יום שישי , 19 אפריל 2024

ריינג רובר ספורט סופרצ'ארג'ד – עוד 100 כוחות סוס

"כוס אומו!"

כמה פעמים חשבתם את זה בקול רם כשטיפסתם עם לאנטיס מלאה דודות את הקסטל בדרך לארוחת החג? רגל ימין לוחצת חזק ועמוק על הגז, הבטן של האוטו נמוכה וקרובה לכביש, לא בגלל הצמיגים הספורטיביים אלא בגלל הצמיגים של הדודה ההיא שרואים רק פעם בשנה ונראה שהיא רק תופחת מקניידל'ה אחד למשנהו.

אתה מת שהנסיעה הזו תגמר כבר, הרגל על הריצפה, וילדים על גוד-פד של יום כיפור מהבהבים לך באייפון 4 שתעוף להם מהדרך. "כוס אומו". בחלומך המזגן מקרר מספיק כדי לגרום לדודה השמנה להפסיק להריח כמו המקרל של ארוחת הבוקר, ואפילו קצת מקפיא וקריר באצבעות הרגליים, ויש לך עוד המון – המון – כוח, וליבידו, לגמור את הסיוט הזה כמה שיותר מהר. מכה קלה בכנף זה כל מה שתרגיש כשהתנועה תתפנה מעצמה לפניך.

ריינג' רובר ספורט במבט לשטח

מועדון ה-500

לא מועדון מיסיונרי, אלא מועדון כשר – אם תרצו  – של רכבי שטח (לא באמת ג'יפים – זה לא סופה) עם 500 כ"ס ואולי קצת יותר. אפשר אגב, לקרא למועדון הזה מועדון המיליון (בשקלים חדשים), אבל אז הכתבה תלך לאתר אחר. ויש כמה חברים מאד מכובדים במועדון: פורשה קאיין טורבו, מרצדס ML 63 AMG, ב.מ.וו X5M ואחותו הצולעת X6M, אודי – כרגיל מוזרה – עם 7Q דיזל ו-500 כ"ס ואחרונים חביבים: ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט סופר צ'ארג'. לכל אלו יחד יש יותר סוסים מאשר למחלקת מרכבות סימן 3. הם מגלמים בתוכם את שיא האבולוציה הטכנולוגית והאיכותית של רכב השטח המודרני אך בו בזמן הם מופרכים לגמרי במחירם ובניגוד הפיזיקאלי שנוצר בין גוף של רכב שטח למנוע של מכונית-על.

5000 סמ"ק ומדחס (כאן בחתך לפינוק גולשי שטח) יוצרים V8 מתוק במיוחק

הצלחנו לשים יד, וישבן, על הריינג' הנ"ל מהסיבה הלקונית שהוא הכלי היחידי מהמשפחה הדיספוקנציונאלית הזו, שהיה זמין לנסיעת מבחן. כל יתר הכלים, יגיעו אליכם רק בהזמנה מיוחדת מהמפעל. לריינג' רובר ספורט סיפור הצלחה מעניין – ואקצר – הוא הוצג זמן קצר לאחר שהוצג הדור האחרון של הדיסקברי (יען רכב שטח "עממי"), וזה חשוב מכיוון שהריינג' ספורט מתבסס על המכאניקה של הדיסקברי. וזה פשוט כלכלה נכונה עם משמעות ישירה לעלויות היצור. אשפי השיווק של לנד-רובר מיקמו את הריינג' ספורט מעל לדיסקברי (המיועד לעשירים סתם) ומתחת לריינג' רובר (המיועד לאוליגרכים מתחילים). כך התקבל ריינג' ספורט שנראה מעוצב ומושך יותר לקהל צעיר-אך-עשיר והוא זול יותר לייצור ומכאן מחיר – מעט – נמוך יותר מזה של הריינג' רובר ה"בוגר" (וזה משאיר עוד כמה פאונדים בכיס של לנד רובר). לא עבר זמן רב מהצגתו והריינג' ספורט הפך להיות רב-המכר של לנד רובר בשוק יעד חשוב – ארה"ב ובו הוא עדיין מוביל את מכירות המותג כבר חמש שנים.

