שבת , 7 דצמבר 2024
במוו בבקעה
מבחן דרכים ב.מ.וו X1 אחרי מתיחת פנים. חביב, עשוי היטב ולא מאיים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו X1

רוני נאק

קבוצת ה-SUV פרימיום הקטנים זוכה לעדנה בעת האחרונה. אחרי סטגנציה של חודשים ארוכים – בשל קשיי המעבר לתקן WLTP ובעיות אספקה שנגעו בעיקר למותגים האירופיים – נראה שלאחרונה הסכר נפרץ. כך מגיעים אלינו הדגמים המעודכנים והחדשים של ה-SUV שעד עתה סבלו מעוצר יציאות אירופאי. קבלו את ב.מ.וו X1 – שעבר מתיחת פנים.

במוו על רקע ים המלח
מבחן דרכים ב.מ.וו X1 אחרי מתיחת פנים. נראה אסרטיבי יותר. צילום: רוני נאק

דור 2.5

הרכב שלפניכם הוא מתיחת הפנים של הדור השני של ב.מ.וו X1 אשר הושק גלובאלית ב-2015 (ולא נבחן בשטח מעולם). ומתיחת פנים זה אומר עדכון של הדגם הקיים – לכן תמצאו בו את אותה פלטפורמת הנעה קדמית, בסיס גלגלים שלא השתנה, עיצוב שנראה כמו X5 זעיר, וגם היצע מנועי טורבו 3 ו-4 צילינדרים שקיבלו עדכון לעמוד בתקן זיהום האוויר העדכני.

בעוד שהדור הראשון התבסס על שלדת הנעה אחורית (כמו של סדרה 3) כאן נקבל את הבסיס המשמש את מיני, סדרה 2 ואת סדרה 1 החדשה – הנעה קדמית עם אופציה של הנעה כפולה. רכב המבחן צויד במנוע 1.5ל' טורבו עם 3 צילינדרים ותפוקה של 140 כ"ס ו-22.5 קג"מ. ההנעה קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים רובוטית עם 7 הילוכים.

תא נהג במוו חדש
מבחן דרכים ב.מ.וו X1 אחרי מתיחת פנים. תא נהג וסביבת נוסעים עם תחושת איכות נהדרת. צילום: רוני נאק

עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ אנו מדברים כאן על מכונית בקבוצה C – משפחתית קומפקטית. ככזו היא מציעה מרווח טוב בחזית, מרווח סביר מאחור, והרבה חלל פנימי בזכות תנוחת ישיבה זקופה, תקרה גבוהה ושמשות יחסית אנכיות. עיצוב הקבינה הוא "ב.מ.וו" קלאסי: מינימאליסטי-אך-אלגנטי ומשדבר היטב תחושת איכות – עם דגש על המילה תחושה. כי זה מה שבאמת חשוב. נפח תא המטען גדול למדי – 505 ליטרים – וזה חשוב בהקשר הפנאי של הרכב הזה. יש גם תאורת אווירה חביבה מאד ללילה, מסך מולטימדיה גדולה, מערכות בטיחות אקטיביות ועוד.

מנוע ב.מ.ו חדש
מבחן דרכים ב.מ.וו X1 אחרי מתיחת פנים. מנוע 3 ציל' – גמיש רוב הזמן מחוספס תחת עומס. צילום: רוני נאק

המחיר מתחיל ב-249,000 שקלים – וכאן אין בשורה אלא יישור קו עם מותגי הפרימיום האחרים שבקבוצה.

 

נהיגה ב-X1

עוד לפני שזזים – הישיבה. זו כאמור זקופה למדי, ועם השמשות הזקורות התחושה שמתקבלת היא פחות SUV ויותר מוביל-נוסעים קטן. הבונוס הוא שדה ראיה נהדר לכל הכיוונים – אבל בתחושה יש לטעמי מעט פספוס. מסלול המבחן לקח אותנו – אחרי הפרק העירוני – לעבר הבקעה, צפון ים המלח ובחזרה למרכז דרך ירושלים. סיבוב המכיל קטעי שיוט מהירים, כבישים הרריים מתפתלים, ואספלט מצויין לצד כזה שבור, גלי ומרוסק.

במוו חדש מהצד
מבחן דרכים ב.מ.וו X1 אחרי מתיחת פנים. נראה כמו ה-Xים הגדולים ממנו. צילום: רוני נאק

בשורה התחתונה – כי הניואנסים של הנהיגה פחות מעניינים כאן – ב.מ.וו X1 סיפק חווית נסיעה נעימה למדי. הוא היה מהיר וחסכוני בכביש המהיר, ובפיתולים הוא סיפק התנהגות כביש צפויה ובטוחה. לא מדובר כאן באחד מדגמי הנהיגה המחודדים של ב.מ.וו אלא על קרוסאובר מתון למדי בתפוקתו ובאופיו – מאד PC ונכון לעידן שלנו. בעיר הממדים הקטנים בהחלט שעוזרים, וגם אם אופי הטיפול בשיבושים הוא על הצד המוצק – זה לא נורא או מעניש. אני אישית מעדיף מוצק על פני דרדלה רופס.

במוו חדש על רקע פיתולים בכביש
מבחן דרכים ב.מ.וו X1 אחרי מתיחת פנים. התנהגות כביש צפויה ובטוחה. צילום: רוני נאק

לגבי צריכת דלק יש לצפות לכ-9.0 קילומטרים לליטר בקצב נמרץ ועד לכ-14 קילומטרים לליטר בנמנום איטי.

להורדת המפרט המלא ב.מ.וו X1

במוו ליד בית הרוס
מבחן דרכים ב.מ.וו X1 אחרי מתיחת פנים. נעים בעיר, נהדר למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק

סיכום

ב.מ.וו X1 הוא SUV פרימיום קטן וחביב. לא מאיים עם מידות גדולות או מנועים עצומים, אלא עושה בנימוס את כל מה שמצופה ממנו. והוא עושה את זה בחבילה שבפנים היא אלגנטית, מהודרת ועשויה היטב – ומבחוץ ב.מ.וואית לכל דבר ועניין – כדי שמי שצריך לראות. יראה.

Check Also

פורד אסקורט MK1 חוזרת לחיים ביג טיים

ולא רק גם פורד RS200 בקרוב ינהם שנית. סדנת בורהם בשיתוף פורד מחזירה לחיינו אייקונים של פורד שיהיו חדשים לגמרי וייבנו מ-0 מהתכניות המקוריות של פורד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *