יום חמישי , 12 דצמבר 2024
ניסאן קשקאי החדש מגיע לישראל. החל ב-159,900 שקלים. צילום: ניסאן

ניסאן קשקאי כל-חדש החל ב-159,900 שקלים

רוני נאק

בשבוע שעבר החלה קרסו, יבואנית ניסאן, לשווק את הדור החדש של ניסאן קשקאי. רכב הפנאי שהיה רב המכר של החבר וכזה שעושה חייל עד היום בשוק האירופאי. אצלנו הוא היה מראשוני הקרוסאוברים ואילו עתה הוא מתקמבק לשוק רווי דגמים ועם תחרות קשוחה מתמיד ואיכותית יותר מאי פעם בקבוצת רכבי הפנאי הנשלטת בעיקר על ידי המותגים הקוריאניים.

ניסאן קשקאי החדש מגיע לישראל. קוקפיט דיגיטלי מלא עם שינויים בהתאם לגרסה. צילום: ניסאן

הקשקאי החדש (למי שלא זכר או שברח לים בפרזנטציה המקורית ההיא מ-2006) מקבל את שמו של שבט הגר באיזורים הרחוקים והגבוהים של ההררי אפריקה. אבל הכלי החדש מכוון היטב למדרכות העיר ולשיפולי בתי הקפה האורבניים. הבסיס הוא פלטפורמת CMF-C המשותפת למנאז'-אה-טרואה (לא בהכרח בהסכמה) של ניסאן-מיצובישי-רנו – ומשרתת המון דגמים בליין מרנו מגאן דרך מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל ועתה קשקאי. אפילו מרצדס משתמשת בבסיס המכאני הזה ו-ווריאציה שלו תשרת את הניסאן ARIYA הכל-חשמלית שגם היא עתידה להגיע אלינו. בבניה של הדור השלישי של הקשקאי נעשו מאמצים להפחתת משקל על ידי שימוש בשרפים ודבקים היכן שניתן וכן החלפה של חלקי מרכב בחלקי אלומיניום. לפי הנתונים ניסאן הגיע להפחתה של 21 ק"ג במשקל הכללי וזאת למרות התוספת של היחידה החשמלית הקלילה.

ניסאן קשקאי החדש מגיע לישראל. בסיס גלגלים ארוך יותר וכל המידות צמחו מעט. עיצוב נאה. צילום: ניסאן

• כך ניסאן השתלטה על מיצובישי

בעוד שהשוק נע בבירור לעבר יחידות הנעה חשמליות או לכל היותר מחושמלות ברמה כזו-או-אחרת. בניסאן בחרו לשמור על הזהות המותגית, על העוצמה של האינדיבידואליזם ועל יחידת הנעה היברידית קלילה של 12V שנועדה כמו מערכות NHEV אחרות, לספק זמני דימום, של מנוע ה-ICE, ארוכים יותר ברמזורים ובתנועה עירונית. בכך לשפר את רמות הזיהום במחזור המדידה הכל-חשוב של ה-EU. אצלנו זה מתבטא בדרגות זיהום אוויר של 7 ו-8 מתוך 15. הכוח מגיע ממנוע די מוכר. טורבו-בנזין בנפח 1.33 ל' (שגם במרצדס משתמשים בו). התפוקה ביחס לנפח נאה ביותר ועומדת על 156 כ"ס ו-27.53 קג"מ ב-1800 סל"ד. הכוח יורד רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. CVT-X מופלא וכל חדש ,עם "הילוכים" ווירטואליים, מבית ג'אטקו שכולנו אוהבים.

ניסאן קשקאי החדש מגיע לישראל. נפח תא המטען הוא 479ל' ויש רצפה דו-מפלסית. צילום: ניסאן

העיצוב החדש בהחלט נאה ביותר ודובר את "שפת המותג" העדכנית ביותר. העיצוב מסתיר יפה את העובדה שהקשקאי החדש גדל מעט במידותיו הוא ארוך יותר בכ-3.5 ס"מ, רחב יותר ב-3.2 ס"מ וגבוה יותר ב-2.5 ס"מ. כל זה בין השאר כי בסיס הגלגלים התארך ב-2.0 ס"מ ל-266 ס"מ.

בהיצע הישראלי שלוש רמות אבזור: אסנטה-טופ, אסנטה-טק ו-טקנה הבכירה. ברשימת האבזור תוכלו למצא (תלוי בגרסה כמובן) מסך מולטימדיה 9 אינץ' עם תמיכה בקארפליי ואנדרואיד, תצוגה עילית, לוח מחוונים דיגיטלי רב-תפקודי, בקרת אקלים דו-אזורית, מפתח חכם, תאורת אווירה פנימית וגם פריטים חיצוניים כמו חישוקי גלגל עד 19 אינץ', גג שמש פנורמי, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

ניסאן קשקאי החדש מגיע לישראל. דלת תא מטעם חשמלית בגרסה הבכירה צילום: ניסאן

חבילת הסיוע ובטיחות אקטיבית מקנה לניסאן קשקאי החדש רמת בטיחות 7 (מתוך 8) והיא קיימת בכל רמות האבזור. החבילה כוללת הכל למעט: זיהוי הולכי רגל ודו"ג, זיהוי תמרורי מהירות ובלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומניעת שחכת ילד ברכב.

מה שלא מגיע לישראל זו גרסת e-Power המשתמשת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5ל' עם 156 כ"ס כגנרטור ליצור חשמל (אינו מחובר לגלגלים) ואת ההנעה מספק מנוע חשמלי של 190 כ"ס. השיווק באירופה יחל בהמשך השנה.

אמיר בלכר, מנכ״ל ניסאן-אינפיניטי, קרסו מוטורס: "אנחנו גאים להשיק את הקשקאי החדש, דור שלישי לרכב שהתחיל את מהפכת הקרוסאובר. איכותי ומתקדם יותר מאי פעם, הקשקאי מציג רף חדש לקטגוריה ומוביל חדש שמולו ימדדו  כל היתר, בדיוק כמו שמצפים אלפי לקוחות הקשקאי הנאמנים בארץ ומיליונים בעולם."

מחירים:

ניסאן קשקאי אסנטה-טופ – 159,900 שקלים

ניסאן קשקאי אסנטה-טק – 169,900 שקלים

ניסאן קשקאי טקנה – 179,900 שקלים

 

 

Check Also

סוללות טבולות בנוזל קירור – קייטרהם ממשיכה להפתיע

לא. זה לא עושה קצר. סוללות טבולות בנוזל קירור שאינו מוליך עשויות להיות הפתרון לרכבים חשמליים ספורטיביים. קייטרהם בפיתוח משותף עם XING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *