יום שישי , 19 אפריל 2024
יונדאי טוסון החדש - החל מ-142,900 שקלים. צילום: יונדאי
יונדאי טוסון החדש - החל מ-142,900 שקלים. צילום: יונדאי

142,900 שקלים יונדאי טוסון חדש

רוני נאק

אמש הציגה כלמוביל, יבואני יונדאי, את יונדאי טוסון החדש אשר הושק לא מזמן. בשלב ראשון יגיעו שתי גרסאות 1.6 ל' בנזין אטמוספרי עם 132 כ"ס ברמת איבזור PRIME ותג מחיר של 142,900 שקלים. כאשר במקביל אליו תשווק גם גרסת 2.0ל' בנזין אטמוספרי עם 155 כ"ס ברמות איבזור פרימיום ו-OPEN SKY במחיר של 158 ו-168 אלפי שקלים בהתאמה. לקראת 2016 צפויה להגיע גם גרסת 1.6ל' טורבו-בנזין (177 כ"ס ו-27 קג"מ) אשר חבילת האיבזור שלה ומחירה טרם פורסמו.

חשוב לציין כי מחיר הבסיס הזה הוא גבוה יותר משל קיה ספורטאז 1.6 – אשר התחילה את מפולת המחירים – והמשווקת ב-134 אלפי שקלים אבל עומדת לקראת החלפה בקרוב.

יונדאי טוסון החדש - החל מ-142,900 שקלים. צילום: יונדאי
יונדאי טוסון החדש – החל מ-142,900 שקלים. צילום: יונדאי

להלן ההודעה המלאה לעיתונות

כלמוביל משיקה בישראל את הטוסון החדש, רכב ה-SUV של יונדאי אשר בהשקתו בעשור הקודם, פתח קטגוריה חדשה בסגמנט ה-SUV בישראל ושינה את הרגלי הצריכה של רוכשי רכב בישראל. הטוסון שהושק בישראל בשנת 2004 ואחריו ה- ix35 שהושק בשנת 2010 היוו את תחילתה של מהפכת קטגוריית ה- SUV אשר הנגישו את קטגוריית הג'יפונים לקהלים רחבים יותר והפכו אותה לאלטרנטיבה מבוקשת בקרב קהלים מגוונים.

הטוסון החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין ויושק בישראל לראשונה גם בגרסת 1.6 ליטר המפיק 132 כ"ס ו- 16.4 קג"מ במחיר של 142,900 ₪ וברמת אבזורPRIME . הטוסון המשודך למנוע בנזין 1.6 ליטר מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–12.1 שניות, מגיע למהירות מרבית של 170 קמ"ש והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.

הטוסון בגרסת מנוע בנזין בנפח 2 ליטר מפיק 155 כוחות סוס ו-19.6 קג"מ, מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–11.1 שניות, מגיע למהירות מרבית של 181 קמ"ש והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות ב- 2 רמות אבזור PREMIUM ו- OPEN SKY והחל מ – 157,900 ₪.צריכת דלק חסכונית יותר, הטוסון מציג שיפור ברמת הזיהום ושיפור של 10% בצריכת הדלק אל מול ה – ix35 היוצאת.

לטוסון החדש תא נוסעים מרווח אשר מציע ממדים גדולים יותר, שיפור בבידוד רעשי רוח, עיצוב נועז, מלוטש ואתלטי, קונסולת נהג רחבה וברורה משולבת LED כחול, טכנולוגיה מתקדמת, אבזור בטיחות רב, מערכת Connected Car עם WAZE מובנה (בדגמי 2 ליטר.

אבזור וטכנולוגיה

הטוסון החדש כולל אבזור עשיר, מהנדיבים ביותר בקטגוריה, הכולל מסילות בגג, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, נעילה מרכזית, שמשות כהות, פנסי ערפל מלפנים, הגה וידית הילוכים מצופים עור, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט, שלט מפתח מקורי, חיישן אורות, תא כפפות מצונן, חישוקי מגנזיום, מערכת חדשה Drive Mode Select) DMS) המאפשרת בחירה בין 2 מצבי נהיגה, "רגיל" ו"ספורט", 6 רמקולים, תאורה קדמית משולבת LED, *דיבורית BT, *מצלמה אחורית, *בקרת אקלים, *ופתחי מזגן לנוסעים מאחור. דגם ה- OPEN SKY מקבל גם גג שמש פנורמי ופנס אחורי בשילוב LED.

