יום שישי , 19 אפריל 2024
מבחן רכב סוזוקי סלריו. רק 59 אלפי שקלים ואתם מקבלים מכונית קטנה וחמודה עם מזגן נהדר! צילום: רוני נאק
מבחן רכב סוזוקי סלריו. רק 59 אלפי שקלים ואתם מקבלים מכונית קטנה וחמודה עם מזגן נהדר! צילום: רוני נאק

סוזוקי סלריו – זריזי

רוני נאק

לפעמים – רק לפעמים – פחות זה יותר. ובמקרה של מכונית המיני החדשה של סוזוקי – סלריו – זה בדיוק המצב. קטנה ומזוקקת, נטולת פוזות ועם תכליתיות יעילה אשר הופכת אותה לאחד מכלי הרכב הבסיסיים הכי טובים שיש היום.

 

סוזוקי סלריו

נתחיל דווקא עם הפיל שבחדר – ארץ המוצא. סלריו הגיעה להחליף את הסוזוקי אלטו אשר בשלב מסויים הייתה המכונית הזולה בישראל אבל לכל אורך הדרך עמדה במרכז מהפכת מכוניות המיני של השנים האחרונות. האלטו הגיעה ממפעל סוזוקי-מארוטי בהודו, והיו לא מעט הסתייגויות לגבי איכות היצור שלה. הסתייגויות אשר איבדו מתוקפן לנוכח תג המחיר הנמוך. סלריו מגיעה מתאילנד. וזה במידה רבה יכול להרגיע רבים מכם שמכירים כמה מהמכוניות הקשוחות ביותר בשוק הרכב הישראלי שמגיעים משם. רוצים דוגמאות? טויוטה היילקס, איסוזו דימקס וגם המאזדה 2 הפופולארית. כך שלפחות בעניין הזה מדובר בייחוס טוב יותר.

610X141

בסיס הגלגלים של הסלריו עומד על 242.5 ס"מ מרווחים ואת בסיס הגלגלים הזה מנצל מרכב רבוע ותכליתי. לגבי היופי שלו קטונתי מלשפוט, אני כן יכול לומר שנעשה ניסיון לתת לקטנה הזו מעט יותר שמחת חיים עם קו מותן מודגש, מכסה מנוע קעור, חישוקי סגסוגת, וסיומת המזדקרת כספולייר זעיר מאחור, מראות בצבע הרכב ועוד.

חלל הרכב חשוב מאד במכוניות כאלו. ראשית הוא מתאים ל-5 נוסעים, האלטו הייתה ל-4 בלבד, בסיס הגלגלים הארוך  ותקרה גבוהה יוצרים חלל מספק לרגליים ולראש, שלושה בוגרים מאחור יבלו כשכתפייהם נוגעות – שניים ייסעו בנוחות טובה.

מבחן רכב סוזוקי סלריו. רק 59 אלפי שקלים ואתם מקבלים מכונית קטנה וחמודה עם מזגן נהדר! מראות וידיות בצבע הרכב, חישוקי סגסוגת...מרשים! צילום: רוני נאק
מבחן רכב סוזוקי סלריו. רק 59 אלפי שקלים ואתם מקבלים מכונית קטנה וחמודה עם מזגן נהדר! מראות וידיות בצבע הרכב, חישוקי סגסוגת…מרשים! צילום: רוני נאק

ראי המחיר

עם תג מחיר של 59 אלפי שקלים (פחות מחלק מהקטנועים שיש בשוק) אין לצפות כאן לאיבזור מפנק במיוחד. הכל תכליתי למדי ועל הצד המוצק של הסקאלה – בבירור נועד לשרוד. יחד עם זאת יש בהיצע 4 חלונות חשמליים, נעילה מרכזית, גלגל הגה עם פקדים, מערכת שמע מקורית (מובילאיי תקני בהתקנה מקומית), מראות עם כיוון חשמלי וכמובן חבילת בטיחות שכוללת בקרת יציבות, עוגני ISOFIX ו-6 כריות אוויר ובגיבוי TPMS המנטר את לחץ האוויר בצמיגים – מרשים.

