יום שלישי , 19 מרץ 2024

רוסיה: ההיברידי המהפכני של יו-אוטו

ייתכן שאתם לא מכירים את חברת הרכב הרוסית "יו-אוטו", אבל הרוסים מתכוונים לשנות את המצב הזה בקרוב. אוליגרך רוסי בשם מיכאיל פרוכורוב, שלצד הרבה כסף שהרוויח בעסקי מתכות יקרות גם התמודד על נשיאות רוסיה, החליט להפגין גאווה רוסית במה שהוא מכנה "ההוכחה שרוסיה יודעת לייצר גם מכוניות טובות". חברת הרכב שבבעלות קבוצת ההשקעות שלו ובבעלות יצרן המשאיות הרוסי, SKD, נקראת "יו-אוטו" (Yo-Auto) ודרכה הוא מתכוון לשנות את הגישה.

YO AUTO - רכב שטח היברידי עם הנעה המשלבת חשמל ומנוע בעירה פנימית מונע גפ"מ. מרוסיה באהבה. צילום: YO AUTO
YO AUTO – רכב שטח היברידי עם הנעה המשלבת חשמל ומנוע בעירה פנימית מונע גפ"מ. מרוסיה באהבה. צילום: YO AUTO

גם לקורוס – בבעלות עידן עופר – יש קרוסאובר היברידי

הדרך לשנות את העולם עוברת דרך גישה חדשה בכל מה שקשור בתפריט הארוחות של הרכב. כלי הרכב שמעניין אותנו הוא רכב פנאי צנוע ממדים (אורך: 428 ס"מ, בסיס גלגלים: 255 ס"מ, רוחב: 178 ס"מ, גובה: 166 ס"מ, משקל: 1,100 ק"ג) שנקרא "ё-crossover". כלי הרכב הזה נהנה ממרווח גחון של 21 ס"מ וממערכת הנעה כפולה, אבל הסיפור המרכזי נמצא בתחום ההנעה.

אנחנו מכירים כבר כלי רכב היברידיים (חשמל פלוס מנוע בעירה פנימית), וגם מכירים את השימוש בגז טבעי בתחבורה. כן, אנחנו מכירים גם את המנועים שיודעים להשתמש בשני סוגי דלק, למשל – בנזין וגז טבעי, לפי חשקו של הנהג ומחירו של הדלק. ובכל זאת – אנחנו לא מכירים כלי רכב אחד שיודע לחבר את כל אלה ביחד. ה- ё-crossoverשל יו-אוטו מיועד להיות רכב פנאי היברידי, שמשלב מנועים חשמליים עם מנוע בעירה פנימית שיכול לצרוך גז טבעי או בנזין, לפי רצון הנהג.

רכב שטח היברידי YO AUTO. קרוסאובר קומפקטי שמסוגל לעכל בנזין או גז פחממני מעובה וגם נהנה מהנעה חשמלית. צילום: YO AUTO
רכב שטח היברידי YO AUTO. קרוסאובר קומפקטי שמסוגל לעכל בנזין או גז פחממני מעובה וגם נהנה מהנעה חשמלית. צילום: YO AUTO

רכב הפנאי ההיברידי הקטן מסוגל לנסוע על המנועים החשמליים לבדם לטווח זעיר של כ-2 קילומטרים, אבל גם בשאר הזמן נעשה שימוש במנועים החשמליים וכך, באמצעות הגז הטבעי, מסוגל הרכב לנסוע לטווח של כ-700 קילומטרים בין תדלוקים ולייצר צריכת דלק מוצהרת ממוצעת של כ-25 קילומטרים לליטר.

רכב שטח היברידי YO AUTO. פריסת מערכת ההנעה חושפת את מיקום המצבר הגדול את מיכלי הגפ"מ. ההנעה כפולה. צילום: YO AUTO
רכב שטח היברידי YO AUTO. פריסת מערכת ההנעה חושפת את מיקום המצבר הגדול את מיכלי הגפ"מ. ההנעה כפולה. צילום: YO AUTO

רכבי יו-אוטו, ובהם הקרוסאובר החדש, מיועדים להגיע לייצור בתוך כשנה וחצי. פרוכורוב ואנשיו אינם מתכוונים להסתפק בשוק הרוסי וכלי הרכב מפותחים בהתאמה לתקינה האירופית. היות שבישראל משמשת התקינה האירופית, הרי שהמירוץ להשגת זיכיון היבוא יכול להתחיל. אתם עוד שם?

Check Also

מאזדה: מזל שלא השקענו בחשמל

מאזדה רושמת שנת שיא ברווחיה בזכות השקת דגם חדש CX-90 והיצע של דגמים היברידיים. אחת הסיבות היא חיפוש של אלטרנטיבה לרכבים החשמליים שלא מעניינים בארה"ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen + six =