רוני נאק
בזמן שעננת הקורונה מתחילה להתרומם לאיטה מעל לעולם המערבי – פורשה מודיעה לנו כי לקוחותיה יוכלו להזמין את הדור החדש – והמופלא ללא עוררין – של ה-911 שלה עם תיבת הילוכים ידנית עם 7 יחסי העברה. כן כן זו לא טעות שבע הילוכים ידניים. התיבה תהיה אופציה ללא תוספת תשלום ב-911 קררה S ו-S4 ותתפוס את מקומה של תיבת ה-PDK הרובוטית עם 8 הילוכים. הלקוחות הפיוריסטים וחובבי ערבוב ההילוכים אשר יזמינו את התיבה הידנית הזו יקבלו איתה – כעסקת חבילה גם "ספורט כרונו" אשר תתן את הסיפוק העילאי למי שאוהב להעביר את ההילוכים בעצמו. בנוסף יהיה גם חיווי טמפ' צמיגים – כדי שתדעו לא ללחוץ כשהצמיגים עדיין קרים, נעילה מכאנית לדיפ' האחורי וניתוב מומנט בעזרת בלמים. בשביל הדקורציה והשמירה על בריאות תיבת ההילוכים – הפורשה הידנית יודעת לתת "בליפ" של גז בעת הורדת הילוכים – כדי להתאים את סל"ד המנוע למהירות הרבה יותר של תיבת ההילוכים ביחסי ההעברה הנמוכים יותר. יש לצפות לזמני תאוצה של כ-4.2 שניות ומהירות סופית של 308 קמ"ש (קררה S עם הנעה אחורית).

בינתיים בצד השני של האוקיאנוס האטלנטי – פורד מתקרבת במהירות לחשיפה המלהיבה ביותר שלה בתקופה האחרונה. היא מחזירה לחיים את השם BRONCO – לא כדגם יחיד אלא כמשפחת דגמים שבה יהיה פורד ברונקו ספורט קומפקטי (מתחרה בג'יפ קומפאס) ופורד ברונקו FULL SIZE בתצורת חמש דלתות ו-שלוש דלתות. ומעט מצילומי הריגול שזלגו לרשת אפשר בהחלט לראות שההצהרות של פורד על זה שהם שמו על-הכוונת את ג'יפ רנגלר לא היו ריקות. מפגושי פלדה ומגני סף מקוריים, סרנים חיים, ודלתות וחלונות פריקים – הכלי הזה נראה מאד מבטיח. בעתיד צפויה גם גרסת טנדר של הפורד ברונקו – מי אמר פה ג'יפ גלאדיאטור?

אז מה משותף לפורשה 911? גם המעטים שיבחרו בגרסה הידנית של פורד ברונקו ייהנו מהשירות של תיבת הילוכים עם 7 הילוכים. שבהקשר של רכב פנאי-שטח בהחלט עושה שכל עם הילוך זחילה ראשון והילוכי יתר לשיוט מהיר וחסכוני בכביש.