על ההנעה מופקד מנוע חדש של סוזוקי עם 3 צילינדרים ונפח של 998 סמ"ק. למנוע תפוקה של 68 כוחות סוס ושיא מומנט של 9.2 קג"מ ב-3,500 סל"ד. המנוע מוריד את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים או רובוטית/אוטומטית – למבחן בחרנו דווקא בגרסה הידנית מאחר שזו זולה באופן משמעותי מהרובוטית וכי בסגמנט הזה (תודעתית לפחות עד רמת מחיר של כ-90 אלפי שקלים) לידניות יש משקל מהותי. לפי היצרן ממוצע צריכת הדלק עומד על 23.2 ק"מ/ל'.

תא הנוסעים אפרורי אך עשוי היטב. יש מערכות בטיחות מתקדמות, מזגן חזק ומקפיא ומושבים סבירים ויותר. צילום: רוני נאק
תא הנוסעים אפרורי אך עשוי היטב. יש מערכות בטיחות מתקדמות, מזגן חזק ומקפיא ומושבים סבירים ויותר. צילום: רוני נאק

נהיגה

אין לצפות כאן למפלצת תאוצות אימתנית. הסלריו אינה מהירה והנתונים חסרים ממפרט הרכב בהעדרות בולטת למדי. יחד עם זאת, עם משקל עצמי של 835 ק"ג, סוזוקי סלריו מאיצה יפה מהרמזורים, ומסתדרת היטב עם נסיעה בהרים – למשל למחנה יהודה בירושלים.

התאוצה מהמקום טובה – ויחסי ההעברה מחולקים באופן המתאים להפקת הכוח של המנוע הזה. זה האחרון מטרטר לו בסינקופה המוכרת למנועי תלת ציל' – וגם אם אינו חזק במיוחד, הוא מפתיע בגמישות וזמינות כוח טובה בקונטסט הזה. בכביש הפתוח הוא משייט בקצב ראוי מאד אשר עומד היטב בקצב התנועה המודרני אם על כביש 1 לירושלים או על כביש 6 לכל מקום אחר. במהירות גבוהה הוא מרגיש יציב ונטוע וכלל לא תזזיתי כמו שחששתי שיהיה – אפילו איכות הנסיעה טובה ובידוד הרעשים סביר לגמרי. מאד חיובי למכונית עירונית קטנה.

מחסור בכוח מורגש בתאוצות ביניים – כשרוצים לצאת לעקיפה, או כשהתנופה במעלה ארוך משתבשת ממשאית שיוצא לעקיפה. אז לחזור לקצב שיוט מהיר, ידרוש רגל ימין כבדה ומשיכת הילוכין כדת משה וישראל.

מבחן רכב סוזוקי סלריו. עם 998 סמ"ק, 68 כוחות סוס וקצת יותר מ-9 קג"מ זה לא המנוע שיינצח במירוצי דראג. מצד שני הוא חסכוני מאד, גמיש יחסית ומפעיל מדחס מזגן אכזרי! צילום: רוני נאק
מבחן רכב סוזוקי סלריו. עם 998 סמ"ק, 68 כוחות סוס וקצת יותר מ-9 קג"מ זה לא המנוע שיינצח במירוצי דראג. מצד שני הוא חסכוני מאד, גמיש יחסית ומפעיל מדחס מזגן אכזרי! צילום: רוני נאק

העיר היא הדומיין של סלריו. וכאן היא זריזה, קטנה ומשתחלת בקלות מרנינה לכל מרווח זעיר בתנועה, חלל חניה, או קומה חמישית בחניון תת קרקעי. הראות החוצה דרך חלונות גדולים, מקנה בטיחות רבה ושליטה נהדרת במרחב שסביב הרכב. כמו אותו הצבי הניצוד ביער, גם הסלריו, מהקטנות שעל הכביש, צריך לראות היטב לכל הכיוונים פן ייטרף בפגושו של נהג בריון.