* בגרסת ה- 2 ליטר.

מערכת Connected Car

דגמי הטוסון החדשים  בגרסאות ה- 2 ליטר מצוידים גם במערכת Connected Car כסטנדרט, עם מסך בגודל 7 אינטש, המאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם, על מנת שיוכלו ליהנות מגלישה ברשת. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו Nobex אינטרנטי, ניווט הכולל יישומוןWAZE , אפליקציית סלופארק ופנגו ומסכי סיוע אינטרנטיים של יונדאי המציגים את פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר בלחיצת כפתור ניתן לנווט או להתקשר אליהם. כמו כן ספר רכב אינטראקטיבי המופיע בצורה דיגיטלית על המסך.

עיצוב

הטוסון החדש מאמץ את פילוסופיית העיצוב החדשה של המותג, המשלבת סגנון מלוטש, דינמי ועירוני עם הקשיחות של רכב שטח. זו מושגת באמצעות קווים מעודנים וזורמים, פרופורציות נועזות וקווים חדים יותר. הטוסון החדש ארוך יותר ב- 6.5 ס"מ, רחב יותר ב- 3 ס"מ וכתוצאה מכך גם בסיס הגלגלים ארוך יותר ב- 3 ס"מ מהדגם הקודם.

בחזית הטוסון החדש שולב גריל משושה ופנסי LED, בצידו פרופיל מלוטש שמודגש על ידי הזזת הקורה האחורית שגם שיפרה את האווירודינמיקה של הדגם ותורמת יחד עם עיצוב האות Z מעל הגלגל האחורי למראה זריז ודינמי של המכונית גם בעצירה. בעיצוב החלק האחורי שולבו מנורות LED וספוילר עם מנורת בלימה.

נוחות

הטוסון החדש בנוי על פלטפורמה חדשה לחלוטין שמעניקה ל-SUV הקומפקטי ממדי פנים נדיבים מהגדולים בקטגוריה. הטוסון מציע תא מטען של 488 ליטרים (10% גדול יותר ביחס לדור הקודם) וקיבולת מרבית של 1478 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים. לטובת נגישות משופרת, גובה תא המטען נמוך יותר ולרצפת תא המטען שתי שכבות לאחסון רב יותר.

פנים הרכב מציע חומרים מעודנים, המשלבים אלגנטיות עם ארגונומיה
וחומרים באיכות גבוהה ואווירה מסוגננת ומעודנת בתוך הרכב. מדדי ה-NVH שופרו משמעותית והטוסון החדש הוא מהשקטים ביותר בקטגוריה.

בטיחות

הטוסון החדש כולל 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP,  מערכת בקרת משיכה TCS, מערכת מניעת התהפכות ROP, מערכת בקרת בלימה במורד DBC, מערכת בלמים ABS+EBD, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, איתות בלימת חירום ESS, נטרול נעילה מרכזית בזמן תאונה ובקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS. הרכב נבחן לאחרונה במבחני ריסוק באירופה (EURONCAP) וזכה ב-5 כוכבים ובארה"ב במבחני IIHS  המחמירים וגם שם זכה בציון המקסימלי.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "הטוסון אשר שינה את כללי המשחק בשוק הרכב הישראלי והיה הראשון שהנגיש את קטגוריית הג'יפונים לקהלים רחבים יותר, מושק היום ומתאים את עצמו לדורות חדשים ומעגלי לקוחות, אשר מחפשים SUV משפחתי ומפנק, המשלב גם עיצוב מרשים ואבזור רב, גם יכולות לרדת לשטח רך ושבילים וגם במחיר אטרקטיבי ביותר. אבזור הבטיחות המתקדם, מערכת Connected car עם WAZE מובנה וממדיו הנדיבים מעניקים לטוסון החדש את כל הכלים להיות אחד הכלים השימושיים בישראל".

טבלת ממדים:

אורך 4475
גובה 1650
רוחב 1850
בסיס גלגלים 2670
נפח תא מטען 488
נפח מיכל דלק 62

 

טבלת צריכת דלק: (ליטר ל- 100 ק"מ)

1.6 ליטר 2 ליטר
עירוני 9.8 10.9
בינעירוני 6.0 6.1
משולב 7.4 7.9
פליטת CO2 174 גר'/לק"מ 182 גר'/לק"מ
ציון ירוק 12 13

 

טבלת מחירים ב ₪  :

 

PRIME 142,900
PREMIUM 157,900
OPEN SKY 167,900

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × one =