רוני נאק
במסגרת הסגמנט של "מכוניות שלעולם לא יהיו לנו" אסטון מרטין חשפה הלילה את ה-VALIANT ("אמיץ" בתרגום חופשי) שבתחילה, איך שראינו את הצילומים, הלב החסיר פעימה שמא מדובר בתועבה חשמלית.
• החשמל יחכה V12 חדש לאסטון מרטין
אלא שלאחר גלילה היסטרית במורד המיניסייט של הדגם, פרצו קרני אור מסנוורות משורות המפרט: 745 כ"ס, 76 קג"מ הנוזלים ממנוע V12 כפול מגדשי-טורבו בנפח 5.2ל'. הכוח יורד רק לגלגלים האחוריים, דרך תיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) שהלינקים החשופים שלה הם חלק מהעיצוב (איך נוהגים בזה? שלוש דוושות! זינוק בעליה!).
VALIANT היא מכונית הכביש הקיצונית ביותר בעלת מנוע קדמי שאסטון מרטין אי פעם יצרה (את זה היא בעצמה אומרת). המכונית היא 100% חוקית לנסיעה בכביש ציבורי, אבל כל מה שיש בה נלמד מהמסלול ונוגע במורשת של היצרן המפואר. בעינינו יש בווליאנט שילוב מעניין של הטירוף מגרופ B מפעם עם הטכנולוגיה והחומרים של היום.
הרעיון לדגם המפורע הזה הוא הזמנה אישית של פרננדו אלונסו (נהג פורמולה 1) ליצירת מכונית המהווה מחווה חיה לריגוש שבנהיגה. מחווה לא מתנצלת וללא גרם אחד של איפוק או מתינות. כך תמצאו מערכת פליטה 4-קנים מטיטאניום, חישוקי מגנזיום קלילים, מתלי-מרוץ אקטיביים שפותחו לשימוש בלה-מאן ובפורמולה 1. המרכב עשוי מ-100% סיבי-פחמן בעיצוב רטרו-מודרני (רק לי זה מזכיר מאד לנצ'יה ראלי 037?) שגם מפיק כוח הצמדה של עד 227 ק"ג. מעצורי דיסק קרבון-קרבי בקוטר 410 בחזית ו-360 מ"מ מאחור.
הפנים הוא שילוב של מינימאליזם מרכב מירוץ, עם היוקרה והדיוק המגיעים מגימורים בעבודת יד וחומרי גלם מהשורה הראשונה. כך למשל אין ידיות דלת פנימיות אלא לולאות עור, גלגל ההגה נטול מיתוג או משוטים, עשוי אלומיניום ועטוף אלקנטרה, עוד יש חצי-כלוב מאחרי המושבים קלי המשקל.
היצור מוגבל ל-38 יחידות בשנה כאשר המסירות הראשונות יהיו ברבעון האחרון של 2024. ואם אתם שואלים לגבי המחיר – הרכב הזה לא בשבילכם (ככ"ה כ-2 מיליון ליש"ט). אינסטנט אייקון אספנות.