קטן ושחור

הדור האחרון של הסופרצ'ארג מקבל עוד 110 כוחות סוס על קודמו וזה מגיע ממנוע 8V 5000 סמ"ק עם…סופרצא'רג'ר! (בעברית זה מגדש-על אבל באנגלית זה הרבה יותר סקסי – נסו לומר "דנה פרידר" בעברית ובאנגלית ואז תראו). זה מנוע שברגיל תמצאו אותו בדגמים ספורטיביים של יגואר ובהם הוא עושה עבודת קודש – ואימרו אמן. והסחורה? 510 כ"ס ו-62.5 קג"מ (כמו עשרה סוזוקי אלטו – בדיוק כזה כמו של אבא שלך!). מכאן העסק הופך ללא מאד מעניין ובקיצר, יש עוד המון גלגלי שיניים, ואלקטרוניקה עד שהכוח מגיע לגלגלים ענקיים – עם ג'אנטים 20 אינץ מקוריים (19 אינץ רק בהזמנה מיוחדת!). הנתונים לא רעים בכלל 6.2 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 230 קמ"ש – כך אומרים נתוני היצרן אנחנו בחיים לא נסע ככה! אלו נתונים טובים אבסולוטית אבל הופכים למרשימים מאד כשנזכרים שעל מערכת ההנעה הזו,שוכן ארמון ממוצע ספון עור, עץ והמון גאדג'טריה השוקל קצת יותר משתיים וחצי טונות. עכשיו דמיינו את זה נוסע 200!

חומרי הגלם הטובים ביותר, יוצרים הרבה פאר שגם יודע לרדת לשטח

לנדרובר פרצו את הדרך באינטגרציה של מערכות ניהול. ובעברית: הם הצליחו לגרום לכל המחשבים באוטו להיות חברים. וכל זה מתנקז לכפתור אחד בתא הנהג שסיפר למכונית אם נוסעים בכביש סלול, על דרך עפר או בין הרים ובין סלעים להציב מטרות לפני תרגיל לילה – ואז המכונית עושה הכל כדי שתגיע בשלום ליעדך לא משנה עד כמה הוא לא הגיוני. זה היה נחמד מספיק כדי שיצרני רכב מובילים אחרים יחכו את לנדרובר (אפילו טויוטה! בגרסת לנדקרוזר שלא מגיעה לארץ). ואני מספר לכם את כל זה כי בריינג' ספורט החדש יש לכפתור הזה מצב נוסף שלידו ציור צנוע של כביש מתפתל. הכי אנדרסטייטמנט בריטי שרק יכול להיות. בפועל מה שקורה דומה לשור שחוטף בעיטה בביצים. מהטמפרמנט וצליל המנוע ועד המהירות שבה הדברים קורים סביבכם – כדאי שתהיו מוכנים כי הריינג' ספורט הופך את עורו והופך לפר זועם השועט בקצב מקמט אספלט, ומקלף את הצבע מניידות התנועה. דוחף לפניו גל של אוויר דחוס שיחבוט בכל מי שיעמוד לצד הדרך. מאד מרשים (ומאד אקולוגי…).

ציד שועלים

ואם להרגיש כאדוני הממלכה חשוב בעיניכם. הריינג' ספורט סופרצ'ארג' יספק את הפיקס לליבידו. תא הנהג וסביבתו משול למועדון ג'נטלמנים בלונדון, ריח העור והעץ מתערבים בזיכרונות של סיגרים וברנדי. תנוחת הישיבה הלנדרוברית הגבוהה ושטח חלונות נדיב מספקים לכם תצפית טובה לממלכה ולממלכה אתכם.

אופניים משפרים מראה כל רכב. זה נכון גם לריינג' ספורט בשטח

וזה תמיד מחזק לדעת שהכלי שתחתכם מסוגל לנוע בשטח, כל שטח, ביעילות של סייר ערבות וותיק. בהסתייגות מצמיגי הכביש הפגיעים וחישוקי 20 אינץ נפיצים. לריינג' ספורט מהמלך המתלה הארוך ביותר באילן המשפחתי בעל המתלים הנפרדים, ובתוספת השכל של הטריין ריספונס, דיפ'ים ננעלים ובקרת משיכה מאד יעילה – תוציאו פראיירים את הקשוחים שברכבי השטח.

ואז עוברים לעולם הכביש, שבו אתם ממילא רוב הזמן, והסופר מספק נוחות נסיעה מדהימה לצד יכולת דינאמית מהממת. יכולת שיכולה, בכביש הנכון, לנשוף בעורפו של אופנוען מהיר למדי. אז מה אם הוא אוכל 3.5 קילומטרים לליטר כשהדוושה מעוכה עד לריצפה ומעקמת את המיקרוסוויטץ. מה עדיף? שמישהו אחר ישרוף את כל הדלק הזה?!

"הוא נוהג כמו מטורף" פלטה הדודה השמנה כשנשפכה מחוץ ללנטיס. היא רק לא יודעת שהעיניים האדומות הן מאדי המקרל הנידפים ממנה.

הנה המחשה מעולה הממצה את ההבדלים בין הסופר הקודם לנוכחי. תהנו אפילו שלא נוסעים בשטח!

רוצים לראות צילומים נוספים של הריינג' רובר ספורט סופרצ'ארג'ד?

רוצים לקרא עוד?

לנד רובר דיסקברי 4.

היסטוריה של לנד רובר.

מהדורה מוגבלת של הפרילנדר 2.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 2 =