מ לליטר וחבילת בטיחות טובה - נראה שיש לנו כאן מוביל אופניים מנצח. צילום: רוני נאק
בייקמוביל קיה סיד סטיישן. עם איכות כוללת משופרת, צריכת דלק של 17 ק"מ לליטר וחבילת בטיחות טובה – נראה שיש לנו כאן מוביל אופניים מנצח. צילום: רוני נאק

קיה סיד מה?

קיה סיד בנויה על הבסיס המכאני של יונדאי i30 החדשה – וחולקת עמה תצורת מרכב בן חמש דלתות או כמו במקרה שלנו סטיישן. הסיד הנוכחי הוא בעצם הדור השני של הדגם אשר הוצג בתערוכת הרכב של ז'נבה ב-2012, מיוצר באירופה ומיועד לשוק האירופאי. הדור השני – הנוכחי –ש סיד מציע רמה טכנולוגית גבוהה יותר, איכות כוללת משופרת, רמת איבזור טובה ובעיקר חסכנות ויעילות. בעוד שהסיד המקורית פעלה כדי לתפוס נתח שוק גדול ככל הניתן בקבוצה הנתפסת כ"עממית", מגיע הסיד החדש ומטפס במדרג החברתי עם איכות כוללת, טכנולוגיה ובטיחות (5 כוכבי ריסוק NCAP) עדיפים בהרבה מקודמתה.

חלל הפנים נעים מאד למגע אך מעט קודר לעין. המשטחים רכים היכן שחשוב, ומשקל המיתוג נכון, אבל הצבעים כהים ומקודרים והחיווי האדמדם (משותף לכל רכבי KIA) לא עוזר במקרה הזה להפיח מעט שמחת חיים.

המושבים הקדמיים נוחים וברי הזחה על פני טווח נרחב, הכניסה למושבים האחוריים קלה בזכות מפתן רחב אבל כשתתיישבו תגלו ספסל בסיסי למדי. כבכל סטיישן גם בקיה סיד תא המטען גדול 528 ל' ועם קיפול המושבים גדל החלל ל-1,660 ל' ואנו נשתמש בכולם.

בייקמוביל קיה סיד סטיישן. הפנים עשוי טוב מאד אבל בצבעים קודרים ועם תאורה אדומה ומוזרה. מולטימדיה היא תוספת של כ-5.5 אלפי שקלים. צילום: קיה
בייקמוביל קיה סיד סטיישן. הפנים עשוי טוב מאד אבל בצבעים קודרים ועם תאורה אדומה ומוזרה. מולטימדיה היא תוספת של כ-5.5 אלפי שקלים. צילום: קיה

איפה צולמה קיה סיד סטיישן?

אולי בכל זאת נלך על קיה ספורטאג'?

דינאמית

תחת מכסה המנוע תגלו את היתרון היחסי של קיה סיד: מנוע בנזין 1.6ל' עם הזרקה ישירה ותפוקה של 135 כ"ס וכמעט 17 קג"מ. המנוע המתקדם הזה משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמדים עם שישה הילוכים (ביונדאי i30 התיבה אוטומטית רגילה). אני חייב להודות שהתיבה הזו הפתיעה אותי. ציפית לפגוש העתק לא נאמן למקור של ה-DSG מקבוצת פולקסווגן אבל במקום זאת פגשתי תיבת הילוכים נעימה ויעילה מאד. מעט מאד מהקפיצות והנקישות המוכרות מ-DSG היו כאן והטרוניה היחידה שיש לי היא "סחיבה" חזקה מדי קדימה בזחילה בפקק. סחיבה הדורשת רגל איתנה על הבלם. יתר הזמן התיבה תפקדה נהדר והצדיקה את קיומה עם צריכת דלק ממוצעת של 17 ק"מ לליטר לאורכו של סוף שבוע עתיר קילומטרים.

לרוב לא תקשרו את מותג קיה עם שילוב מילים כמו "הנאה מנהיגה" – בטח שלא במימד הדינאמי של הדברים. ההיגוי החשמלי מדוייק אך מעורפל ועם שלושה מצבי תגבור שונים זה לא מתגבר על שטח מת גדול במרכז. שילוב השלדה והמתלים מצויין וזה מקנה איזון נכון בין נוחות נסיעה ורכות לבין תמיכה במרכב וריסון בנהיגה נמרצת יותר. ההנאה מהנהיגה מגיעה כאן מנוחות הנסיעה, קלות התפעול והרעננות שבה תגיע ליעדך ולא מגילוף פניות מעורר בכביש מקורזל.

בייקמוביל קיה סיד סטיישן. הקנונדייל ג'אקיל נכנסו מבלי לפרק גלגל קדמי - רק אחורי. גם המושב נותר ללא תנועה. ריפודי תא המטען התנקו בקלות אחרי ההובלה - גב המושבים לא יוצר משטח אחיד עם רצפת תא המטען. צילום: רוני נאק
בייקמוביל קיה סיד סטיישן. הקנונדייל ג'אקיל נכנסו מבלי לפרק גלגל קדמי – רק אחורי. גם המושב נותר ללא תנועה. ריפודי תא המטען התנקו בקלות אחרי ההובלה – גב המושבים לא יוצר משטח אחיד עם רצפת תא המטען. צילום: רוני נאק

ולגבי האופניים?

