יום חמישי , 28 מרץ 2024

סי-דו ספארק – ניצוץ של גאונות!

אם אתם מחפשים אופנוע ים זריז שכיף להשתעשע עימו ושידרבן אתכם לרכוב עליו יותר ויותר – הגעתם למקום הנכון. בעוד שאופנועי הים הלכו ותפחו בממדים ובעוצמת המנוע, לקחה סי-דו את הקונספט למקום אחר לגמרי עם ה-SPARK החדש. אם אשתמש באנאלוגיה מעולם המכוניות, הם ייצרו את הרודסטר הפתוחה של אופנועי הים, בגישה מינימאליסטית הגורסת שיש ליצור כלי שיט קל משקל, בעל מאפייני ניהוג שיהיו חדים אבל גם קלים לשליטה וביצועים מלהיבים. המשקל הנמוך, והמידות הקטנות מאפשרות שימוש במנוע עם הספק קטן יותר אשר לא רק שחוסך בדלק ומזהם פחות אלא מספק את חווית הרכיבה שמצפים לה מכלי ספורטיבי כזה.

אופנוע ים סי-דו SPARK. הכלי הזה מיועד לשלושה, שוקל כ-180 ק"ג ויש לו 90 כ"ס ומערכת IBR שמסוגלת לבלום אותו בתנועה. המחיר: כ-67 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
אופנוע ים סי-דו SPARK. הכלי הזה מיועד לשלושה, שוקל כ-180 ק"ג ויש לו 90 כ"ס ומערכת IBR שמסוגלת לבלום אותו בתנועה. המחיר: כ-67 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

ה-SPARK מגיע בתצורה של שניים או שלושה רוכבים. הוא שוקל כ-180 ק"ג ומונע במנוע רוטאקס בנפח 900 סמ"ק המפיק 90 כ"ס. למנוע המתקדם הזרקת דלק, מפות ניהול שונות מתאימות את תפוקת הכוח לגרירת גולש סקי או לרכיבה ספורטיבית יותר, מערכת הקירור שלו סגורה ולכן מוגן מקורוזיה וחדירת לכלוך וכן יש אופציה ל-IBR (קיצור אותיות ל-Intelligent Brake&Reverse) מערכת ייחודית המאפשרת בלימה חזקה מאד תוך כדי דהירה לפנים ומקלה מאד על תימרונים קרוב למזח או ליד כלי שיט אחרים.

עוד ראוי לציין כי הגוף של ה-SPARK עשוי מפלסטיק באליסטי. כזה המשמש בייצור כלי נשק. לחומר הזה קשיחות רבה ועמידות בפני דהייה, אבל בניגוד לפיברגלאס או סוגי פלאסטיק אחרים, הוא גם גמיש מאד. הגוף יוכל לספוג אנרגיה של פגיעה, להתגמש ולשוב לצורתו הקודמת. בנוסף, תוכלו לבחור בין חמישה גוונים שונים של צבעים זוהרים ובולטים לעין ועוד עולם מרשים מאד של אביזרים ואפשרויות להתאמה אישית. החל מחליפות הצלה וכלה בתאים נוספים וציוד סקי.

אופנוע ים סי-דו SPARK.  אם לצאת לסיבוב פורקן מהיר, או לחצות את הכנרת בטיסה נמוכה - הספארק של סי-דו מסוגל לעשות המון. והו איעשה זאת בעלות תחזוקה נמוכה. צילום: רוני נאק
אופנוע ים סי-דו SPARK. אם לצאת לסיבוב פורקן מהיר, או לחצות את הכנרת בטיסה נמוכה – הספארק של סי-דו מסוגל לעשות המון. והו איעשה זאת בעלות תחזוקה נמוכה. צילום: רוני נאק

המחיר? לדגם עליו רכבנו בכנרת המיועד ל-3 ומצוייד ב-IBR : 67,950 שקלים וזה כולל גם הגרור של LOAD RITE, מע"מ והוצאות רישוי. יהיה עליכם להוסיף את אגרת הרישוי וכמובן רישיון משיט 11 כדי שתוכלו לרכוב עליו כחוק.

היה לי קשה להסתיר את ההתלהבות שלי כשפגשתי את SPARK בבוקר יום חם ומהביל בכנרת. הכלי בלט בצבעיו הזוהרים, מתנודד קלות באדוות הגלים של כנרת שטוחה וחלקה כראי. והתמונה הזו הייתה כשקט שלפני הסערה. כי מהרגע שעליתי עליו הכנרת השקטה הפכה לסיר רותח של גלים, קצף, סילוני מים. מדרונות הגולן מתחלפים בצללית של טבריה בקצב מהיר, כשהספארק פונה בחדות, משנה כיוון במהירות, ומקפץ מגל לגל – שיצר בעצמו. החיבור לכלי כה מהיר ומיידי, אפילו שישבני לא שזף מושב של אופנוע ים זמן רב מאד. בעצם, אם תהיו מצויידים ברישיו הנכון, ומעט ניסיון על כלי דו-גלגלי, תרגישו מדי בבית ומוכנית לצאת להשתובבות.

גם ככה הספארק קל משקל, אבל כשהוא מתחיל לנוע הוא מרגיש ממש קליל, המנוע דוחף אותו חזק מאד מצדיק את הטענה ליחס הספק/משקל מצויין. משחק עם בורר מפות ניהול המנוע, מאיר עיניים. ההשפעה על תפוקה הכוח ועל רגישות המצערת (מצערת אלקטרונית) מורגשת מאד. ושוב בהקבלה לעולם הרכב, כמו טריין ריספונס בלנד רובר, אפשר לשנות את האופי של הכלי בלחיצת כפתור. בשורה התחתונה – זה מכפיל כוח המאפשר לך לעשות יותר עם אותו כלי שייט. מגניב! גמרת לגרור? החזר את המפה למצב הספורטיבי והספארק מרים את החרטום וטס לפנים במהירות מאד מרשימה – גם עבור מכור למהירות כמוני.

מסע טרקטורונים חורפי לירדן

יוצאים למדבר בוסף השבוע? וידאו עם רמי גלבוע!

מהצד המעשי של הדברים, חתימת הרעש והזיהום של הספארק מזערי. יש לו מיכל דלק בן 30 ליטרים ותא איחסון עם עוד 30 ליטרים של נפח. זה מספיק ליום ארוך על המים אם מבחינת טווח או היכולת לשאת ציוד אישי וכריכים ליום כזה ועוד.

האמת שהיום הזה נגמר לי מהר מדי, אפילו שהחיוך נותר מרוח על פניי לפחות עד למחרת. הבטתי לאחור בכלי הצבעוני, עושה בראש חישובים מהירים מאיפה לגרד את התקציב לכלי כזה לעצמי.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 1 =