רוני נאק
KIA העולמית הציגה את הדור החדש של רכב הפנאי הקומפקטי NIRO. דגם בעל חשיבות רבה ביותר בשוק הרכב הישראלי. מה החידושים של הדגם?
ראשית פלטפורמה מכאנית חדשה או פלטפורמת K של קונצרן יונדאי בדורה השלישי. בסיס הגלגלים מתארך ב-2.0 ס"מ ל-272 ס"מ כאשר הממדים החיצוניים נותרים עדיין קומפקטיים. האורך 442 ס"מ, הרוחב 182.5 ס"מ והגובה 157 ס"מ. משחקי עיצוב יוצרים פרופורציות חדשות ביחס לנירו הנוכחי והרבה יותר "SUV" במראה שלו.
• חייבים עכשיו את פלטפורמת K? אז יש
השימוש בפלטפורמה חדשה בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר מאפשר לאנשי KIA לארוז את הקבינה באופן יותר יעיל כדי לשפר את החלל ליושבים מאחור ואת תא המטען (451 ל'). בנוסף קיה עשתה שימוש בחומרים ממוחזרים בעלי "תחושת פרימיום" כדי לחזק את המסר הסביבתי של הדגם. עוד בתוך הנירו החדש תגלו קוקפיט בעיצוב חדש לגמרי עם לוח מחוונים דיגיטלי (10.25 אינץ' ולידו מסך מולטימדיה באותה מידה), עיצוב שלפי קיה הוא עם מינימום של מתגים, פאנל מגע מתחלף לבקרת אקלים ושמע (כמו בקיה ספורטאז החדש) וגם תצוגה עילית ומערכת סיוע ובטיחות אקטיביות (נראה מה מכל זה יישאר במוצר שיגיע אלינו).
גרסת ההנעה ההיברידית מתחילה ממנוע בנזין אטמוספרי (ללא טורבו) בנפח 1.6ל' המפיק יחד עם מנוע חשמלי של 32 קו"ט, תפוקה משותפת של 141 כ"ס. גרסת ה-PHEV, היברידי נטען, מקבלת מנוע חשמלי חזק יותר וסוללה גדולה יותר לתפוקה משותפת של 183 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי נקי של עד 65 ק"מ (WLTP). בנוסף יש גם גרסה 100% חשמלית של הנירו עם מנוע חשמלי של 203 כ"ס ו-26 קג"מ הניזון מסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 64.8 קוט"ש המסוגלת לספק טווח של עד 463 ק"מ (WLTP). המערכת מסוגלת לראשונה גם לספק כוח לצרכנים חיצוניים (V2L) ויש גם סייען חניה חדש בו הנהג יכול להיות פיזית מחוץ לרכב.
קיה נירו משווק כרגע בישראל בגרסאות היברידי, פלאג-אין וחשמלי מלא במחיר המתחיל ב-152 אלף שקלים.
אז איך הקיה נירו הכל חדש? אחרי שננהג בו נשמח לעדכן אתכם!
לצערי הזמנתי לעובד שלי את הרכב. היום הוא קיבל לא האמנתי שנקבל רכב ברמה נחותה
אני מתבייש שזה הרכב שנתתי לעובד. לא לקנות את הרכב הזה. בושה וחרפה.