יום שלישי , 27 יולי 2021
ראשי » אופני הרים » מתגבש תקן לתקשורת בין כלי רכב לאופניים
הזינוק החד ברוכבי האופניים מחייב את התעשיה למצא פתרונות תקשורת מתקדמים בין מכוניות לאופניים ולרוכבים. מתגבש תקן עולמי שיכול בהחלט להציל חיים. צילום אילוסטרציה: רוני נאק

מתגבש תקן לתקשורת בין כלי רכב לאופניים

רוני נאק

עם העלייה החדה בביקוש ובשימוש באופניים במציאות החדשה של הקורונה, עלה הצורך גם במיקוד המאמץ של חברות ניידות רבות לשפר את הבטיחות של משתמשי הדרך המדוושים. חברות רבות, מפתחות מערכות תקשורת שדרכן כלי רכב יכולים לתקשר אחד עם השני, עם תשתיות (רמזורים למשל) ואפילו הולכי רגל באמצעות הטלפונים הניידים. V2X שזה הקיצור לתקשורת של הרכב (V) עם כל השאר (X).

ובכן המציאות הדו-גלגלית האנאטומית החדשה מניעה קבוצה משמעותית של חברות תוכנה, יצרניות אופניים ומכוניות וספקיות חלקים המובילות את התעשייה לחפש איך להרחיב את קונספט ה-V2X על ידי יצרה של תקנים חוצי-תעשייה כדי להבטיח את היציבות והאמינות של האינטראקציה בין מכוניות לאופניים.

התנהגות לא צפויה של רוכבים צעירים . הרכב יזהה אותם ממרחק. יתריע ויחמוק או יעצר. צילום אילוסטרציה: רוני נאק

בעוד שפיתוח התקשורת הזו כבר מתקיים מזה כארבע שנים, עתה מתרחב הקונסורציום וכולל ספקיות חלקי אופניים מרכזיות ובהן שימאנו ו-SRAM, ענקית האופניים ספשילייזד ו-BOSCH. המטרה היא כאמור ליצור מסגרת מוסכמת לתקנים, לסוג התקשורת וכן להתאים לרגולציה. לרוב באופניים מדובר בטכנולוגיה שקיומה אינו מחייב בחוק. אבל אם זה יותקן שהמערכת תהיה תקנית ועם יכולת לתקשר לכל רוחב מנעד כלי הרכב שעל הכביש.

דוגמאות לשימוש אפשרי אפשר למצא בטרק המשלבת פנס אחורי שמתחיל להבהב להזהיר את הנהג המגיע מאחור. מהצד של המכוניות תוכל פורד, ויצרניות רכב אחרות לשלב מערכת לבלימה והתחמקות מרוכב אופניים הנמצא על השול או חוצה את נתיב הנסיעה של המכונית. זיהוי בזמן של רוכב אופניים יכול להופיע על מפת הניווט של הנהג ולהיות משולב עם חיווי אזהרה קולי וחזותי עד להפניה פיזית של גלגל ההגה הרחק מהרוכב.

כביש מדברי מרוחק, מזמין נהיגה ספורטיבית. העדר שול לא יותר מרווח לרוכב.  צילום אילוסטרציה: רוני נאק

מכיוון שכמעט כולנו רוכבים עם הסמארטפונים עלינו, זה יאפשר ליצרניות האופניים לפתח אפליקציות, או לשלב זאת באפליקציות קיימות. ללא צורך לבצע שינויים טכנולוגיים באופניים עצמם.

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה הייבריד

עדכון מראה מינורי, שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות וגם מערכת היברידית קלילה שמורידה את דירוג הזיהום. סוזוקי ויטארה נותנת פוש. האם זה מספיק מול תחרות מצויינת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *