יום חמישי , 28 מרץ 2024
ססנה הכי מהיר בשטח. תא הטייס מורכב רק במעט יותר מזה שבניסן ג'וק

מטוסי מנהלים למנהל התעופה הסיני

בחמישי לינואר הודיעה יצרנית המטוסים ססנה על מסירתם של שלושה מטוסי מנהלים מתוצרתה למנהל התעופה הסיני. המטוסים מדגם ססנה סוברין – מהבכירים בליין מטוסי הסילון של היצרן – מיועדים להגיע למרכז לניסויי טיסה של המנהל הסיני וישמשו לבחינת מערכות המכ"מ, אמצעי הניווט הקרקעי כמו גם של נהלי הגישה והעזיבה של שדות תעופה רבים בסין כמו גן בהונג קונג ומקאו.

ססנה סוברין טס מעל לשטח

תפקידם הראשון של הסוברין יהיה לכייל ולאפס את מערכות הניווט במרחב האווירי הסיני – מרחב אשר הולך ומתעבה ולאחרונה אף מכיל נפח תנועה גדל. המטוסים הותאמו לפעול משדות תעופה הממוקמים בגובה רב – עד 15,000 רגל – וקיימים באיזור ההימלאיה, ומצויידים באמצעי ניווט מתקדמים העומדים בדרישות הדיוק של התקן.

זו אינה הפעם הראשונה בה ססנה מוכרת מטוסים למזרח. המרכז לניסויי טיסה בסין הוא לקוח וותיק של ססנה, ובעבר רכש 11 מטוסי מנהלים מסדרת סייטיישן ומדגמים שונים.

טרבור אילסינג, סגן נשיא ססנה למכירות בינ"ל, אמר :"אנו מאושרים להמשיך את הקשר ארוך השנים בין ססנה לרשות התעופה הסינית. העבודה שמטוסים אלו ייבצעו חיונית להמשך התפתחותה המרתק של התעופה בסין. המסירה הזו מאשרת עד כמה מתאימים המטוסים שלנו למשימה השוחקת של כיול אמצעי הניווט".

הסוברין הוא ביצועיסט אמיתי. שני מנועי סילון עם דחף משותף של 5 טונות יניפו תשעה נוסעים ומטען למטוס מהירות שיוט של 458 קשרים (848 קמ"ש) ותקרה של 47,000 רגל המאפשרת לו לטוס לא רק מעל למזג האוויר אלא גם מעל לנתיבי האוויר של החברות המסחריות. עם טווח של 5,300 קילומטרים מסוגל הסוברין לקחת אתכם ללא הפסקה משדה דב לכל יעד באירופה ובדילוג יחיד לארה"ב. עבור התענוג הזה תשלמו 1,985 דולרים לשעת טיסה (עפ"י נתוני ססנה). זאת בנוסף למחיר המטוס העומד על כ-20 מיליון דולרים.

גלריה צילומים סל הססנה סייטיישן סוברין

וככה בונים את זה. ממש לא רכב שטח


Check Also

200% סוללה! פריצת הדרך לה חיכינו

amprius האמריקאית מציגה סוללה עם דחיסות אנרגטית כפולה מזו שאנו מכירים. 500 וואט/שעה לק"ג. המשמעות היא הכפלת הטווח החשמלי בסוללה במשקל רגיל או שימוש בסוללה קטנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 5 =