יום שישי , 29 מרץ 2024
ראמי ג'אבר נותן בראש תחת דגל פלסטין. בקרוב ביורוספורט ו-WRC צילום: saudicar

ראמי ג'אבר ב-WRC

ראמי ג'אבר נותן בראש תחת דגל פלסטין. בקרוב ביורוספורט ו-WRC צילום: saudicar
ראמי ג'אבר – יליד מזרח ירושלים – הוא הפלסטיני הראשון להשתתף בעונה שלמה של ליגת מירוצי ה-WRC (אליפות העולם הראלי) והוא עושה זאת בקטגוריה P המיועדת למכוניות סדרתיות בעלות הנעה כפולה ומנועי טורבו. ג'אבר, יליד 1981, הגיע ל-WRC אחרי שורה של הצלחות באליפות המזרח התיכון כשהבולטת בהן היא ניצחון בראלי קאטר.

ג'אבר מייצג את פדרציית המירוצים הפלסטינית ומתחרה – כראוי – תחת דגל פלסטין ובחסות הועד האולימפי הפלסטיני בראשה עומד ג'יבריל רג'וב. ג'אבר נשוי פלוס שני ילדים, הוא השיג תואר במחשבים מקייבריג' והחל להתחרות במולדובה בשנת 2001 כשהצטרף למועדון מירוצים מקומי. הצלחתו בזירת המירוצים הביאה את ממשלת מולדובה להעניק לו אזרחות כדי שיוכל לייצגם במירוצים לאומיים. בנוסף לאזרחותו הפלסטינית והמולדובית מחזיק ג'אבר גם בדרכון ירדני. הוא נעתר להזמנתו של ראג'וב להצטרף לפדרציית המירוצים הפלסטינית כדי להתחרות תחת דגל פלסטין באליפות המזרח התיכון – עכשיו הוא ינהג עבור הפדרציה הפלסטינית באליפות העולם בראלי.

לצד איחולי ההצלחה לבן דודנו שמעבר לגדר ההפרדה, הופעתו ברשימת המזנקים לאליפות העולם בראלי מעלה שוב את המראה מול מצבו העגום של הספורט המוטורי הישראלי. ענף אשר כבר הוכיח שהוא מסוגל – למרות הקשיים – להגיע להישגים בינלאומיים מרשימים למרות מה שנראה כמאמצי המדינה לסכל כל סיכוי. תוכלו לעקוב אחרי עונת המירוצים העולמית של ראמי ג'אבר באתר הרשמי של אליפות העולם בראלי.

Check Also

בינתיים ביפן חושבים על החזרה של ה-פאג'רו

ביפן יש טרנד מתגבר של ביקוש לרכבי שטח. האם הוא מספיק חזק כדי שמיצובישי תחזיר את הפאג'רו ליצור? יש מי שחושב שכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − 4 =