יום שישי , 4 אוקטובר 2024
Waymo היא הראשונה לקבל אישור להעלות אבות טיפוס של מכוניות אוטונומיות לנהיגה ללא נהג בכבישים ציבוריים. אנחנו צריכים להיות מודאגים? צילום: וויאמו
Waymo היא הראשונה לקבל אישור להעלות אבות טיפוס של מכוניות אוטונומיות לנהיגה ללא נהג בכבישים ציבוריים. אנחנו צריכים להיות מודאגים? צילום: וויאמו

רכב אוטונומי: ניסויים בבני אדם

רוני נאק

השבוע אישרה מדינת קליפורניה – שבארה"ב כמובן – לשותפה של גוגל WAYMO בפיתוח רכב אוטונומי להוציא לניסויי נהיגה אבות טיפוס של מכוניות מבלי שיהיה אף אדם מאחרי ההגה – לראשונה בכביש ציבורי.

Waymo  היא הראשונה לקבל אישור להעלות אבות טיפוס של מכוניות אוטונומיות לנהיגה ללא נהג בכבישים ציבוריים. אנחנו צריכים להיות מודאגים? צילום: וויאמו
Waymo היא הראשונה לקבל אישור להעלות אבות טיפוס של מכוניות אוטונומיות לנהיגה ללא נהג בכבישים ציבוריים. אנחנו צריכים להיות מודאגים? צילום: וויאמו

וויאמו, וגם חברות רבות אחרות כמו אובר למשל, כבר מקיימות ניסויים ברחובות הערים ובכבישים מזה זמן – אולם זו הפעם הראשונה שהחברות הנ"ל מקבלות אישור להוציא לכביש ציבורי כלי רכב (גם אם הוא אב טיפוס) לנהיגה מבלי שיהיה נהג אנושי להשגיח על המערכות.

[pro_ad_display_adzone id="89"]

המהלך הוא מן הסתם שלב מתבקש בפיתוח מכונית אוטונומית והוא לא יהיה קל למפתחים או לציבור. קליפורניה דורשת כי כל מכונית תהיה מבוטחת בסכום של לפחות 5 מיליון דולרים, יהיה מוקד אנושי אשר ינטר את המכוניות בזמן אמת ויהיה בעל יכולת להתערב, מערכת הניהול של המכונית תצויד בברירת מחדל שתעצור אותה אם יצוץ כשל במערכות (עד כמה שזה אפשרי). בנוסף קליפורניה תתדרך את שירותי החירום (משטרה וכיוב') כיצד להתמודד עם המכוניות הנ"ל.

Check Also

FOTON אחריות ל-8 שנים או 300 אלף ק"מ

הטנדר החשמלי הראשון בישראל זוכה לארכת אחריות משמעותית. FOTON במהלך לחיזוק האמון בדגמים החשמליים שמגיעים לישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *