יום שלישי , 19 מרץ 2024

ניצחו את הגהינום – רז הימן והלל סגל מנצחים המירוץ 24 השעות של אתונה

כתב: ניר בן זקן צילום: Yana Stancheva

הניצחון של רז הימן והלל סגל (צוות "פיינטר – M3") במירוץ השטח 24 השעות של אתונה שהתקיים בסוף השבוע האחרון של נובמבר 2014, מסמל את העונה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של שני הספורטאים. היה זה המירוץ הבינלאומי השלישי בשנת 2014 והפעם השנייה ברצף בה חזרו עם גביע המקום הראשון (במירוץ הראשון העונה בראלי "הלס" סיימו על הפודיום במקום השלישי). מדובר בהישג גדול, אחד מתוך רבים שקבעו השניים בתשע השנים האחרונות, שמתעצם כשלוקחים בחשבון את העובדה שהקיפאון בחוק הספורט המוטורי מנע מרז והלל להשתתף בתחרות מוטורית בישראל בשנה האחרונה, כל שכן לא לערוך אימונים בגלל תקנות חוק הספורט המוטורי שלא מאפשרות זאת. לשם השוואה תארו לעצמכם שמכבי תל אביב הייתה יכולה לשחק רק באירופה ואפילו לא להתאמן בארץ, ולמרות זאת הייתה זוכה בגביע האלופות. זו הפריזמה דרכה צריך להתבונן כדי להבין את גודל ההישג.

צילום: Yana Stancheva
צילום: Yana Stancheva

אגב עלות ההשתתפות במירוץ כזה היא כ-50 אלף שקלים (הנובעת בין היתר מהלוגיסטיקה המורכבת של שילוח רכב המירוץ,טיסות, בתי מלון והוצאות), בקירוב זה פי שניים וחצי ממירוץ חוצה ישראל (המשמעותי בסצינת מירוצי הראלי בישראל) שהיה נערך בעבר מידי שנה. המימון מגיע מנותני החסויות שתומכים ברז והלל, ללא כל סיוע מהמדינה עבור צמד הספורטאים שמניף את דגל ישראל – עדיין בגאווה –  באירועים כאלה מסביב לגלובוס.

צילום: Yana Stancheva
צילום: Yana Stancheva

רז והלל התמודדו מול 46 מתחרים מאירופה רובם חובבנים אבל גם מול קבוצות מקצועיות דוגמת שני צוותים מבולגריה עם חסות רשמית של חברת יונדאי ופיאט או צוות צ'כי רכוב על ניסאן נאברה שהייתה בעבר של קבוצת המירוצים הרשמית של היצרן בדקאר. הצוות הישראלי היה היחיד שלא סבל משום תקלה טכנית, תאונה ואפילו לא תקר בגלגל, בעיות שהיו שכיחות אצל שאר המתחרים וגרמו לרבים מהם לפרוש באמצע המירוץ. "זאת הפעם הראשונה שאנחנו מסיימים מירוץ בלי לפתוח את ארגז הכלים ובלי לסובב שום בורג. תנאי הדרך לא היו קלים וזה לא עיניין של מה בכך ש"הצהובה" (רכב המירוץ של השניים) סיימה כך. ההכנה האינטנסיבית שלה בשלושת השבועות שקדמו לזינוק בהחלט השתלמה." אמר הלל סגל, האיש שבנה את רכב המירוץ והנווט בצוות.

צילום: Yana Stancheva
צילום: Yana Stancheva

"24 השעות של אתונה" הוא אירוע ייחודי למדי בעולם מירוצי השטח בשני פרמטרים עיקריים; הוא נמשך 24 שעות ברציפות עם הפסקות קצרות בלבד כך שבמהלך היממה הצוותים כמעט ולא יוצאים מחוץ לתא הנוסעים. כפועל יוצא מרבית המירוץ נערך בחשכה, דבר שמקשה על הניווט והנהיגה ומחייב התקנת אמצעי תאורה ייחודיים. לכך יש להוסיף את המסלול באורך של יותר מאלף קילומטרים (מחולק לשישה קטעים תחרותיים) המכיל שבילים חלקלקים מבוץ המתעקלים בין ההרים על פי תהום, זרועי סלעים ואבנים שדורשים ריכוז רב במשך כל זמן הנהיגה כדי לא לגרום לנזקים מכאניים מאיתני הטבע.

צילום: Yana Stancheva
צילום: Yana Stancheva

לכל הכתבות על צוות פוינטר 3M

ג'ננה בסוואנה עם רז הימן והלל סגל

לאחר קטע המירוץ הרביעי, כששני שלישים מהמירוץ כבר מאחוריהם, המאבק המרכזי של רז והלל היה בצוות KDR היווני בסוזוקי ג'ימיני משופר שזינב בהם בפער של דקות בודדות בתחילת הקטע החמישי. סלע נסתר גרם לשבר בזרוע המתלה של הסוזוקי והוציא את המקומיים מהמשחק, בעוד צמד הישראלים החליטו להוריד לחץ מהדוושה ולשייט בבטחה לקו הסיום. בכך הם היו מהצוותים הבודדים שצלח את כל המסלול.
בסיום המירוץ אמר רז הימן: "זו השנה הכי מוצלחת שלנו מבחינת הישגים, אבל אנחנו מרגישים שמיצינו את המירוצים במדינות הבלקן (יוון ובולגריה) ולשנה הבאה אנחנו נחפש אתגרים חדשים."

צילום: Yana Stancheva
צילום: Yana Stancheva

נותני החסות לרז הימן והלל סגל: פויינטר,M3, צמיגי TOYO וחברת השילוח ICL.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − twelve =