יום שלישי , 19 מרץ 2024
ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X7 מוצג

רוני נאק

הלילה ב.מ.וו חשפה את גרסת היצור של רכב הפנאי הגדול הראשון שלה: ב.מ.וו X7 – בכך היא "סוגרת" קו של SUV – או SAV כפי שהם אוהבים לקרא להם – בכל קטגוריה מ-X1 וברצף עולה של "איקסים" עד ל-X7  החדש. היצור של ב.מ.וו X7 הוא בארה"ב במפעל בספרטנבורג ומשם הוא יופץ גלובאלית גם לסין עימה יש עכשיו ל-ב.מ.וו וליצרניות אחרות קשיי מיסוי.

ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית – בינתיים. צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X7 הוא גדול למדי: בסיס הגלגלים עומד על 3.1 מטרים (תחשבו אאודי Q7 ועוד 10 ס"מ), האורך הוא 5.15 מטרים, רוחב של 2.0 מטרים בדיוק והגובה מתנשא ל-1.8 מטרים. למרות המידות הכבירות המעצבים ניסו לשמור על הפרופורציות המוכרות של ב.מ.וו X5 שהוא אחד מעמודי התווך של היצרן בשוק האמריקאי. המידות המוגדלות מאפשרות ליצור חללים ומשטחים נקיים גדולים יותר – אבן הפינה בכל עיצוב "פרימיומי" המכבד את עצמו. עוד בעיצוב תמצאו חישוקי 20 אינץ' סטנדרטיים ואופציות עד ל-22 אינץ' מקוריים.

ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית – בינתיים. צילום: ב.מ.וו

כמרומז משם הדגם – ל-ב.מ.וו X7 יש 7 מושבים – כאשר בשורה השלישית יש מקום לשני נוסעים. אלו ייהנו ממסעד למרפק, מחזיקי ספלים ושקעי USB משלהם. הזחת המושבים היא חשמלית. ויש, כך לפי הודעת ב.מ.וו, יחידת מיזוג אחורית המשלימה מערכת בקרת אקלים עם 4 איזורים נפרדים לכלל הרכב.

ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית – בינתיים. צילום: ב.מ.וו

היצע המנועים בעת ההשקה כולל בנזין V8 עם 462 כ"ס (המיועד לשוק האמריקאי – ואלינו עשוי להגיע ביבוא אישי), ומנוע 6 ציל' טורי עם 340 כ"ס. גם מנועי הדיזל הם 6 ציל' בטור עם הספקים של 265 או 400 כ"ס. אין בשלב זה דיבור על יחידת הנעה היברידית או PHEV. העברת הכוח היא לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. על הקשר עם הכביש/שטח ממונים מתלי אוויר עם טווח הרמה של 8 ס"מ, בולמי זעזועים אקטיביים ומצבי נהיגה משתנים.

ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית – בינתיים. צילום: ב.מ.וו

חבילת שטח גם יש בהיצע וזו כוללת בורר נוסף המאפשר לבחור בין ארבעה מצבי שטח (חול, עפר, סלעים ושלג) על ידי שינוי מפות הניהול של מערכות ההנעה ובקרת המשיכה.

במפתיע ב.מ.וו X7  מוצג עם סוויטה מלאה של מערכות בטיחות מקוריות אקטיביות (כאופציה בלבד). בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, התראה על תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטונומית ועוד. בנוסף יש גם חניה אוטומטית.

ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית – בינתיים. צילום: ב.מ.וו

בתא הנהג תמצאו שני מסכים במידה של 12.3 אינץ' עם תצוגה ווירטואלית של לוח המחוונים ולצידה קונסולה מרכזית. המערכת מתקשרת עם המרכז העולמי של ב.מ.וו ותקבל עידכוני תוכנה בזמן אמת וגם הפעלה קולית לכל פונקציות הרכב פשוט אימרו "היי במוו".

ב.מ.וו X7 סדרתי ראשון. קוקפיט ווירטואלי עם הפעלה קולית, מתלי אוויר אקטיביים, הנעה כפולה וכמובן 7 מושבים. עוד אין רמז להנעה היברידית - בינתיים. זו כנראה המתחרה הקרובה ביותר - מרצדס GLS שכבר משווקת אצלנו. צילום: מרצדס
זו כנראה המתחרה הקרובה ביותר – מרצדס GLS שכבר משווקת אצלנו. צילום: מרצדס

בישראל משווקות הגרסאות היקרות ביותר של ב.מ.וו X5 ו-X6 במחירים שבין 800 ל-900 אלף שקלים. יהיה זה ניחוש די בטוח להעריך כי ב.מ.וו X7  החדש יעלה לפחות כמוהם ויותר. להשוואה מרצדס GLS עולה אצלנו בין 700 ל-835 אלפי ש"ח. או 1.15 מיליון לגרסת AMG עם 585 כ"ס. לאאודי Q7 יש יתרון בזכות גרסת ETRON (ובצרפתית…) ומחיר של 582 אלפי שקלים (845 אלפים לדיזל הרגיל). וולוו XC90 מגיע לכדי 605 אלפי שקלים בגרסה ההיברידית עם 7 מושבים.

 

Check Also

BYD סיגאל – פחות מ-10,000 דולר

החלום מתגשם והמהפכה החשמלית ממשיכה להתפשט. BYD תוקפת היכן שיצרניות אחרות לא יכולות ומציגה רכב חשמלי קטן וזול בשם סיגאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen − thirteen =