פיפיסטרל הסלובקית מוכרת בעולם בזכות הדאונים והדאונים הממונעים אותם היא מייצרת מזה כ-25 שנים. בשנים האחרונות היא חדרה גם לתחום האז"מ בו היא עשתה לעצמה שם עם כלי טיס בשם "וירוס" אשר זכה בשני פרסים מ-נאסא, כאשר הוא שייט ב-133 קשרים ושרף רק 3.6 גלונים בשעה כל זה עם מטען מלא של 300 ק"ג וטווח טיסה של 1,500 קילומטרים עם מנוע רוטאקס בעל 80 כ"ס בלבד.
בקיץ האחרון הפתיעה פיפיסטרל כשהציגה את "פנתרה". כבר לא דאון או אז"מ אלא מטוס תעופה כללית עם ארבעה מושבים, כן נסע מתקפל ומדחף עם פסיעה משתנה.
הנתונים מרשימים מאוד. עם מנוע 4 ציל' של לייקומינג IO-390 אשר מפיק 210 כ"ס באמצעות הזרקת דלק. מהירות הזדקרות עומדת על 59 קשרים עם מדפים, מהירות השיוט על 202 קשרים, קצב טיפוס 1200 רגל/דקה במשקל מלא, הטווח 1,900 קילומטרים ותקרת הגובה 20 אלף רגל.
הפנתרה בנוי מחומרים מרוכבים, בעל מוטת כנפיים של 10.86 מ' ואורך 8.07 מ'. המשקל המירבי עומד על 1,200 ק"ג והוא יכול לשאת מטען במשקל 520 ק"ג.
הדלתות נפתחות מעלה ככנפי שחף וחושפות קוקפיט זכוכית מודרני. המושבים ספורטיביים למראה ומזכירים מכונית ביצועים מהירה. האוויוניקה מסתמכת על מערכת גארמין G500 עם ראיה סינטטית ומערכת ניהול טיסה עם מסך מגע המטפלת בתדרי הרדיו, הניווט ותכנון הטיסה.
בתחום הבטיחות בנוחי כלוב מאסיבי סביב תא הנוסעים. הכלוב עומד בתקן הבטיחות החדש המגדיר סף של G26 בנוסף מצויד פנתרה במצנח באליסטי למטוס כולו. מערכת שנכנסה ליצור בקבוצה הזו לראשונה במטוסי צירוס.
כרגע עומד מחיר הפנתרה על 500 אלף דולרים שזה מאות אלפי דולרים מתחת למחיר של צירוס, ססנה או דיאמונד מקבילי אבזור הנושקים ל-800 אלף דולרים. בתחום הביצועים, החסכון בדלק והחתימה הסביבתית הפער לטובת הפנתרה גדול מאוד. מהירות שיוט של 202 קשרים, טווח של כמעט 2,000 קילומטרים וצריכת דלק של 10 גלון/שעה שעה בקצב של טורבו פרופ.
וזה לא נגמר כאן! שכן הפנתרה תוכנה מראש להתאים לשלושה סוגי הנעה: דלק, היברידי וחשמלי מלא (שני האחרונים עם הספק השווה ל-195 כ"ס).