יום חמישי , 28 מרץ 2024
קוד QR יספק מידע חשוב למחלצים כדי שלא ייפגעו בעצמם. צילום: מרצדס
קוד QR יספק מידע חשוב למחלצים כדי שלא ייפגעו בעצמם. צילום: מרצדס

מרצדס: קוד QR שיכול להציל אתכם

זו לא בדיוק סיטואציה יומיומית, לשמחתנו הרבה, אבל בעת תאונת דרכים עלולים הנוסעים להילכד בתוך המכונית ותהליך החילוץ עשוי לקבוע אם יישרדו את התאונה בחיים אם לאו. הבעיה היא שאי אפשר תמיד פשוט לקחת מגזרי ענק ולהתחיל לחתוך. מבנה המכונית עתיר באזורים בעייתיים לחילוץ, כמו כריות אוויר שלא נפתחו, מיכל הדלק ורכיבים במערכת החשמל. התפתחות טכנולוגיות ההנעה של מכוניות עושות את המכונית מורכבות עוד יותר, עם רכיבים חשמליים במתח גבוה ומיקומים בלתי צפויים של מערכות טכנולוגיות מורכבות.

קוד QR קטן יספק למחלצים את כל התרשימים שצריך כדי להמנע מחיתוך כבל מתח גבוה - כמו של היברידית למשל. צילום: מרצדס
קוד QR קטן יספק למחלצים את כל התרשימים שצריך כדי להמנע מחיתוך כבל מתח גבוה – כמו של היברידית למשל. צילום: מרצדס

כדי להתמודד עם המורכבות הזו ולאפשר למחלצים לפעול במהירות וביעילות, החליטו במרצדס לתת להם יד. הסיוע מגיע בדמות קוד QR רבוע שאותו יודע כיום לקרוא כל סמארטפון שמותקנת בו אפליקציה לקריאת קוד כזה. כל כלי רכב של מרצדס יצויד מעתה בקוד QR שיאפשר למחלץ לקבל באופן מיידי את המפה ההנדסית של הרכב. כך ניתן יהיה לדעת בדיוק איפה נמצאים המצברים, מיכלי החומרים המתלקחים ומעברי הדלק והחשמל. ההתפתחות בהנעה החשמלית ובתחום תא דלק תחייב ידיעה ברורה של מיקומי כבלים במתח גבוה ומיכלי מימן. הקוד יודבק בחלקו הפנימי של פתח מילוי הדלק וכן על הגג.

קוד QR יספק מידע חשוב למחלצים כדי שלא ייפגעו בעצמם. צילום: מרצדס
קוד QR יספק מידע חשוב למחלצים כדי שלא ייפגעו בעצמם. צילום: מרצדס

במרצדס מבהירים שהם אינם מתכוונים לרשום פטנט על השיטה הזו, כדי שיצרני רכב נוספים ירימו את הכפפה ויסייעו גם הם באופן דומה למאמצי החילוץ ברכביהם.

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

2 comments

  1. כבל חשוב שמספק מידע

  2. כבל לחיבור טלפון נייד עם הרכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − eleven =