יום שני , 30 מרץ 2020
ראשי » מגזין » מתי הכי טוב לקנות מכונית חדשה?
משפחה מול מכונית
אז מתי המזן הכי נכון להחליף מכונית? לקנות חדשה? תשאלו את המשפחה הזו. צילום: יונדאי

מתי הכי טוב לקנות מכונית חדשה?

רוני נאק

כמו דברים רבים אחרים בחיינו: חתונה, הבאת ילדים ואפילו לקיחת משכנתא – התזמון של קניית רכב חדש חשוב יותר מהכל. מדוע? מכיוון שלתזמון נכון יש משמעות של אלפי שקלים כשבאים לסגור עסקה. להפסיד אלפי שקלים או להוזיל מאד את העלות ולחסוך אלפים מהמחיר הרשמי של היבואן. לשוק הרכב יש מחזוריות ברורה, עם שיאים ושפל עונתיים, יחד עם דגמי סוף שנה, דגמים חדשים שנכנסים, חגים, שערי מטבע משתנים וכמובן היצע וביקוש. יש משתנים נוספים לחשוב עליהם: למשל תכניות ליסינג חדשות – כמו הליסינג הפרטי של יונדאי – הם דברים שלא היו רק לפני כמה חודשים (ועתה רואים יבואנים אחרים שמעתיקים ומציעים תכניות ליסינג דומות). חבילות מימון חדשות, הצעות טרייד אין משתנות במהלך השנה – ולרוב בצמידות לחגים או לבחירות.

אופל אסקונה שליש קדמי
גאוות המשפחה מזה 30 שנים כבר לא שווה הרבה בטרייד אין. החליפו אותן צעירות יותר. צילום: אופל

לפני שהרכב הנוכחי מת

בלי קשר לעונות השנה – לא רצוי לחכות שהמכונית הנוכחית שלכם תהיה כבר ממש בקצה חייה. אם אתם נוסעים בתחושה שהנה עוד רגע היא עומדת למות ותתקעו בצד הדרך – תהיו לחוצים להחליף אותה ולא תגיעו למשא ומתן רגועים וממוקדים – כי צריך פתרון עכשיו ומיד. יתרה מזאת, אנשי טרייד אין יכולים בקלות "להריח" מכונית בסוף חייה – הם יזהו בקלות שמן שרוף, אדי מים, וכל הסימנים המלמדים כי גאוות המשפחה מזה עשור תהיה אחלה קישוט במגרש הגרוטאות.

אם מדובר ברכב חדש יותר – קחו בחשבון שמחזורי דורות הדגמים באים בשלשות: שלוש שנים מהצגת הדור החדש תופיע מתיחת הפנים ואז שלוש שנים נוספות להשקת חידוש כללי ולרוב הצגת דור חדש. אם תצליחו להחליף את המכונית לפני שמגיע דור צעיר יותר – תרוויחו ערך רב יותר.

אולם תצוגה יונדאי
מתי ביקרתם בזמן האחרון באולם תצוגה מודרני? צילום: יונדאי

בתחילת השבוע

אם ביקרתם באולמות התצוגה בזמן האחרון ראיתם שבימי שישי הם העמוסים ביותר. לא רק בגלל שרובנו פנויים בשישי בבוקר אלא שרובנו חושבים שלקראת סוף השבוע יש לחץ גדול יותר על אנשי המכירות לסגור עסקאות והמחירים יהיו טובים יותר. אותו הנ"ל תקף גם לגבי כניסה לסוכנות בסוף היום – לקראת סגירה במחשבה שנציג המכירות יהיה לחוץ לסגור ויהיה מוכן להתפשר יותר כדי ללכת הביתה. אז לא.

הכי נכון יהיה להיכנס לאולם – ולמשא ומתן – בתחילת השבוע. כשיש זמן, ולא לחוצים, ואפשר למצות את המו"מ. מי שבוחר במימון ייהנה משעות העבודה של הגוף המממן. חלקם לא פעילים, כמו הבנקים למשל, בימי שישי.

רובם המכריע של אנשי המכירות בארץ עובדים על בסיס ואחוזים ממכירות. ורובם נמצאים תחת מכבש של עמידה ביעדי מכירה. אלה נבדקים בסיכומים החודשיים של ההנהלה. לכן – אם כבר להכנס לאולם תצוגה כדאי יהיה לעשות זאת לקראת סוף החודש כשהלחץ לעמוד ביעדים מעיק במיוחד. מצד שני – אם לסוכנות היה חודש מוצלח. זה לא יעזור לכם.

