יום חמישי , 18 אפריל 2024
רק 1000 שקלים יותר מהמחיר ב-1995. סוזוקי בלאנו החל מ-74,990 שקלים. צילום: סוזוקי
רק 1000 שקלים יותר מהמחיר ב-1995. סוזוקי בלאנו החל מ-74,990 שקלים. צילום: סוזוקי

סוזוקי מחזירה את הבלאנו

רוני נאק

אתמול השיקה מכשירי תנועה, יבואנית מכוניות סוזוקי לישראל, את סוזוקי בלאנו. דגם אשר היה רב מכר בין השנים 1995 ל-2005 והוחלף בשעתו על ידי סוזוקי ליאנה. מדובר במכונית אשר משתמשת בפלטפורמה המודולארית החדשה של סוזוקי, אשר לפי היצרן, היא קלה יותר, קשיחה יותר ועם חתימה סביבתית נמוכה יותר לייצור. היצור אגב הוא במפעלי סוזוקי/מרוטי בהודו.

מבחינת המידות הבלאנו ממוקמת בין קבוצה B ל-C (בין הסופרמיני למשפחתיות) בקבוצת ביניים גדלה והולכת אשר נוגסת משני פלחי השוק שיחדו מרכיבים כ-130 אלף מכירות בשנה.

גם מערכת ההנעה חדשה וכוללת מנוע 1.25ל' עם 90 כ"ס ומזרקי דלק כפולי נחיריים. למנוע תהליך בעירה יעיל מאד ויחד עם תיבת הילוכים רציפה/או ידנית – הוא מציג צריכת דלק (על פי נתוני היבואנית) של מעל 20 ק"מ לליטר.

רק 1000 שקלים יותר מהמחיר ב-1995. סוזוקי בלאנו החל מ-74,990 שקלים. צילום: סוזוקי
רק 1000 שקלים יותר מהמחיר ב-1995. סוזוקי בלאנו החל מ-74,990 שקלים. צילום: סוזוקי

בנוסף יש גם איבזור בטיחות מתקדם (מוביליי), איבזור נוחות רב לקבוצה – מולטימדיה עם WAZE כחלק מהטבות ההשקה ועוד.

מחיר הבסיס – באופן מעניין הוא רק 1,000 שקלים גבוה יותר ממחיר הבאלנו של שנת 1995 – רק 74,990 שקלים לגרסה הידנית כאשר הגרסה האוטומטית והמעט מאובזרת יותר עולה 93,990 שקלים.

חשוב לציין כי רק בתחילת 2017 יגיע לארץ הבאלנו עם תוספת של מערכת בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית עד לעצירה מלאה. הגרסה שתגיע קבלה 4 כוכבי בטיחות במבחן NCAP האחרון.

• מפרט מלא סוזוקי בלאנו

ההודעה המלאה לעיתונות

 

סוזוקי משיקה בישראל, במקביל לאירופה, את הדגם המשפחתי הקומפקטי שלה, הפונה למשפחות צעירות המחפשות מרווח פנימי משופר עם תא מטען גדול ועמוק, לצד מכונית חסכונית במיוחד בעלת נתוני צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית לדגם אוטומטי ו 25 ק"מ לליטר בדגם הידני.

המותג "באלנו" מבטיח להחזיר את ההצלחה של הדור הקודם ששווק ומסר 35,885 רכבים בתחילת המילניום. סוזוקי ישראל רואה בבאלנו החדשה דגם אסטרטגי למותג. הבאלנו האוטומטית תשווק ברמת אבזור גבוהה לסגמנט-השוק שלה שתכלול בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי סגסוגת, חלונות אחוריים כהים במיוחד, גימור כרום בדלתות, ספוילר אחורי אינטגראלי, תאורת לדים

ותאורה ראשית HID, חיישני חנייה מקוריים, חיישני תאורה, כניסה והתנעה ללא מפתח, צג מידע מפורט במיוחד וצבעוני, בלוטות' ו- Mobileye כסטנדרט ללא תוספת תשלום.

הבאלנו תצויד במנוע חדש ""Dual Jet בנפח 1.2 ליטר והספק של 90 כ"ס לביצועים וחיסכון בדלק.

הבאלנו החדשה הושקה לראשונה באוקטובר 2015 בהודו, מדינה בה סוזוקי הינה החברה המובילה בשוק, והיא מוערכת היטב על ידי לקוחות המחפשים מכונית האצ'בק 5 דלתות, איכותית, מסוגננת ועתירת טכנולוגיות מתקדמות. הבאלנו, הרכב הגלובלי של סוזוקי, תימכר ביותר מ-100 ארצות ואזורים, כולל יפן ואירופה.

הודות לקו עיצובי הבולט שלה, המרכב הקומפקטי, תא הנוסעים המרווח ומערכות ההנעה היעילות והשימושיות שלה  –  כולם על בסיס טכנולוגיות ופלטפורמה מהדור החדש – הבאלנו החדשה מציעה סגנון, שימושיות וביצועי נהיגה מהנים בשילוב עם צריכת דלק חסכונית.

