יום חמישי , 28 מרץ 2024
סיטרואן קקטוס M קונספט. גם רכב חמוד. צילום: סיטרואן
סיטרואן קקטוס M קונספט. גם רכב חמוד. צילום: סיטרואן

סיטרואן מתעוררת: DS4 נמתחת לגובה, סיטרואן קקטוס מורידה חלק עליון

ניר בן זקן

קונצרן PSA (פיג'ו וסיטרואן) החזיר ב-2009 את השם של אחת המכונית הכי מפורסמת שלו ה-DS כמותג פרמיום נפרד ותשובה צרפתית לרכבי היוקרה הגרמניים. בעוד DS3 התחרתה בהצלחה מול מיני קופר ואודי A1, ה-DS4 נכשלה בלייצר אלטרנטיבה לדגמים הפרמיום הקומפקטיים כמו אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס. כעת נחשפים פרטים ותמונות ראשונות של מתיחת הפנים לקראת השקתה הרשמית בתערוכת פרנקפורט.

סיטרואן DS4 קרוסבק. תגיע אלינו להתחרות בקרוסאוברים הקטנים של מרצדס, ב.מ.וו ו-אודי. צילום: סיטרואן
סיטרואן DS4 קרוסבק. תגיע אלינו להתחרות בקרוסאוברים הקטנים של מרצדס, ב.מ.וו ו-אודי. צילום: סיטרואן

החדשה הגדולה היא גרסת "קרוסבק" (CROSSBACK) שתשווק לצד הגרסה הרגילה ומציעה מיתלים שונים המגבהים את המרכב ב-3 ס"מ ופסי הגנה מפלסטיק שחור סביב בתי הגלגל מאופנת. לא בטוח שזה יספיק כדי שהלקוחות יראו בו כג'יפון המתחרה באודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA. בדומה לגרסה הרגילה גם הקרוסבק זוכה לחזית חדשה עם גריל רשת בולט, יחידות תאורה גדולות ומשולבות לד וקסנון שבשונה מבעבר יוצרים מעט בידול מהסיטרואן C4 עליו הוא מתבסס.

עיקר השינוי בתא הנוסעים הוא במסך מגע חדש בגודל 7" השולט בכלל מערכות הרכב המצמצם את מספר המתגים בקונסולה המרכזית בשני שליש ומאפשר גישה לאפלקציות בטלפון הסלולארי דרך צימוד למכשירי אנדרואיד או אפל. כבעבר החלונות האחוריים אינם בעלי פתיחה מלאה, אלא פתיחה חלקית הצידה בדומה לשמשות אחוריות במכוניות קופה.
בצד המכאני מוצעים 3 מנועי טורבו דיזל שאינם רלוונטיים לשוק המקומי ושלושה טורבו בנזין; 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר החדש של PSA שמפיק 130 כ"ס ו-1.6 ליטר כבעבר בהספק 165 כ"ס (9 סוסים יותר) או 210 כ"ס (10 סוסים יותר) בגרסה הבכירה. בהמשך שרשרת ההנעה תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים והנעה קדמית בלבד.

[pro_ad_display_adzone id="63"] שיווק ה-DS4 הקודמת הופסק לפני כשישה חודשים בשל ביקושים נמוכים למדי ומכירת יחידות בודדות שהביאו אותה לתחתית טבלת המסירות. אם בדומה להורדת המחירים הגורפת שעשתה לובינסקי היבואנית לכל קשת הדגמים לאחרונה היא תצליח להשיג לדגם החדש לקרוסבק מחיר אטרקטיבי יותר מ-168 אלף שקלים שעלה הדגם הקודם, יתכן וכשתנחת כאן בפבואר הקרוב ה-DS4 תוכל להיפטר מהתואר המפוקפק בתחתית הטבלה.

סיטרואן קקטוס M קונספט. עם האמא הרוחנית "מאהרי" לצידה מחווה מודרנית ועליזה לאייקון של סיטרואן. צילום: סיטרואן
סיטרואן קקטוס M קונספט. עם האמא הרוחנית "מהארי" לצידה מחווה מודרנית ועליזה לאייקון של סיטרואן. צילום: סיטרואן

סיטרואן עצמה תציג בפרנקפורט את הקקטוס M, קונספט עיצובי נטול חלק עליון כהומאז למהארי (Mehari), רכב השטח ספרטני מ-1968 במשקל נוצה של כחצי טון. הקקטוס M מתבסס על הדגם הרגיל שמוותר על הגג לטובת צמד קורות בגימור עץ בעלות תשובות ייעודיות לעיגון שני גלשנים. הוא מוותר גם על צמד דלתות אחוריות בעוד אלה הקדמיות ארוכות יותר וכוללות את מגני ה-AIRBUMP המוכרים מהגרסה הרגילה ומתגי פתיחה בצורת טבעות בד. בדומה למהארי צמד הנוסעים מאחור יוכלו לדלג לספסל האחורי באמצעות מגרעת בצדי המרכב המשמשת כמדרגה. המרכב עצמו גבוה מעט יותר וגם בתי הגלגלים נפוחים יותר המרכב ותא הנוסעים צבועים בטורקיז זרחני ומושבים מבד פרחוני משלים מראה קיצי רגע לפני שעונת הרחצה מסתיימת.

לקקטוס M מערכת Grip Control המוכרת מקרוסאוברים אחרים של קונצרן PSA בעלת ארבעה מצבי נהיגה (רגיל, כורכר, שלג וחול) המשנה את כיול המצערת, תיבת ההילוכים ובקרת המשיכה כדי שיתאימו לתוואי הדרך הנבחר אבל אל תצפו לחיית שטח מכיוון שההנעה היא לגלגליים הקדמיים בלבד.
ספק אם קקטוס M יבשיל לכדי גרסת ייצור, אך בדומה לאיירקרוס שהוצג לאחרונה הוא מדגים את הרוחות החדשות שנושבות בסיטרואן, כך שעתיד אחד מהיצרנים הייחודיים ביותר במאה הקודמת, אשר סבל בעשור האחרון מתרדמת ארוכה, נראה כעת וורוד מתמיד.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten − 3 =