רוני נאק
מגדול ועד קטן – כבר עכשיו נראה כי אפשר למצא בשוק רכב פנאי מכל גודל, מותג ויומרה. הנה שלושה שיכולים להמשיך ולבלבל אתכם הצרכנים ולהוסיף רזולוציה להיצע הגדול שכבר קיים. דבר אחד בטוח – יהיו עוד בהמשך השנה.
יונדאי קונה EV
אחרי שרק אתמול יונדאי החלה לשווק את יונדאי איוניק החשמלית ב-160 אלפי שקלים, צפויה בקרוב להגיע גם הגרסה החשמלית של יונדאי קונה. זו מגיעה עם אופציה לבחור בין מצבר של 39 קילוואט או 64 קילווואט – כאשר המצבר הגדול יותר יתן טווח של כ-400 קילומטרים (נתוני יונדאי). הנתונים חביבים ביותר: תפוקה של 204 כ"ס ו-39.5 קג"מ. תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות וכל אמצעי הבטיחות האקטיביים החדשים שיש ובהם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אקטיבית, שמירת נתיב אקטיבית ועוד. המחיר טרם פורסם אולם לאור העלות הגבוהה של המצברים סביר להניח שיהיה מעל ליונדאי איוניק החשמלית.
לקסוס UX
כניסה ראשונה של לקסוס לקבוצת רכבי הפנאי הקטנים – מול אאודי Q3 למשל – והיא עושה זאת עם המראה המותגי החדש והמחודד, עיצוב תא נהג ייחודי וכמובן מערכת הנעה היברידית – או לא – אתם בוחרים. כמה קטן יהיה הלקסוס כיס הזה? ובכן הוא מתבסס על הפלטפורמה המשרתת גם טויוטה CHR ועם אותו בסיס גלגלים של 264 ס"מ. להנעה ההיברידית תפוקה של 179 כ"ס וההנעה קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים רציפה. המחיר צפוי להיות כ-240 אלפי שקלים.
סיטרואן C5 איירקרוס
עוד יישום מעניין של פלטפורמת EMP2 החדשנית של קבוצת PSA (אנו כבר מכירים אותה מפיג'ו 3008 ו-DS7) הפעם תחת המעטה המותגי של סיטרואן. זה לא סוד שעל מוצרי הקבוצה עובר עתה רנסס שמביא לנו את אחד הדורות הטובים ביותר שראינו מזה שנים רבות מצרפת. לצד המראה השונה של סיטרואן מן החוץ וגם מבפנים – יש חבילות איבזור עשירות מאד כמו גם אמצעי בטיחות אקטיביים מלאים. היצע המנועים מוכר עם מנועי פיורטק ודיזל המשודכים לתיבות 8 הילוכים כשבהמשך צפויה להצטרף גם גרסת PHEV – היברידית נטענת. יתרונות של נוחות טובה וחלל פנים נדיב (שתי נקודות שסיטרואן שמה עליהם דגש במוצריה האחרונים) הם דברים שיכולים לבוא בחשבון. המחיר צפוי להיות סביב ה-150 אלפי שקלים. אולי קצת פחות.