תומר הדר
אחת הבעיות הכרוכות ברכישת בנטלי בנטיאגה רגילה היא המפרט הדל ונטול האבזור. נכון, אפילו מלכת אנגליה מסתפקת בבנטלי בנטיאגה רגיל ושותקת את שתיקתה המפורסמת לנוכח רשימת האבזור הדלה (22 כיוונונים למושב, דיפוני עץ בעבודת יד, מושבים בעבודת יד, שש תכניות מס'ז', מחזיק בקבוקי שמפניה, שטויות שיש בכל יונדאי I30) אך מטבע הדברים, ישנם לקוחות שמעוניינים ביותר. עבורם מציגה בנטלי בתערוכת ז'נבה את הבנטיאגה מולינר.
מולינר, למי שאינו יודע היא חטיבת היוקרה של בנטלי, זו שלוקחת "סתם" בנטלי והופכת אותה למשהו מיוחד. מבחינה מכאנית, אנו מכירים היטב (לא אישית) את מנוע ה-W12 של הבנטיאגה: הנפח הוא שישה ליטרים, ההספק הוא 600 כוחות סוס והזינוק ל-100 קמ"ש אורך ארבע שניות בדיוק. אך לא בזה אנו עוסקים, אלא במה שהופך את המולינר למולינר. שימו לב: בבנטלי מדגישים שהבנטיאגה מולינר היא לא פחות מרכב השטח היוקרתי ביותר בעולם – וכנראה שיש לזה כיסוי.
הצביעה החיצונית היא דו גוונית, מה שבנטלי מכנה DUOTONE ומיועדת לגרום לחלקו העליון של הבנטיאגה להיראות כאילו הוא מרחף (לא צוחקים, זה ציטוט מדויק). חישוקי הגלגלים, בקוטר 22 אינץ' מיוצרים בעבודת יד ועושים שימוש במרכזי חישוק המיועדים להיראות גם הם כאילו הם צפים (גם, זה ציטוט מדויק). הסמל שבחזית ומאחור, כן, הסמל, עובר צביעה מיוחדת הכוללת טכניקת הצללה המדגישה את העובדה שזוהי בנטיאגה מולינר, ולא סתם בנטיאגה של מלכת אנגליה.
בפנים מצוידת המולינר כמובן במצנן שמפניה בחלקו האחורי של תא הנוסעים כולל ארון משקאות מואר בתוכו נחות כוסות קריסטל מיוחדות לדגם, המונעות את האפשרות שמישהו יטען ש"גם לנו יש קריסטל". הפנים עצמו מחופה עץ אגוז מקדמת הרכב ועד לבסיס הספסל האחורי והתאורה כוללת כמובן שינוי צבע והקרנת לוגו מולינר על הרצפה, טרם כניסה לרכב.
מערכת הסטריאו שעוצבה על ידי NAIM הבריטית מצוידת ב-20 רמקולים המונעים על ידי מגבר בעל 21 ערוצים בהספק צנוע של 1,950 וואט. כמובן שלא צריך אפילו לציין את סל הפיקניק של מולינר (אופציה) ואת השעון הפנימי שעשוי 196 חלקים נעים ומיוצר, איך לא, על ידי ברייטלינג. אז אם בכוונתכם לרכוש בנטלי בנטיאגה מולינר, אנחנו בהחלט ממליצים. עושה רושם של אחלה רכב.