רוני נאק
אז זהו – גם אאודי בענייני ה-SUV-קופה-4 דלתות- ספורטיבית-לשטח. באותה המתכונת שהביאה להצלחה של ב.מ.וו X6 ולאחרונה של מרצדס GLE (קופה) – גם אאודי קפצה על הרכבת גם אם מעט באיחור. על הבסיס של פלטפורמת MLB (קחו אוויר…A5,Q5,A8,A4,A6,A7 וגם פורשה מאקאן) וגם דגמי דור אחרון נוספים של אאודי – יחד עם אקזוטיקות מפתיעות מבנטלי, למבורגיני ופורשה. מישהו בענק הגרמני להוט להחזיר את כספי ההשקעה בפיתוח הפלטפורמה המודולארית הזו.
ובכן המתכונות מוכרת כאשר על ההנעה של הגרסה הישראלית יופקד מנוע דיזל 3.0ל' עם תפוקה של 61.2 קג"מ ו-286 כוחות סוס. ההנעה כפולה קבועה – קוואטרו – והעברת הכוח היא דרך תיבת הילוכים פלנטרית עם 8 הילוכים – DSG לא תחזיק כל כך הרבה מומנט. בנוסף מצוידת Q8 במערכת היברית מתונה של 48 וולט אשר לפי ההודעה לעיתונות מסוגלת להניע את אאודי Q8 באופן חשמלי מלא ל-40 שניות מלאות במהלכן רמת פליטת המזהמים – לפי לשון ההודעה – היא 0 (ויש כמה פרימאטים שינשמו לרווחה מהעובדה הזו).
כל השאר זה אאודי כפי שאתם מכירים מהדור האחרון – שזה בעיקר רמת גימור קפדנית ביותר, חבילות אבזור טובות ותחושת איכות מאד גבוהה. כפי שצפוי מרכב פרימיום כה יקר תמצאו באאודי Q8 החדשה סוויטת בטיחות מלאה הכוללת את הטכנולוגיות המקוריות המתקדמות ביותר אשר מתערבות בנהיגה. חסר בסוויטה זיהוי תמרורי תנועה וחיישני חגורות בטיחות (WTF?!) אשר מקנים לאאודי Q8 ציון בטיחות של 7 מתוך 8.
בעלות של 99,000 שקלים נוספים, לקוח יוכל להוסיף על החבילה הבסיסית גם פנסים קדמיים בטכנולוגיית HD Matrix LED; מערכת שמע Bang & Olufsen עם 16 רמקולים בהספק 730 וואט בטכנולוגיית 3D Sound (ניתן לשדרג את המערכת לגרסת Advanced הכוללת 19 רמקולים ומגבר 1920 וואט) מושבי Contour קדמיים עם ריפוד עור מדגם Valcona ופונקציית אוורור; חבילת עור מורחבת; Audi Phone Box; Rear bench seat Plus; מתלי אוויר וחישוקי אלומיניום בעיצוב 5 זרועות כוכב בגוון אפור קונטרסטי עם צמיגים R21 285\45.
מתחרים: באותה סביבת מחיר תמצאו היום – ב.מ.וו X5, מרצדס GLE קופה, מזראטי לבנטה.