יום שישי , 29 מרץ 2024
טסלה מודל X - מתעדת כל מהלך של הנהג בזמן הנהיגה. צילום: טסלה
טסלה מודל X - מתעדת כל מהלך של הנהג בזמן הנהיגה. צילום: טסלה

נכנס בקיר המכונית "הלשינה"

תומר הדר

אם רכשת את רכב הכביש שטח של טסלה; המודל X, ריסקת את הרכב והאשמת את מערכת הנהיגה האוטונומית בפומבי, כדאי שתדע: לא משתלם לשקר – ובטח לא לטסלה. כך למד על בשרו לקוח של יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאיות, שריסק את המודל X שלו – ומיהר להאשים את טסלה בתקרית. לפי הלקוח, הרכב היה במצב AUTOPILOT – תכנית הנהיגה הסמי אוטונומית של טסלה (שפותחה בשיתוף עם מובילאיי הישראלית). הלקוח – פוזאז אוזבג, שריסק את המודל X שלו אל תוך בניין באירווינג, קליפורניה טען שהמכונית האיצה לבד בפראות בזמן שאשתו ניסתה לחנות.

610X141

אלא שאוזבאנג ככל הנראה שכח שהטסלה מודל X החדישה שרכש מצוידת בכל אמצעי תיעוד מידע אפשרי, המשדר כמויות אדירות של מידע ומשמר אותן במחשב הרכב. בטסלה מיהרו לבצע "נתיחה" של הרכב – וגילו שהרכב לא שהה כלל במצב הנהיגה האוטונומי. יתרה מזאת, מחשב הרכב גילה כי שניות ספורות לפני התאונה נסעה הטסלה במהירות איטית במיוחד של 9 קמ"ש. ואז, לפי מחשב הרכב, נלחצה דוושת המצערת במהירות – ובעוצמה של מאה אחוזים. כלומר – מישהי, שלא ננקוב בשמה, ניתקה את מערכת הנהיגה האוטונומית והאיצה, במלוא העוצמה, אל תוך קיר.

מסקנה? לא משתלם לשקר לטסלה, היא יודעת היטב מה עשיתם בקיץ האחרון.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 + 7 =