יום שישי , 29 מרץ 2024
אופני הרים ספשילייזד קמבר קומפ במבחן שטח צילום פז בר

כרטיס הכניסה לשיכוך מלא – ספשילייזד קמבר קומפ

 

 

אופני שבילים שיכוך מלא ספשילייזד קמבר קומפ במבחן שטח צילום פז בר

זה היה אחד הימים המדהימים ההם שנדמה כי יכולים לקרות רק באמצע השבוע. שעת בוקר מוקדמת גבוה מעל הים ברמת דלתון. ברקע דיווחי הפקקים בגוש דן לא רלוונטיים עד כדי גרימת אושר אמיתי. שמש חורפית שרק ניעורה שולחת קרניים אלכסוניות ושטוחות מהאופק המזרחי והעננים שמדרום, בבקעת כרמיאל, נמוכים ממני ואני שוזף את פדחתם הצחורה. דיוושים ראשונים ואוויר קר ונקי – כמעט קריסטאלי – חודר פנימה לראות כמתקשה למצא דרך לסימפונות אטומות משנים של חיים בזיהום האוויר של גוש דן. למרות הצינה והמהירות בקטע הקישור על הכביש, לא קר לי.

אתחיל אבל בסוף דווקא. וזה כרגיל המחיר. 8000 שקלים יקנו לכם אופני שבילים סימפטיים לגמרי ועשויים היטב. שלדת "קמבר" החדשה מספקת מתלים עם מהלך של 120 מ"מ ומבנה מוצק המספקים ניהוג חד ומדוייק ומאד מהנה. החידוש העיקרי הוא בסידור מתלה ה-FSR של ספשילייזד, בו הבולם שוכב וצמוד לצידו התחתון של מוט השלדה העליון. השלדה אגב היא מסדרת M4 ועשויה מצינורות אלומיניום שקיבלו צורתם בתהליך הידרופורמי.

גרסת קומפ – הבסיסית – עליה רכבנו מצויידת בערכת מתלים מבית רוק-שוק. מאחור אריו RL עם קפיץ אוויר וכיוון לשיכוך החזרה. בחזית מזלג ריקון סילבר TK גם הוא מוקפץ אוויר ובעל כיוון לשיכוך החזרה. עוד באיבזור תמצאו מעבירים SLX של שימאנו עם ידיות אליביו וסכום כולל של 27 הילוכים. הבלמים מגיעים מ"טקטרו" סדרת דראקו עם דיסקים 180 בחזית ו-160 מאחור ורפידות קרמיות.

יתר האיבזור ההיקפי מגיע ממדפי ספשילייזד והוא עשוי היטב ונאה לעין ולמגע. בולטים באיכותם הגלגלים המורכבים מחישוקי DT, ניפלים באנודייז אדום ונאבות חזקות.

רכבו על הקמבר כמה מאות קילומטרים בארבעה לופים. שניים באיזור השרון על קרקע חולית ורכה. לופ צפוני ארוך על שבילים טרשיים ומורדות תלולים ועוד שתי הקפות בסינגל בארי האהוב.

 

כרגיל היינו צריכים להשקיע זמן בכיול המתלים למשקל הרוכב ולהביאם לנקודת אפש ממנה אפשר יהיה להתחיל בכיוונין עדינים. למעט זאת הסט-אפ של האופניים קליל וחסר בולשיט. שבילי השרון נתנו לבלמים הזדמנות ראשונה להתחיל להישחק ולעצור ברצינות. עברו כמה קילומטרים ולא מעט בלימות מכוונות עד שהרפידות הדנדשות החלו לנשוך ברצינות ומאותו הרגע המעצורים עבדו נהדר – מינון מדוייק, עוצמת בלימה טובה ויכולת מופלאה לשמור על סף הנעילה במורדות ארוכים ודלי אחיזה.

גם ה-SLX הפתיעו – זו מערכת שאני לא ממש מת עליה – אבל כאן המערכת עבדה יפה מאד כשרק המעביר הקדמי פיקשש מדי פעם בהעברת פלטות תחת עומס קל. הסינגלים חשפו את זריזות ההיגוי ואת הדיוק שלו. וזה מה שקנה אותי בסופו של דבר. האחיזה של הפרונט מצויינת ואפשר לזגזג ולשנות כיוונים במהירות רבה מבלי לאבד אחיזה לפנים כלל. מצד שני, במהירות גבוהה נשמרת יציבות כיוונית נהדרת והמתלים סופגים די בסדר את רוב השיבושים והקפיצות ההגיוניות לאופני שבילים עם מהלך של 120 מ"מ.

וזה מביא אותי לנקודת התורפה של הקמבר – אולי תולדה של היותו בגרסת הבסיס – המתלים. אלו רק מספקים ולא הרבה יותר מזה. ולא אחת חשתי כי הם – בעיקר המזלג – מגבילים את היכולת של השלדה הפנטנסטית הזו. וזה קיטור שמסופקני אם רוכב מתחיל של שיכוך מלא יחוש בו. נעילות הבולמים זוכות לשימוש – גם אם לא תכוף – וה-FSR מבודד יפה את רוב הבובינג אך לא מנטרלו כליל. המזלג גונב המון אנרגיה כך שאם לפניכם מתנשא מעלה ארוך, הטיבו לעשות ונעלו את המזלג.

והשורה התחתונה? ממש כמו בתחילה. הספשילייזד קמבר קומפ הם אופני כניסה מדהימים למי שעושה את הקוליסים הראשונים שלו בעולם השיכוך המלא. מעלותיהם רבות, חולשותיהם מועטות והמחיר הוגן. ספשילייזד מיובאים על ידי מצמן את מרוץ ותוכלו לקבל מידע בכל אחת מסוכנויות היבואן.

השתתף וסייע במבחן: שי לביא – על כך תודתנו נתונה

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

One comment

  1. אחלה סיקור .
    מה קוטר הגלגלים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 + six =