הבאלנו תשווק במגוון צבעים חדש (9) ויוקרתי כגון לבן פנינה, מספר גוונים של כחול מטאלי, אדום, שני גווני אפור כסוף וצבע שחור. הגימור החיצוני משופע בעיטורי כרום בידיות הדלתות ובסופית תא מטען.

לוח המחוונים עשיר במידע (G Force, מומנט, הספק) וצבעוני במיוחד, בגודל 4.2 אינץ' ההופך את הנהיגה במכונית החדשה לנוחה יותר – וכמובן לחווית משתמש ונהיגה מהנה יותר.

מעטפת המרכב

האתגר של עיצוב מסוגנן יחד עם תא נוסעים מרווח הושג על ידי מאבק נחוש על המילימטר האחרון של החלל הפנימי. התוצאה היא מעטפת חכמה, המציעה לא רק נוחות, אלא גם תא נוסעים וחלל מטען שהם הטובים מסוגם.

מרכב הדור החדש של סוזוקי מבטיח תחושה של סגנון ומרחב יחד עם אורך מרכב של פחות מ-4 מטר ומאפשר שימוש יעיל בחלל.

מהנדסי סוזוקי הגדילו את רוחק הסרנים ומיקמו את מערך המושבים בהתאמה להבטחת חלל תא מטען מצוין.

המושבים המיועדים לחמישה נוסעים כוללים מרווח כתפיים נדיב מלפנים ומקום נדיב לרגליים מאחור.

הדבר מעניק לבאלנו החדשה "מרחק טנדם" (המוגדר כמרחק בין אנשים אחד אחר השני) של 805 מ"מ.

חלל מטען של 320 ליטר הופך את הבאלנו מהגדולות ביותר מבין דגמי האצ'בק (דגם חמש דלתות באורך כולל של 3,700 עד 4,100 מ"מ) בקטגוריית המשפחתיות. תא המטען מתאפיין בגמישות ע"י הורדת והעלאת מדפי אחסון ומצטיין בעומק רב.

 

מנוע חדש

הבאלנו זמינה עם מנוע ה-Dual-Jet" 1.2" החדש, מנוע בנזין בהזרקה כפולה עם יעילות תרמית משופרת, המנוע מרשים עם איזון מצוין בין ביצועים חזקים לצריכת דלק חסכונית במיוחד.

מנוע נקי

פליטות ה-CO2 של ה- Dual-Jet 1.2 הן 107 גר'/ק"מ בלבד לידני ו 110 גר'/ק"מ לאוטומט. דרגות הזיהום עומדות על רמת זיהום 2 לידני ורמת זיהום 3 לאוטומט.

תיבת הילוכים

מנוע ה – Dual-Jet 1.2 מגיע עם תיבת 5 הילוכים ידנית ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) שהוכיחה עצמה בהצלחה יתרה בדגם הקרוסאובר  (S-Cross)

בטיחות

נעשה שימוש נרחב בלוחות פלדה בעלי עמידות גבוהה במרכב קל וקשיח.

6 כריות אוויר. בנוסף, ללא תוספת תשלום – מערכת Mobileye לכל הדגמים.

רמת הבטיחות של הבאלנו החדשה: 6.

SUZUKI NEXT 100

על פי תוכנית Suzuki Next 100, תוכנית אסטרטגיית ארוכת טווח של היצרן, פיתחה סוזוקי מרכב (Platform) חדש לגמרי, והבאלנו היא הדגם הראשון עם מרכב כזה.

המרכב החדש מצטיין ב :

  • בהפחתת משקל
  • בקשיחות מוגדלת

קשיחות המרכב של הבאלנו שופרה בכ-10%, ובשל השימוש במבנה החדש בעל העיצוב החלק יותר (פחות חיכוך), המשקל הכולל של הבאלנו פחת בכ- 15% (865 ק"ג).
כדי לממש את החזון של מרכב קל אך קשיח, נעשה שימוש בפלדות בעלות עמידות גבוהה למתיחה – והתוצאה היא מבנה מרכב הקל מסוגו.

טכנולוגיות הפחתת המשקל יושמו במרכב הרכב גם בחלקים מכאניים כולל הדלתות, מושבים וחלקים פנימיים, וכן במתלים, במנוע ובבלמים.

במסיבת העיתונאים בתערוכת פרנקפורט, אמר טושיהירו סוזוקי, נשיא Suzuki Motor Corporation: "הבאלנו מתבלטת היטב מבחינת העיצוב והשימושיות שלה, כמו גם מבחינת הנהיגה והביצועים הסביבתיים. זוהי מכונית שתגיע – בכל התחומים האפשריים – הרבה מעבר למה שאנשים התרגלו לצפות ממכונית קומפקטית".

מחירים:

תיבת הילוכים ידנית ברמת גימור GLS   במחיר של: 74,990 ₪

תיבת הילוכים אוטומטית ברמת גימור  GLX במחיר של: 93,990 ₪

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 1 =