יום שישי , 29 מרץ 2024
תערוכת ג'נבה. Opel Adam Rocks קטנה על הסלעים. צילום: אופל

תערוכת ז'נבה 2013: גמדי השטח

אופל אדם רוקס (Opel Adam Rocks). גמדה מתוקה

 תערוכת ג'נבה. Opel Adam Rocks קטנה על הסלעים. צילום: אופל

עושה רושם שאופל צריכה היתה להמציא את עצמה מחדש (די מזמן, האמת), ולא – התקנת התווית "אופל" על החזית של שברולט וולט המהפכנית לא נקראת המצאה מחדש. נראה שהמצאת מכונית המיני המתוקה, אופל אדם, יכולה להיות בדיוק ההמצאה הנדרשת. תערוכת ז'נבה 2013 אירחה שתי גרסאות של המכונית הקטנה, ושתיהן מעידות על עצמן שהן בנויות להתלכלך בבוץ. הראשונה, אופל אדם רוקס (Opel Adam Rocks) מוגדרת בשלב זה כקונספט, אבל היא נראית בשלה מאוד לייצור. גרסת רוקס של אופל אדם דומה מאוד לגרסה הרגילה, אבל היא מצוידת בפגושים עמידים יותר ובחזות של קרוסאובר אורבני זעיר, ממש כמו שחובבי האופנה אוהבים. הגג מופשל או נרכס בחזרה באופן אוטומטי על פי מזג האוויר ופנים הרכב מעוצב לעילא ולעילא.

אופל אדם ראלי קאפ R2 (Opel Adam Rallye Cup R2). לזרוק זנב בשלג

 Opel Adam R2 קטנה לראלי העולמי. צילום: אופל

הוואריאציה השנייה של הגרמנייה הקטנה נקראת אופל אדם ראלי קאפ R2. כפי שאפשר להבין משמה, מדובר בגרסת ראלי של האדם, שמותאמת לתקינה הרשמית של FIA בקטגוריית המירוצים R2. המכונית הזו מצוידת בשלדה קשיחה, קוקפיט מירוצים טהור ומנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמייצר 185 כ"ס. אופל אדם ראלי קאפ R2 מוגדרת גם היא כקונספט, אבל בפועל היא נמצאת בתהליכי ייצור של 40 חתיכות, שכולן כבר נמכרו.

 

פולקסוואגן קרוס אפ! קשוחה בעיר

 Vw Cross Up. כמו שטח כמו אוטו. צילום: פולקסווגן

מכונית המיני הרבועה של הגרמנים, פולקסוואגן אפ! (שיש לה גרסאות נוספות תחת השם סיאט מי וגם סקודה סיטיגו), זוכה לרגל תערוכת ז'נבה 2013 בגרסת כמו-שטח לצליחת מכשולי העיר הגדולה. הגרסה שמכונה פולקסוואגן קרוס אפ! הופכת את הקווים הרבועים לאופנתיים הרבה יותר באמצעות חצאיות ושאר קישוטי גוף. מי שמחפש חוויות שטח אמיתיות – שימשיך לחפש; בין גלגלי ה-16 אינץ' נמצא מנוע בן שלושה צילינדרים שמייצר 75 כ"ס ומעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים בלבד.

פיג'ו 2008 (Peugeot 2008). אח קטן ל-3008

 Peugeot 2008. רכב פנאי קומפקטי על בסיס ה-208 החדשה. צילום: פיז'ו

מכירים פיג'ו 3008? יפה. אז תגידו לו מזל טוב כי נולד לו אח קטן ממש על במת תערוכת ז'נבה 2013 ושמו פיג'ו 2008. האח הקטן, כמו האח הגדול, לא באמת מיועד לטיולי שטח, אלא להיות גרסה שימושית, גבוהה, מאובזרת ובלתי-שגרתית למכונית הסטנדרטית יותר, במקרה זה פיג'ו 208. התחרות הטבעית היא ניסאן ג'וק, סקודה ייטי וגם רנו קפטור (ע"ע). גרסת הייצור שנחשפה בתערוכה דומה מאוד לגרסאות הקונספט שקדמו לה. מתחת למכסה המנוע יותקנו מספר מנועים ובהם, לראשונה, מנוע ה-3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, עם מגדש טורבו.

רנו קפטור (Renault Captur). בן דוד של ניסאן ג'וק

Renault Captur. שובה את הלב. פנאי זעיר מרנו. צילום: רנו 

רנו מחובר לניסאן, אז למה בעצם שלא יציג גם ניסאן ג'וק משלו? גרסת ניסאן לרכב הסופר-מיני-פנאי נחשפת עם תערוכת ז'נבה 2013 באווירה שימושית יותר וגם אלגנטית ונאה יותר. הפלטפורמה היא פלטפורמת דגמי הסופר-מיני (B) של רנו, ניסאן ודאצ'יה ועליה מבוססות בין היתר רנו קליאו, דאצ'יה לוגאן וגם ניסאן ג'וק. כדי להשיג ייחוד מפגינים ברנו פתרונות שימושיים כמו האפשרות להחליף את ריפודי המושבים וכמו מגרה גדולה ועמוקה שמחליפה את תא הכפפות הסטנדרטי.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × five =