הדרישות שלנו ממוביל אופניים ברורות ונהירות: אפשרות נוחה לחבר מנשא לגג, לתא המטען או להכניס את האופניים פנימה – בשביל אותם מקרים "נדירים" שצריך לעצור להשלים קניות בסופר בדרך הביתה ולא רוצים להשאיר אופניים יקרים על הגג. בהקשר הזה יש לנו דרישות מיוחדות: לרוב כשמכניסים אופניים למכונית, מה שיורד מיד בהתחלה זה הגלגל הקדמי. לא בקנונדייל עם בולם לפטי קדמי. עם לפטי רק הגלגל האחורי יורד – ובמקרה של הג'אקיל ווינטג' המצולמים, אתם תישארו עם פרונט ארוך למדי (מהלך של 150 מ"מ במזלג…), כידון רחב וקרניים. כל מה שצריך כדי להקשות עליך ואולי על הדרך לקרוע ריפוד ולפצח דיפון.

לגבי הנשיאה על הגג, קיה סיד סטיישן מצויד בקורות אורך נמוכות, שהן לא רק בעלות ערך דקורטיבי אלא גם נקודת עיגון מצויינת למנשא אופניים וקורות רוחב. שמחנו לגלות כי באולם התצוגה יש בדיוק סיד סטיישן מצויידת כך וכי מנשא האופניים "קומפלט" מופיע כ-מק"ט במחשב ומחירו רק 1,300 שקלים (לא כולל מע"מ) ויכול בקלות להיות אביזר הנכלל בעסקת רכישת הרכב (לכו על זה – מומלץ!). הגג של הסיד לא מאד גבוה – רק 148 ס"מ כך שהנפה של אופניים למנשא mont-blanc אינה אישיו.

נשיאה על מכסה תא המטען אינה רלוונטית לרכב בתצורת סטיישן ובכל זאת, כשניסינו נתקלנו בספויילר העליון – אשר מפריע לרצועות ועלול להינזק. בקיצור – לא רעיון טוב.

בייקמוביל קיה סיד סטיישן. ככה זה נראה מקרוב. האופניים נכנסים בקלות לתא המטען שקיבל אותם לתוכו ונשאר עוד מקום לציוד. צילום: רוני נאק
בייקמוביל קיה סיד סטיישן. ככה זה נראה מקרוב. האופניים נכנסים בקלות לתא המטען שקיבל אותם לתוכו ונשאר עוד מקום לציוד. צילום: רוני נאק

לגבי הנשיאה בתא המטען – אתם רואים בצילומים. הג'קיל העתיקים נכנסו פנימה בלי בעיה. ועוד נשאר מספיק מקום מסביב לצ'ימידן קטן עם ציוד רכיבה ושמיניית בקבוקי מי עדן. אפשר להלין על כך שמשענות הספסל האחורי אינן משטתחות ומיישרות קו עם רצפת תא המטען. זה היה יכול להיות נהדר, מגדיל עוד יותר את נפח האחסון ומקל על ההעמסה והפריקה. מצד שני קנונדייל ג'אקיל נכנסו – אז אין תלונות ואפילו השטיחים והדיפונים גילו עמידות מצויינת בחיכוך ויכולת להתנקות בקלות (עם מגבון צהוב כזה) מכתמי שמן-שרשרת וסימני צמיגים – אחלה!

בייקמוביל קיה סיד סטיישן. מנוע 1.6 ל' מתקדם וטכנולוגי, חזק-אך-חסכוני ותיבת הילוכים כפולת מצמדים מצויינת. היי! הנה ממ"ג! צילום: רוני נאק
בייקמוביל קיה סיד סטיישן. מנוע 1.6 ל' מתקדם וטכנולוגי, חזק-אך-חסכוני ותיבת הילוכים כפולת מצמדים מצויינת. היי! הנה ממ"ג! צילום: רוני נאק

מה אני מקבל עם זה?

אנחנו אוהבים סטיישנים ושמחים על כך שהמגמה פושה גם בעמישראל שעד לאחרונה הטה כתף קרה למכוניות עבות הירכתיים. בעולם שלנו אין כלי רכב יעיל מזה להוביל אופניים, על הגג או בתוכו – מוגן מפגעי מזג אוויר ובני אנוש. קיה סיד סטיישן החדשה התגלתה כמובילת אופניים מצויינת, נעימה בנסיעות ארוכות, חסכנית בדלק, עשויה היטב (ברמת המוצר) ומצויידת בכל איבזור הבטיחות והנוחות העדכניים. עם עדכון המע"מ היום עומד מחיר הסיד – ללא מע"מ – על 108,547 שקלים (מי יודע כמה יהיה המע"מ בעוד שבוע או חודש…). זה בדיוק "על השקל" כמו המחיר של יונדאי i30CW. הוסיפו לעסקה את מנשא האופניים האמור ואתם מסודרים – כמעט. מדוע כמעט? כי חסר הפרמטר של יכולת הנסיעה בשטח – שיכול היה להיות האס בשרוול.

בייקמוביל קיה סיד סטיישן. צבע יפה. נכון? המראה יותר שמרני מהאחות מיונדאי. חש הרבה יותר "פרימיום" מקיה שהכרנו בעבר. צילום: רוני נאק
בייקמוביל קיה סיד סטיישן. צבע יפה. נכון? המראה יותר שמרני מהאחות מיונדאי. חש הרבה יותר "פרימיום" מקיה שהכרנו בעבר. צילום: רוני נאק

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

2 comments

  1. C3 picasso
    אפשר להכניס את האופניים כמעט עומדים )עם פירוק גלגל קדמי בלבד(.
    והכי נחמד זה מנגנון קיפול המושבים. אפשר להכניס כמה זוגות אופניים ואפילו נוסע נוסף מאחור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 5 =