מכוניות באולם תצוגה
בחודש מרץ זה הזמן לקנות מכונית חדשה. צילום: BMW

בחודש מרץ

פעם, כששנת המודל הייתה מתחלפת לקראת הקיץ – הלחץ הגדול של הקונים היה בחודש מאי. אז הופיעו כל המבצעים, ההקלות וההמצאות השיווקיות שתפקידן לגרום לכם לקנות מכונית חדשה. אלא שעתה שנת המודל מתחילה ב-1 לינואר. וחודש ינואר עמוס בעיקר במסירות של מכוניות שנרכשו בחודשים שלפני. בפברואר החורף בעיצומו, ואין ממש "אווירת קניות" בשוק, אלא שעם החלשות החורף – בואו נמתח קו בט"ו בשבט בשבילנו – מתחיל השוק להתעורר. מגיעים דגמים חדשים – כמו למשל יונדאי i10 החדשה – הקור של החורף מתחיל להישכח ומתחילים לעשות תכניות כי הנה עוד רגע האביב וחופשת פסח ועושים תכניות לנסיעות וטיולים.

כבר עכשיו בסוף פברואר אנו מתחילים לראות מבצעים חדשים שצצים – חלקם עם הנחות פלוס מימון, אחרים מנצלים את יום הבחירות (השלישי ב-12 חודשים) כדי לפתות אנשים לאולמות התצוגה אחרי שמילאו את חובתם הדמוקרטית. תמיד יש סיבה למסיבה – וכשמזג האוויר נעשה נעים יותר מיום ליום והשקדיות פורחות – השוק רענן עם מוצרים חדשים, תכניות מימון ונכונות לבוא לקראת ולמכור.

מחסן מכוניות
כשהמלאי של היבואן נראה ככה לקראת סוף השנה – תקבלו מחיר נהדר. צילום: VW

בחודש נובמבר וצפונה

עונת הקניות הלוהטת של סוף השנה יכולה להביא עסקאות מאד מעניינות כאן כבר מדובר ביעדים הגדולים יותר של היבואנית – ובצורך לנקות את מגרשי הערובה ממכוניות שעלולות לעבור את מסכת החודשים לפני שיאלצו להעלותן על הכביש. הנוהג הוא להזמין את המכוניות בסוף השנה אבל לקבל אותן בתחילת השנה שאחרי וכך "להרוויח" את תאריך העליה לכביש והשנתון – גם אם בפועל מדובר במכונית שהגיעה לסוף מחזור החיים שלה. כך למשל תוכלו למצא מודל 2020 של דורות שונים מאותו הדגם. האחד יוצר לפני 11 חודשים – האחר לפני חודשיים. היו ערניים לזה. יש תחרות עזה בין היבואנים מי יהיה בצמרת טבלת המכירות (עם לא מעט פולקלור סביב זה – כמו למשל יבואן שהכריח חברת ליסינג לרכוש אוניה שלמה, בעודה בים, ולו רק כדי שיהיה ראשון בדירוג).

לקראת הסתיו תמצאו את מבצעי החגים ובשנים האחרונות צצו גם בלאק פריידיי וימי מכירות מקוונים חדשים שלא הכרנו בעבר.

יונדאי i10 חזית וצד
מהחדשות של שנת 2020 – דור חדש של יונדאי i10 עם מנוע, בטיחות , אבזור וממדים שלא היו בעבר. צילום: יונדאי

אז מה לעשות?

כמו שאמרנו בתחילה – התזמון הוא הכל בחיים. וכרגע הזמן הקרוב והטוב ביותר הוא בחודש מרץ. מבצעי האביב כבר בפתח, שער המטבע לטובתנו, יש דור חדש של דגמי 2020 עדכניים בהיצע (עם כל היתרונות של מערכות הנעה מודרניות, חבילות בטיחות מתקדמת חדשה, ואבזור נוחות עשיר מתמיד). ויש טרנד מעניין של ליסינג פרטי שלא היה כה עוצמתי בעבר. כל זה הופכים את מרץ לנקודה חמה – למי שמסוגל לזהות הזדמנות – וללכת על זה.

צפו גם בזה

קו יצור מפעל רכב סין

אור בקצה המנהרה? מפעלי הרכב בסין חוזרים לתפוקה

שוק הרכב הגדול בעולם מתעורר לאיטו. ביל פורד מוותר על המשכורת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 2 =