יום שישי , 29 מרץ 2024

מרצדס S קלאס הבאה תנהג בעצמה

הדור החדש של מכונית הפאר הגרמנית ילך צעד אחד קדימה ויפנה את המכונית ימינה ושמאלה במקומנו, אם בקרת השיוט המסתגלת תפעל. ואם תרצו לשמור על מהירות קבועה דווקא בנתיב העקיפה הישראלי (הימני)?

מרצדס בנהיגה עצמית. שילוב של מכ"מ, מערכת אופטית והיגוי חשמלי יאפשר לדור הבא של מרצדס לתמרן ללא התערבות הנהג וגם לשמור על מרכז הנתיב. איור: מרצדס

פעם, כשרצינו לחשוב על מכונית העתיד, נניח – חמישים שנה קדימה, חשבנו על מכונית שנוסעת מעצמה. עושה רושם שאין לנו הרבה זמן לפנטז, וכדאי להתחיל להתרגל למציאות החדשה הממשמשת ובאה. מרצדס S קלאס החדשה, שתיחשף בחודשים הקרובים, עושה צעד אחד נוסף בכיוון הזה. בחברה הגרמנית קוראים למערכת "Distronic Plus with Steering Assist", או במונחים של שפת אבותינו, מערכת בקרת שיוט מסתגלת עם סיוע בהיגוי.

אוקיי, אוקיי, הסבר קצר. בקרת שיוט אנחנו מכירים כבר משנות השבעים: תוך כדי נהיגה אנחנו קובעים את המהירות הרצויה, נניח – 100 קמ"ש, והמערכת שומרת על המכונית במהירות הזו. שלב הבא: בקרת יציבות מסתגלת (אדפטיבית) תשמור על ה-100 קמ"ש ההם, אבל אם מתגלה מכונית לפנינו ברדאר של המכונית, המערכת תאט אותה מעצמה ותשמור על מרחק בטוח מהמכונית ההיא.

נהיגה אוטומטית מרצדס. מערך חיישנים בשירות מרצדס S. שילוב של מכ"מ אלקטרומגנטי, מערכת זיהוי אופטית וחיישני אולטרסאונד (כמו חיישני חנייה) מרכיבים מערך "חישה" המאפשר למכונית למקם עצמה במרחב ואף לתמרן בו ללא התערבות הנהג. איור: מרצדס

השלב הבא, שצפוי להגיע אוטוטו הוא מערכת בקרת שיוט מסתגלת מתקדמת יותר ("פלוס"), שלא רק שומרת על המהירות, אלא גם שומרת אותנו במרכז הנתיב (ותודה לחברת מוביל איי הישראלית) ואפילו מזהה מכוניות בנתיב שלשמאלנו – ומונעת מאתנו, אם רק נרצה, עקיפה אוטומטית מימין… ה"עם סיוע בהיגוי" משלים את התמונה בכך שמרצדס S קלאס הבאה תשמור אותנו במהירות הרצויה ובמרכז הנתיב, גם אם אנחנו במהלכו של עיקול מהיר באוטוסטראדה! זאת כבר נהיגה עצמאית, או "טייס אוטומטי".

זה המקום לציין שלמרות החלוציות המרהיבה של מרצדס, הוא איננו הראשון שגרם למחשבים להשתלט אוטומטית על ההגה שלנו. במספר כלי רכב עדכניים, בהם כאלה שאפשר לרכוש גם בישראל כמו וולבו XC60, אינפיניטי M וגם יונדאי i40, ישנה מערכת שגורמת להגה להתנגד לפעולה שלנו, אם אנחנו מנסים לעבור לנתיב שאיננו פנוי.

אוהבים טכנולוגיה? תראו את זה!

במלים אחרות, אתם אוהבים לנהוג? תעשו את זה מהר, בקרוב זה יילקח מאתנו.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − 4 =