יום שלישי , 19 מרץ 2024
סובארו פורסטר 2013. סובארו פורסטר חדש ומחיר חדש עם יכולת חדשה. צילום: סובארו

סובארו פורסטר עם 5 שנות אחריות

יפנאוטו – יבואנית סובארו – השיקה היום את הסובארו פורסטר החדש. וכן את הרחבת האחריות שלה (בתוקף מה-19 לפברואר) של כל דגמיה ל-5 שנים. מדובר בדור הרביעי של הדגם אשר היה מראשוני הקרוסאוברים. הפורסטר החדש, כמו קודמו, משתמש בבסיס המכאני של האימפרזה החדשה עם בסיס גלגלים מעט ארוך יותר של 2.64 מ'. יחד עם בסיס הגלגלים גדלו גם המידות האחרות ובהן מרווח הגחון שהתרומם ל-22 ס"מ.

סובארו פורסטר 2013. סובארו פורסטר חדש ומחיר חדש עם יכולת חדשה. צילום: סובארו

בא לך לנהוג בסובארו פורסטר החדש?

לצד המרכב שעיניכם רואות, נהנה גם הפנים מארכיטקטורה חדשה אשר מטרתה לשפר את המודעות הסביבתית של הנהג. המושבים הקדמיים מעט גבוהים יותר, שטח החלונות גדל והדשבורד מונמך.

עיצוב הדשבורד מיישר קו עם ה-VX והדור החדש של סובארו וממגע ראשון שלנו עימו הוא עשוי מחומרים רכים למגע ואיכותיים יותר ממה שהכנו בפורסטר היוצא. בתחום האיבזור יש כמה חידושים כמו מערכת Si-Drive (בגרסאות XS, ו-XT) המשנה את מיפוי המנוע והעברת הכוח לפי בחירת הנהג בין שלוש תכניות במשרעת שבין חיסכון בדלק לבין נהיגה סופר-ספורטיבית. מערכת חדשה תפקידה להקל על חיי הנוהגים בשטח – היא נקראת x-mode ומתאימה כמה מערכות ברכב כדי למקסם את האחיזה ולהוציא את בעל הפורסטר מצרות שחכם לא היה נכנס אליהם. בין השאר המערכת יודעת לטפל בהצלבות ואבדן אחיזה מוחלט בשלושה גלגלים, היא תגביל את מהירות הצלילה במורד תלול ועוד. X-mode פעילה עד 20 קמ"ש.

סובארו פורסטר 2013. ארכיטקטורת פנים חדשה, חומרים חדשים ואיכות כוללת משופרת מאד. צילום: סובארו

בתחום ההנעה תמצאו מנוע 2.0 ל' אטמוספרי המפיק 150 כ"ס ו-20.2 קג"מ ובקיץ תגיע גרסת הטורבו החזקה (עם מנוע BRZ מוגדש) אשר מנועה מפיק 240 כ"ס ו-36 קג"מ. שני המנועים מעבירים את הכוח לתיבת הילוכים רציפה (XS ו-XT עם משוטים בגב ההגה להעברת הילוכים "ידנית") וממנה למערכת ה-AWD המוכרת של סובארו. בשני המקרים מדובר ביחידות הנעה מהדור האחרון של היצרן ובהתאמה גם הציון הירוק שלה נמוך: 4 לאטמוספרי ו-12 לטורבו.

עוד בתחום האיבזור יצויידו כל הגרסאות במערכת start&stop, מחשבי דרך וחיסכון צבעוניים, מושבים מחוממים, גג שמש ענקי (XT), ועוד. בתחום הבטיחות כל הגרסאות מצויידות ב-7 כריות אוויר, בקרת יציבות, ניתוק אוטומטי של כרית האוויר בעת התקנת מושב בטיחות לתינוק, חיישני חגירה גם במושבים האחוריים, 5 כוכבי בטיחות NCAP ו-ציון מירבי ב-IIHS בארה"ב.

המחירים:

– 185,000 שקלים לגרסה X

– 218,000 שקלים לגרסה XS

– 265,000 שקלים לגרסה XT

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − ten =