נסו לנהוג מהר ואגרסיבי בסוזוקי סלריו ומהר מאד תתערב בקרת היציבות כדי להציל אותך מעצמך. התגובות של השלדה טובות ונכונות אבל אין להגזים – מהר למדי תמצאו את יכולת השיכוך של מערכת המתלים הבסיסית ומכאן לאבדן שליטה הדרך קצרה. מעטפת הבטיחות רחבה וקצותיה רחוקים מאד – אבל אם יש לכם במשפחה נהג אגרסיבי הייתי חושב פעמיים.

מבחן רכב סוזוקי סלריו. רק 59 אלפי שקלים ואתם מקבלים מכונית קטנה וחמודה עם מזגן נהדר! צילום: רוני נאק
מבחן רכב סוזוקי סלריו. רק 59 אלפי שקלים ואתם מקבלים מכונית קטנה וחמודה עם מזגן נהדר! צילום: רוני נאק

ראוי לציין לטובה – וזה מאד חשוב אצלנו – מערכת המיזוג בסוזוקי סלריו נהדרת ומקפיאה. המבחן התקיים באחד מחמסיני האביב והמזגן עמל קשות ובהצלחה רבה לצנן את החלל. בהחלט אחד המזגנים הטובים יותר (ולא רק בקבוצת המיני) שיש היום בשוק. למרות החום הכבד, תעוקת המזגן ונהג חסר לב – הסוזוקי הקטנה לא הראתה סימני התחממות או כניעה לחום של מעל 40 מעלות.

מבחן רכב סוזוקי ויטרה

מה זה "פלאמכוחן"?

סוזוקי מציינת ממוצע צריכת דלק של 23 ק"מ לליטר – אנחנו הגענו במבחן לצריכה ממוצעת של 20 קילומטרים לליטר. וזה רבותיי מרשים מאד ואפילו טוב יותר מכמה היברידיות יומרניות שיש בשוק.

מבחן רכב סוזוקי סלריו. קטנה ועירונית, לא מתנצלת וחסכונית (הזכרתי את המזגן המעולה?) צילום:רוני נאק
מבחן רכב סוזוקי סלריו. קטנה ועירונית, לא מתנצלת וחסכונית (הזכרתי את המזגן המעולה?) צילום:רוני נאק

סיכום

בשלב מסוים עקפתי בכביש דייהטסו סיריון. זה המרובע מהדורות האחרונים לפני שטויוטה החליטה להפסיק את שיווק המותג באירופה וסגרה לאונגרים את העסק במחי החלטת דירקטוריון. ופתאום מצאתי המון קווים מקבילים בין שתי המכוניות הללו – שתיהן מגלמות את המהות המזוקקת של הסגמנט – מנצלות עד למקסימום את המשאבים שיש כדי לתת לנהג את התמורה הטובה ביותר ברכישה, באחזקה, בשימושיות ובמקרה של סוזוקי סלריו גם בבטיחות. זו לא מכונית שתשקף את האגו שלך, עם 59 אלפי שקלים הוא יהיה אחד מכלי הרכב היעילים והנכונים יותר שיש על הכביש. כזה שיישרת אותך בעיר, ייקח אותך בכיף לדודה בכרמיאל, יהיה מספיק מרווח למזוודות בדרך לנתב"ג ויעשה את כל זה על מיכל דלק יחיד של 35 ליטרים.

 

Check Also

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה

תג המחיר הביא אותנו לפגוש מחדש את סוזוקי ויטארה. אחרי מאות קילומטרים נזכרנו מדוע רכב הפנאי הזה הוא כה חביב על ישראלים רבים. קאט דה בולשיט בדמות רכב פנאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + seven =