יום שישי , 29 מרץ 2024
סקודה אוקטביה סקאוט - לא רק חבילת איבזור גם הגבהת מתלים והנעה כפולה. אוקטביה פותחת את עידכון הדגם עם ספייס (סטיישן) כפול הנעה. צילום: סקודה
סקודה אוקטביה סקאוט - לא רק חבילת איבזור גם הגבהת מתלים והנעה כפולה. אוקטביה פותחת את עידכון הדגם עם ספייס (סטיישן) כפול הנעה. צילום: סקודה

סקודה אוקטביה יוצאת לשטח

רוני נאק

במהלך השנים האחרונות, לצד שטף של רכבי פנאי, חלקם הגדול בעלי הנעה קדמית בלבד, אנו עדים לעליה בפופולאריות של מגמה הפוכה: מכוניות משפחתיות לחלוטין שזוכות להגבהה ולמערכת הנעה כפולה אמיתית, כזו שמיועדת לאפשר להן להגיע באומץ לקרח, שלג ואפילו חול.

זו סובארו REX משנת 83'. הסובארו הקטנה צוידה כבר אז עם הנעה כפולה קבועה ומנוע טורבו קטן בנפח 544 סמ"ק שהפיק 40 כ"ס. צילום: סובארו
זו סובארו REX משנת 83'. הסובארו הקטנה צוידה כבר אז עם הנעה כפולה קבועה ומנוע טורבו קטן בנפח 544 סמ"ק שהפיק 40 כ"ס. צילום: סובארו

AMC  בארה"ב הייתה הראשונה שעשתה זאת, עוד בשנות ה-70 עם מכונית סטיישן תמימה שזכתה להנעה כפולה – אך סובארו הייתה זו שהפכה למזוהה ביותר עם הז'אנר. עם זאת, לא נשכח בדרך את טויוטה טרסל, את הדגמים המשפחתיים של סוזוקי, אפילו את גרסת ה-4X4 של מיצובישי לאנסר-וגם את סקודה. כן, לסקודה יש בהחלט דגם משפחתי, סטיישן, מוגבה: הוא נקרא סקאוט.

סקודה אוקטביה סקאוט - לא רק חבילת איבזור גם הגבהת מתלים והנעה כפולה. אוקטביה פותחת את עידכון הדגם עם ספייס (סטיישן) כפול הנעה. צילום: סקודה
סקודה אוקטביה סקאוט – לא רק חבילת איבזור גם הגבהת מתלים והנעה כפולה. אוקטביה פותחת את עידכון הדגם עם ספייס (סטיישן) כפול הנעה. צילום: סקודה

כעת, במסגרת הרה אורגניזציה שסקודה מבצעת בהיצע דגמי האוקטביה מציגה היצרנית גם גרסת סקאוט חדשה, שעברה את כל שדרוגי המראה של משפחת האוקטביה המחודשת. הסקאוט מוגבהת ב-30 מילימטרים ביחס לסקודה אוקטביה רגילה, ומוצעת רק בגרסת סטיישן-ורק בגרסאות בעלות הנעה כפולה. כדי להבדיל בין סקאוט ובין אוקטביה רגילה, זוכה הסקאוט למיגון תחתון, פגוש שונה, חיפויי גלגלים כהים וגם-מיגון למערכת הבלימה. מערכת ההנעה הכפולה מוכרת היטב – וכוללת דיפרנציאל מרכזי המחלק את הכוח באופן אלקטרוני בין הסרנים-ותוספת מבורכת- מערכת EDL, כלומר דיפרנציאלים בעלי נעילה אלקטרונית בשני הסרנים במערכת ניתן לשלוט במידה מסוימת, באמצעות מצב OFFROAD.

סקודה אוקטביה סקאוט - לא רק חבילת איבזור גם הגבהת מתלים והנעה כפולה. אוקטביה פותחת את עידכון הדגם עם ספייס (סטיישן) כפול הנעה. צילום: סקודה
סקודה אוקטביה סקאוט – לא רק חבילת איבזור גם הגבהת מתלים והנעה כפולה. אוקטביה פותחת את עידכון הדגם עם ספייס (סטיישן) כפול הנעה. צילום: סקודה

היצע המנועים כולל שתי גרסאות של מנוע  TDI 2.0 המוכר של סקודה – אחת מפיקה 150 כוחות סוס – ומזניקה את הסקאוט ל-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות-והשנייה מפיקה 184 כוחות סוס, מספיק כדי לזנק ל-100 תוך 7.8 שניות מכובדות. אה, עוד דבר חשוב: דווקא בגלל מנועי הדיזל, הסיכוי שנראה את הסקאוט בישראל נמוך למדי. כאן אוהבים בנזין. חבל.

 

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

One comment

  1. להיט!!!! תביאו במחיר שפוי וזה שוס!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − 13 =